• Головна
  • «РАНІШЕ ЇЗДИЛИ ХМАРАМИ, А ТЕПЕР РЯДОЧКОМ»...
Редакційна тема
19:30, 21 листопада 2016 р.

«РАНІШЕ ЇЗДИЛИ ХМАРАМИ, А ТЕПЕР РЯДОЧКОМ»...

Редакційна тема

«РАНІШЕ ЇЗДИЛИ ХМАРАМИ, А ТЕПЕР РЯДОЧКОМ»...

Луцька транспортна мережа – одна з кращих в Україні, стверджує начальник управління транспорту та зв’язку Луцької міської ради Анатолій Миронюк. Наразі в обласному центрі за 32 маршрутами курсують 235 автобусів. Інтервали руху в середньому становлять 5-15 хв, що є цілком прийнятним у загальноміській мережі. Зі слів чиновника, на відсутність автобусів лучани тепер скаржаться найменше. А найбільшою проблемою лишається та, що водії завчасно з’їжджають з вечірніх рейсів. І ради цьому не може дати ніхто. Приписи на перевізників особливо не впливають. «Скажімо, є 17-ий маршрут, з якого водії часто ввечері з’їжджають. Але це один і той же перевізник, що й за маршрутом № 2, який охоплює велику частину міста до пізнього вечора», - розповідає Анатолій Миронюк. Ну то й терплять його вибрики у міській раді.

А з тими, на кого терпіння не вистачає, договір розривають. Так сталося із перевізником, який обслуговував 18-й маршрут. Віднедавна автобусів із таким номером поменшало. Замість 8 тепер виїжджають лише 5. Тож мешканцям «Балки» тепер не позаздриш.

Останнім часом лучани скаржаться на збільшення інтервалу руху між автобусами з номерами 31 і 47: коли він триває не 5-7 хв, а 15-20 хв. «Якщо якийсь автобус не вийде на рейс, людям доводиться довше чекати», - пояснила Інна Артемчук, головний спеціаліст відділу логістики перевезень управління транспорту та зв’язку. На її переконання, є проблема із невиконанням вечірніх рейсів водіями 1-ї і 23-ї маршруток.

Інна Артемчук кабінет

Інна Артемчук кабінет

Як зауважує Інна Артемчук, загалом проблемні місця є по кожному маршруту: «Люди звертаються зі скаргами на «гарячу» лінію 15-80, платформу «Відкрите місто», у ЦНАП. Ми всі скарги перевіряємо. Як правило, 15% із них не підтверджуються. Людина каже, що 50 хв. чекала автобус, але ми відкриваємо систему моніторингу і бачимо, що це не так. На нашому сервері зберігаються дані по кожному автобусу, в якому є навігаційний пристрій. Ми постійно виїжджаємо з перевірками у різних напрямках і за будь-якої погоди».

Автоматизована система управління, що її запровадили у Луцьку, дещо впорядкувала рух маршруток. «Якщо раніше вони їздили хмарами, то тепер рядочком», - каже Анатолій Миронюк. Постійний моніторинг якоюсь мірою тримає перевізників у тонусі. Чи є збиткові маршрути, в міському управлінні транспорту і зв’язку не знають. Кажуть, що то питання не їхньої компетенції.

