Передача тролейбусів Луцькому підприємству електротранспорту відбулася на ДП «АСЗ №1» ПАТ «АК Богдан Моторс» за участю Луцького міського голови Миколи Романюка, заступника президента корпорації, в.о. директора ДП «АСЗ № 1» ПАТ «АК Богдан Моторс», члена виконавчого комітету Луцької міської ради Володимира Гунчика, директора КП «Луцьке підприємство електротрансорту» Івана Грицанчука та представників ЗМІ. Ці тролейбуси простоювали із 2007-2008 років. Їх ремонт дуже дороговартісний. Тому виникло питання: чи ремонтувати, чи купувати нові. Зауважимо, що саме у Луцьку є один із найсучасніших заводів, який випускає тролейбуси. Тож вони здійснили реконструкцію та заміну карданних валів.
Один із цих тролейбусів за бортовим номером №205 з написом «Луцьке підприємство електротранспорту – 40 років» за допомогою тягача був відправлений на вулицю Дубнівську під контактну мережу. Сьогодні він буде безкоштовно возити пасажирів тролейбусним маршрутом №2.
Цікаво, що із 12:30 до 15:00 у тролейбусі лунатимуть віншування від фольклорного гурту музичної школи №3 «Волиняни».
Додамо, що директор Луцького підприємства електротрансопрту Іван Грицанчук розповів, що 85% тролейбусного парку, на жаль, зношений. Його потрібно оновлювати. А ось Володимир Гунчик так і не назвав журналістам суму, в яку обійшлася заміна карданних валів та ремонт інтер’єру та екстер’ру «рогатих». Також він «кинув камінчик» у бік колишнього керівництва ЛПЕ. Адже, тролейбуси простоювали на підприємстві кілька років поспіль, і ніхто не звертався до заводу. «Відкривають тому, хто стукає», – сказав Гунчик і зауважив, що Іван Грицанчук сам приїздив на завод і спостерігав за ремонтом транспорту. Мовляв, ходив по цехах. На думку Гунчика, 70% перевезень пасажирів мають виконувати не маленькі маршрутні таксі, а тролейбуси із низьким рівнем підлоги, аби ними могли користуватися інваліди. Також він переконаний, що має змінитися політика перевезень пасажирів у державі в цілому. Слід помізкувати над автоматизованим проїздом, централізованою диспетчерською, завдяки яким можна було б стежити за кількістю пасажирів. Мовляв, у Росії зараз працюють над такою системою, а в Європі вона уже давно впроваджена. Наразі роботи у «Богдана» чимало – замовили 340 автобусів. 280 – готують для Києва. Співпрацюють із Полтавою, АР Крим, ведуться переговори про поставку луцьких тролейбусів до Болгарії.
Керівник луцьких тролейбусників розповів, що тролейбуси, мова про які йшла вище, досить зручні, адже вони максимально турбуються про незахищені верстви населення, зокрема інвалідів, тут навіть є кондиціонер для водія та салону, трап тощо. Ці оновлені 15-метрові тролейбуси працюватимуть на найбільш насичених маршрутах. «Треба оновлювати рухомий склад», – наголосив Грицанчук.
Зауважимо, що наразі у тролейбусному парку Луцьку – 58 пасажирських тролейбусів та 1 технічний. За словами луцького міського голови Миколи Романюка, тролейбусів треба мінімум 75, хоча колись тролейбусний парк налічував аж 130 «рогатих». Також луцький мер Микола Романюк додав, що питання підвищення вартості проїзду у луцьких тролейбусах наразі – не на часі. Каже, що лише запровадження адресної допомоги змінить ситуації із тролейбусними перевезеннями загалом. Додамо, що в Україні бракує навіть сертифікованих центрів навчання водіїв тролейбусів.
Побувавши на «Богдані» посадовці на чолі з луцьким градоначальником і журналістами поїхали до луцької мерії, зупиняючись на зупинках громадського транспорту. Лучани із цікавістю їхали у маршрутці безкоштовно, слухаючи мелодії від фольклорного гурту музичної школи №3. Також у тролейбусі пасажирам пояснювали, що Луцькому підприємству електротранспорту – 40 років. Зауважимо, що послугами такого незвичайного сьогодні тролейбусу скористався й інвалід-візочник. Він подякував керівництву міста і ЛПЕ за те, що на маршрути все-таки виходять тролейбуси із низькою підлогою. Луцький мер Микола Романюк, їдучи тролейбусом, охоче жартував та спілкувався із присутніми. |