В Україні 32 538 автобусів перебуває в експлуатації понад 20 років. А це 36% рухомого складу автопарків.
Про це повідомили в прес-службі Корпорації «Богдан».
«На сьогодні українські перевізники використовують 90 414 автобусів. При цьому нові машини складають мізерну частку. Так, лише 2,5% автобусів були випущені на дороги 5 років назад, ще близько 3% – це техніка, яка знаходиться на ходу близько 7 років. Решта – автобуси, що давно вичерпали свій ресурс та потребують заміни», – зазначають в Корпорації.
В АТ «АК Богдан Моторс» підкреслюють, що рухомий склад українських автопарків стрімко старішає, а його оновлення відбувається повільними темпами. Тенденція купувати вживаний транспорт в Європі замість нового вітчизняного поглиблює проблему.
«Місцеві чиновники та приватні перевізники витрачають кошти на списані автобуси і тролейбуси з Польщі та Швейцарії. Однак такі рішення дають короткостроковий ефект і не ведуть до якісного оновлення рухомого складу. Внаслідок чого у містах збільшується чисельність старих машин різних років випуску, але кількість нових та комфортабельних автобусів майже не зростає», – відзначають в прес-службі Корпорації.
Окрім підвищеної аварійності та небезпечності, вживана техніка потребує постійних витрат на ремонт та заміну запчастин, що у кілька разів підвищує її остаточну вартість. А вітчизняні автовиробники залишаються без замовлень, в результаті чого страждають місцевий та державний бюджети, які наповнюють за рахунок таких підприємств.
У 2017-2018 роках Київ, Кременчук та інші міста вже отримали партії нових тролейбусів. Сучасна продукція Луцького «АСЗ №1» і бере участь у багатьох тендерах.
Додамо, що Корпорація активно підтримує ініціативи органів місцевого самоврядування з оновлення рухомого складу та його заміни новими безпечними, комфортними і екологічними зразками. Рухомий склад у більшості міст України вже вичерпав строк експлуатації та несе загрозу для пасажирів.
Близько 200 працівників луцького автозаводу "Богдан Моторс" в березні прийшли до міської ради з вимогою купувати тролейбуси українського виробництва.
Водночас очільник ЛПЕ розповів, що тролейбусний парк треба поповнювати, адже за 10 років не закупили жодного тролейбуса.
У рамках внесення змін до бюджету Луцька на 2018 рік депутати виділили 2 мільйони гривень на придбання перших двох вживаних тролейбусів із Швейцарії.
Натомість лучани хочуть, щоб тролейбуси купували в луцького автозаводу, а не у Швейцарії.
У Європі, якщо в громадського транспорту закінчився строк експлуатації, вони стають металобрухтом. Тобто їх не можна використовувати за призначенням на території ЄС. Це означає, що їх можна утилізувати, або продати за ціною металобрухту.