«БОМБОВІ» ЗМІНИ

Ось уже кілька тижнів Луцьк і прилеглі села «колише» звістка про обтинання 22, 25, 30, 32 маршрутів, які, довозячи людей у найближчі села, давно й успішно перетинають міські межі. Декотрі сільські голови обіцяли блокування доріг і, навіть не криючись, натякали на те, що Луцьку можуть перекрити шлях до сміттєзвалища у Брищі, свердловин у Крупі, обласної психіатричної лікарні у Липинах і кладовища у Гаразджі. Але у Волинській ОДА, яка й ініціювала «бомбові», як їх уже назвали в народі, зміни, пояснили, що рішення цілком законне. "Бо міські перевізники не мають права їздити далі. Більше того, через них без транспортного сполучення лишилося чимало сіл. Оскільки інші перевізники, що виконували замовлення на міжміське сполучення, не витримали конкуренції з міськими і познімали автобуси з рейсів", -  пояснив на засіданні Громадської ради при Волинській ОДА директор департаменту інфраструктури та туризму Іван Мирка. Тож тепер відновлюватимуть справедливість. А жителям сіл обіцяють нові міжміські маршрути, що мають компенсувати болючі зміни з обтинанням міських. Єдиний маршрут, котрий можуть лишити, - 9а, що курсує у липинському напрямку. Але й то у випадку, якщо про це домовляться тамтешній сільський голова з луцьким міським.

Опитані нами лучани розкладом руху маршруток у місті переважно задоволені. Нарікають лише на відсутність маршрутів у вечірній час і переповнені автобуси в години «пік».

Андрій, 33 роки:

- Думаю, що транспортна розв’язка в Луцьку не така вже й погана. В принципі у всі райони можна нормально доїхати. А щодо вечірнього часу, то це не стільки проблема розв’язки чи бюрократії, як самих перевізників і водіїв. Вони ввечері знімають з маршруту автобуси тоді, коли їм заманеться.

Андрій опитування

Андрій опитування

Вячеслав, 56 років:

- У Луцьку проблем кудись доїхати немає. Я сам зі Зміїнця. Якщо знімуть маршрутку № 22, то це, звичайно, створить труднощі, але тоді будемо їздити рожищенськими. Останні, до речі, частіше їздять, ніж 22. Тільки в центр важче з рожищенських дістатися.

Вячеслав опитування

Вячеслав опитування

Тетяна, 40 років:

- Ми не дуже кудись їздимо. Переважно в центрі буваємо, іноді вибираємося на Варшавський ринок. З коляскою сідаємо в тролейбус, бо в маршрутці такої можливості немає.

Інна, 33 роки:

- З коляскою в маршрутку не зайдеш. Тому ми їздимо машиною.

 Тетяна Інна опитув

Мар’яна і Настя, 16 і 17 років:

- Маршрутками завжди нормально можна доїхати. Я живу на ДПЗ, сідаю на першій зупинці і доїжджаю без проблем туди, куди треба, навіть у години «пік».

- А я часто користуюся 2-ою маршруткою. Їх багато їздить. Тож, немає проблем кудись дістатися. Взагалі у нашому місті і маршрутки, і тролейбуси їздять часто.

Маряна і Настя опитування

Маряна і Настя опитування

Світлана, 29 років:

- Ми живемо на Заводській. Це район Дубнівської. Користуємося переважно 1-ою маршруткою. Дуже важко, тому що в нас третя зупинка від кінцевої і часто вранці ми вже не вміщаємося в автобус. Особливо з дітками дуже важко. Останнім часом автобуси рідше почали їздити. Іноді буває, що аж в третю маршрутку тільки можемо сісти, перші дві доводиться пропускати, бо о 8-ій ранку вони переповнені. Вдень і ввечері сполучення краще.

Світлана опитування

Світлана опитування

Нещодавно Луцьком почав курсувати 33-й автобус. Зараз його роботу ретельно моніторять та вивчають пасажиропотік. Зі слів Анатолія Миронюка, рейс запустили на прохання жителів вулиць Огієнка і Клима Савури. І наразі автобус показує нульовий пасажиропотік на вулиці Чорновола, якою він також проїжджає.

Віднедавна можуть порадіти і жителі вулиці Ківерцівської – десятки років вони не бачили біля своїх домівок громадського транспорту. Тепер до заводу «Мотор» курсує автобус № 1. Чи ж надовго – покаже час. Перевізники вже не раз відмовлялися від цього маршруту, називаючи його нерентабельним.

Текст: Ірина Кунинець

Фото: Любомир Безручко

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...