• Головна
  • Автомобільне шахрайство: як продавців авто "розводять" на гроші
13:13, 15 травня 2018 р.

Автомобільне шахрайство: як продавців авто "розводять" на гроші

Автомобільне шахрайство: як продавців авто "розводять" на гроші

В Україні активізувалися автомобільні шахраї, які промишляють виманюванням грошей у наївних продавців автомобілів. Перекупники-аферисти обдзвонюють потенційних жертв і заманюють їх на свої комісійні майданчики, а потім вішають на них масу додаткових платежів.

Як правило, перекупники починають «штормити» дзвінками, як тільки інформація про продаж вилізе на одному з сайтів з оголошеннями, - пише "finance.ua".

За словами експертів, в зоні ризику – продавці найпопулярніших моделей автомобілів, тих, що найлегше продати: Volkswagen, Skoda, Audi, а також власники японських і корейських брендів.

Змушують скидати ціну

Основне завдання автомайданчиків – роздобути машину до себе на стоянку. Чим більше машин на майданчику, тим більший шанс хоч щось продати. Часто покупці зупиняються навіть на машинах іншого виду і класу, які сподобалися їм під час перегляду майданчика.

Після того, як продавця вмовляють поставити машину на комісійний майданчик, обіцяючи потоки щедрих покупців, жертву підштовхують до підписання договору з конторою. У контракт включають не тільки базові, але і кілька додаткових платних послуг: підбір клієнта, стоянка, огляд авто на СТО , мийка тощо. В результаті жертва мусить викласти кругленьку суму.

«Основний заробіток – це оплата зберігання транспортного засобу на їхній стоянці. Укладають договір, в якому вказують, що в разі, якщо автомобіль не продався або власник намірився його забрати, той повинен буде оплатити стоянку. Суть в тому, щоб заманити авто на майданчик, а потім стягувати плату за стоянку. Або «душать» власника, допоки ціна не стане привабливою для швидкого продажу з їхньою комісією», – розповів автоексперт Ігор Філіпов.

Очевидно, що автомобіль, за участю навіть самої чесної «комісіонки» вдасться продати швидко тільки з дуже істотним дисконтом. А ціна впаде нижче ринкової на 10-35% і більше. Все залежить від того, як терміново продавцю потрібно позбутися машини.

Зате економиться час автовласника – не треба показувати машину потенційним покупцям розповідати про неї (а таких може бути десяток або два).

«Багато майданчиків дійсно просять компенсувати «витрати» на перевірку технічного стану авто і його мийку. Це справедливо і законно, якщо така компенсація була обговорена з власником авто до постановки на майданчик. В іншому випадку вимоги незаконні. Потрібно уважно читати договір зберігання або доручення, який пропонують підписати власнику авто. Зазвичай там передбачені всі виплати і компенсації», – розповів адвокат ЮК «Де-юре» Андрій Павлишин.

Залишилися без Ferrari

Часто майданчики, що вклалися в рекламу автомобіля, або витратили додаткові кошти на його передпродажну підготовку (хімчистка, ремонт) і зовсім відмовляються віддавати авто його власнику. Це зумовлено небажанням майданчика втрачати заробіток. У таких випадках потрібно викликати поліцію і заявляти про неправомірне утримання транспортного засобу, радять юристи. Але іноді справа доходить до абсурду.

«Нещодавно один київський майданчик настільки не хотів віддавати дорогий суперкар Ferrari 599 GTB законному власнику, що встиг його продати підставній особі за анульованою довіреністю. А після ініціації законним власником судових процесів – ще раз перепродати авто через публічний аукціон СЕТАМ для запобігання його віндикації (позов власника про витребування речі з чужого незаконного володіння). В результаті Ferrari без дозволу власника пішла з молотка за суму близько 2 млн грн., держава заробила на продажу авто 247 тис. грн., а довірливий власник отримав необхідність подавати новий позов», – розповів Андрій Павлишин.

Разом з тим, кажуть юристи, такі ситуації одиничні. Сьогодні конкуренція автомайданчиків настільки висока, що втрачати клієнта готові не всі.

За додаткові послуги – тисячі гривень

Якщо все ж ви вирішили скористатися послугами посередників, краще звертатися в офіційний автосалон або мережу автоцентрів, які займаються викупом або комісійною торгівлею автомобілями. І обов’язково детально розпитати менеджера про умови угоди. Найчастіше сумлінні продавці не вимагають ніяких додаткових платежів, крім послуг зі зняття з обліку в Сервісному центрі.

«У Києві 2-3 десятки комісійних майданчиків. У малих містах – одиниці. Скільки з них шахраїв – питання більше до правоохоронців. Якщо автомобіль беруть на комісію, то посередник візьме $300-500 за послугу. Якщо ж машина не продасться за певний період (наприклад, місяць), то власнику машини доведеться заплатити за послуги зберігання на майданчику, діагностику і мийку. Сума цих послуг може становити кілька тисяч гривень», – зауважив головний редактор порталу «авто24» Сергій Матусяк.

Щоб не стати жертвою шахраїв, треба завжди підписувати договори про співпрацю, а головне – уважно їх читати перед підписанням, кажуть експерти. Якщо майданчик обіцяє продати авто “на чесному слові” – це перша ознака аферистів.

Читайте також:

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#продаж #авто #шахрайство #обман #майданчики #Україна
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...