• Головна
  • Чому не всі тренінги є ефективними
19:38, 6 грудня 2017 р.

Чому не всі тренінги є ефективними

Чому не всі тренінги є ефективними

Про тренінги, на яких сором'язливу дівчину обіцяють перетворити в стервозную богиню, а консультанта магазину техніки - у власника цього магазину, чули багато. А ось про позитивні результати таких заходів знає набагато менше людей.

Про це інформує "AdMe.ru".

Речі, про які на тренінгах не договорюють, а іноді і відверто брешуть:

1. Тренінги особистісного зростання

Тренінги особистісного зростання стали мемом, особливо серед тих, хто намагався розібратися зі своєю особистістю дідівськими методами - книги почитати, до звичайного психолога сходити. Ці люди знають, що будь-яке зростання, а особливо особистісне - це поступово, довго, індивідуально. А різко, швидко і однаковими для всіх методами - це більше схоже на спосіб відбирання грошей.

Порада: Мішень таких тренінгів - люди, у яких начебто все є, але чогось не вистачає: яскравих вражень, нових знайомств, відчуття, що все добре. Тобто кожен з нас в той чи інший період життя може потрапити на гачок. І якщо цей період настав, а на горизонті замаячив тренер особистісного зростання, подумайте: можливо, в подорож? Там і враження, і знайомства, і відчуття, що все добре.

2. Ефект натовпу

Ефект натовпу - популярний інструмент в маркетингу, який використовується і на тренінгах. У їх рекламі, втім, як і в будь-якій іншій, часто зустрічається: «Поспішайте! Залишилося лише 2 квитки». І потім виявляється, дійсно, всі місця в залі зайняті, а іноді навіть не вистачає вільних стільців (вони з'являються потім). І вже на самому початку створюється позитивне враження, адже не могла така кількість людей бути обдуреною.

Порада: Просто знайте, що деяка частина учасників тренінгу - це співробітники компанії, які його організували, знайомі спікера, знайомі співробітників компанії і знайомих спікера. Саме ці люди запросять Вас в кадр, щоб зробити спільне фото, допоможуть подолати горе і впоратися з дискомфортом. Вони ж розкажуть про те, як хвацько змінилося їхнє життя після аналогічного тренінгу.

3. Роздута популярність

Соціальні мережі рясніють фотографіями з різних тренінгів, які публікуються з мотивуючими хештегами і статусами про те, як важливо бути продуктивним, почати змінюватися прямо зараз, стати господарем свого життя. Створюється враження, що людина дійсно побувала на цікавому, захоплюючому заході з «потужною енергетикою», який радикально змінив все його сіреньке життя.

Порада: Бажання учасників викласти позитивний пост про тренінг часто підігрівається організаторами: запрошені фотографи, гарні декорації, бонуси за чек-ін на тренінгу, конкурси хештегів. Також багато відвідувачів таких заходів захоплюються ними зовсім не через нові знання і яскраві емоції, які вони там отримали. Просто працювати над собою сьогодні модно.

4. Емоційні гойдалки

Цим прийомом часто користуються «гуру просвітління», які прочитали по діагоналі основи психології і санскритських практик, розкрили в собі якусь авторитарну особистість і тепер допомагають це зробити іншим. Суть в тому, щоб змусити людину відчути не найприємніші емоції, мотивуючи це необхідністю вийти із зони комфорту, а потім похвалити її за це.

У мережі є багато історій про те, як учасники тренінгів просили милостиню, приставали до незнайомих людей і витворяли інші немислимі речі. Ейфорія, яку відчуває людина, завершивши таке завдання, не дає їй зрозуміти, що це лише спосіб маніпуляції.

Порада: Якщо на тренінгу Вам пропонують зробити щось, що викликає хоч невеликий дискомфорт, не погоджуйтесь. Вихід із зони комфорту повинен бути усвідомленим і поступовим. Поміняйте звичний маршрут, зайдіть в новий ресторан, зробіть зранку зарядку.

5. Велика кількість незрозумілих слів

Багато тренінги - як на тему бізнесу, так і психології - грішать великою кількістю незрозумілих або розпливчастих формулювань в назві і описі. Ну а як інакше? Не запрошувати ж вас на семінар «За ваші гроші я вам розповім те, що Ви і без мене знаєте. Хіба Ви не знаєте. В принципі, неважливо, тому що толку від цієї інформації немає».

Порада: Опис тренінгу повинен бути зрозумілим людині без спеціальної підготовки. Якщо Ви тільки почали займатися просуванням в соціальних мережах, то тренінг «Основи SMM» з детально розписаною програмою - це добре. А «Дізнайся секрет парсинга і граббінга і стань крутим кимось там» - вже не те. Варто з обережністю ставитися до тренінгів, в назві яких є слова «крутий», «успішний», «харизматичний», «продуктивний».

6. Відсутність об'єктивних оцінок

Неможливість оцінити результати тренінгу - одна з причин їх масовості, яка залишається безкарною. Коли замовив чорні кросівки, а прийшли білі кеди - це, зрозуміло, мінус, продавець не виконав зобов'язання. А коли пішов на тренінг, на якому тебе обіцяють зробити харизматичним або розбудити богиню, - тут як?

Порада: Вибирайте заходи, які відповідають Вашим конкретним потребам. Наприклад, не вмієте виступати, але вам це потрібно, - вперед на курси ораторського майстерності. Почитайте для початку літературу, адже багато спікерів дають інформацію, яку можна знайти у відкритому доступі. А ось якщо немає впевненості в собі, тут краще в спортзал. Це і ефективніше, і корисніше, і дешевше.

7. Обіцянка поділитися таємницею

Ідеєю багатьох тренінгів є якийсь секретний механізм, який швидко видасть заміж, заробить мільйон, перетворить скромного хлопця в альфа-самця. Людство тисячоліттями помилялося, вважаючи, що для цього треба просто багато працювати, в тому числі і над собою. Ні, це доля аутсайдерів. А ось якийсь пан Х знає, як отримати все це, не особливо забруднивши руки, і розповість про це на своєму тренінгу.

Порада: Секретних механізмів немає. Є порада, яка допоможе Вам щось переглянути у своїй роботі, наприклад. Потім потрібно Ваше бажання і сили на те, щоб цю пораду застосувати на практиці. Тобто людство не помилялося - потрібно працювати. Багато працювати.

8. Особистість спікера

Багато спікерів - це люди, про освіту і професійні досягнення яких складно знайти конкретні дані. Ця прогалина перекривається амбіціями, самовпевненістю, а іноді і нахабством, що дозволяє сказати Вам: «Ти невдаха! Але я тобі допоможу».

Людина, яка взялася чомусь вчити інших, не може це робити добре без вражаючого особистого прикладу.

Порада: Перевіряйте інформацію про тренера. Захоплені відгуки про те, як круто змінилося життя учасників після його тренінгів, пропускайте повз. Де навчався, ким і де працював, чого досяг. Часто перед тренінгом проводять гостьові зустрічі. Не соромтеся задати тренеру кілька конкретних питань про його минуле.

Будь-яка зміна вимагає часу, сил і, головне, Вашого бажання

Припустимо, Вам пощастило і Ви прийшли на тренінг, де спікер вселяє довіру і зрозумілою мовою розповідає корисні речі. Але від цього не збільшиться продаж, не виросте впевненість в собі, не з'явиться шалений успіх у протилежної статі. І богиня або альфа-самець теж не прокинуться. Людина не робот, її не можна просто взяти і запрограмувати на успіх, як це обіцяють тренери.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#тренінг #ефективність
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...