08:57, 12 жовтня 2016 р.
Чим вивозять луцьке сміття і чистять дороги: репортаж із "бази" комунальників
На дворі жовтень і зима потроху починає закрадатися на поріг Луцька. З кожним днем можливість того, що місто вкриє чималий шар снігу, зростає. А це, своєю чергою, може створити незручності водіям та жителям міста.
Про це йдеться на сторінках видання "Конкурент"
Саме тому на комунальному підприємстві "Луцькспецкомунтранс", яке доглядає за дорогами міста, так би мовити, докручують останні гайки і завершують приготування до обслуговування транспортних шляхів. Адже контроль за дорогами взимку вимагає задіяння додаткових одиниць техніки та ресурсів.
Отож, депутати Луцької міської ради навідалися на комунальну "базу" 11 жовтня, щоб на власні очі оцінити його діяльність та успіхи. Директор Валерій Кузьмич розповів, чим нині займається підприємство та як воно збирається рятувати луцькі дороги від снігу та ожеледиці.
Директор КП "Луцькспецкомунтранс" Валерій Кузьмич
Зауважимо, що серед основних видів діяльності підприємства є вивезення сміття від житлових будинків чи підприємств у Луцьку, а також реалізація сміттєвих баків.
Спершу група депутатів та журналістів оточила директора підприємства поблизу новеньких смітників, які розмістили неподалік від в'їзду на територію установи.
Зі слів Валерія Кузьмича, зараз у них на балансі є 108 контейнерів, які вони готові продавати лучанам хоч сьогодні. На кожному сміттєвозі свій товар навіть рекламують.
Пластикові коштують від 740 гривень до 3800–4800 тисяч гривень. Вартість оцинкованих – майже 7 тисяч гривень.
Дещо на віддалі стоять контейнери для сміття з пластику. Їх, каже директор комунального підприємства, придбали за кошти з міського бюджету. Такі смітники безкоштовно встановлюють у дворах міста, де було проведено благоустрій.
Оскільки тема сміття останнім часом у Луцьку дуже актуальна, у депутатів та журналістів виникало чимало питань з приводу цьогоДепутат Микола СобуцькийОбранці громади Сергій Шкода та Юрій БезпяткоОлександра Кравченка, як депутата з цього округу, цікавило, чому на території підприємства назбируються величезні калюжі дощової води, які шкодять навколишньому середовищуРадикал Аркадій Соломатін та укропівець Сергій Балицький про щось жартували неподалікЦі пластикові смітники підприємство продаєКонтейнери для пластику, які закупили за кошти з бюджету міста
Як боротися із неприємним запахом, "отим всім, що тече" з-під сміттєвозів запитали у керівника комунального підприємства.
Валерій Кузьмич відповів, що у Луцьку із цим дійсно є проблема: лише два автомобілі "застраховані" від такого явища. Директор каже, що підприємство не може дозволити собі придбати якісний і надійний транспорт, адже не має на це коштів.
"В Європі сміттєвоз купують за 150 тисяч євро. Ми купили за 18 тисяч євро і вже прокуратура тут сидить, питає: "Чого ти такий дорогий автомобіль купив", – розповідає директор КП "Луцькспецкомунтранс".
"В місті стоять контейнери для пластикових пляшок. Куди їх далі вивозять?", – прозвучало питання від журналіста. Валерій Кузьмич відповів, що пляшки везуть на сміттєсортувальну лінію, де їх перебирають. Загалом у місті є більше 100 сміттєвих баків для пластику.
Депутатів також цікавило, чому підприємство не купує контейнерів з Європи, які були у вжитку. Адже вони, мовляв, дешевші. Та Валерій Кузьмич з цим не погодився і сказав, що найвигідніше купувати сміттєбаки, які виробляють в Житомирі.
Відповівши на всі питання депутатів та журналістів щодо роботи зі сміттям, директор КП "Луцькспецкомунтранс" почав показувати "свій" автопарк.
В зимовий період на дорогах Луцька, каже Валерій Кузьмич, працюватиме 6 автомобілів-піскорозкидачів. Він додає, що двоє з них можуть виїжджати навіть сьогодні.
Узимку на дорогах Луцька буде працювати 6 автомобілів-піскорозкидачівДвоє піскорозкидачів-трансформерів: улітку вони возять воду, взимку, після заміни "панцерів" – пісокВаріант "самоскид-піскорозкидач": спеціальний механізм чіпляється на автомобіль без заднього борту і готовоНа одній з машин встановили сучасне обладнання для посипання доріг сіллю. За допомогою комп'ютера можна регулювати дозу солі, в залежності від кількості снігу на трасіТакож на підприємстві є грейдер, і два навантажувачі, які працюють з піском та снігомЦього року в "Луцькавтодору" придбали стареньку снігоочисну машину, заплативши за неї 23 тисячі гривеньДеякі приміщення на території комунальної установи у жалюгідному станіЯ б, мабуть, і не наваживсяЄ й свій сторож на підприємстві
Як розповів Валерій Кузьмич, вони практикують залучення техніки інших підприємств, якщо сильні опади не дозволяють впоратися самотужки.
"У 2013 році були великі опади. Одного дня ми навіть 36 одиниць задіяли з інших підприємств. Це в основному грейдери і навантажувачі", – розповідає директор комунального підприємства.
За таким же принципом планують працювати цього року, уклавши з підприємствами договори на співпрацю.
Директор переконаний, що до боротьби зі снігом та ожеледицею працівники готові. На цей рік їм виділили кошти у сумі 1 мільйон 400 тисяч гривень, на які вони заготували 3 тисячі тонн піщано-соляного розчину та 3 тисячі тонн щебеню.
Крім того, підприємство має близько 30 тонн чистої солі і орієнтовно 120 тонн солі в концентраті з піском один до одного. А ще незабаром повинні привезти два вагони солі.
Щебінь, яким посипатимуть дороги міста взимкуЦим піском, змішаним із сіллю, також будуть засівати засніжені шляхи у ЛуцькуНа балансі "Луцькспецкомунтрансу" є кілька автомобілів, які директор хоче списатиВ такому функціональному стані вони не потрібніКолись воно їздилоХоча й і сучасні автомобілі у гарному стані. Такі, наприклад, як цей сміттєвозГоловне, що є український прапорецьХочеш їздити на чистій машині – мусиш відшкрібати
Валерій Кузьмич між іншим зауважив, що їхнє підприємство є прибутковим. За минулий рік, наприклад, вони отримали 600 тисяч гривень доходу.
Насамкінець, керівник не зміг не похвалитися двома новенькими твердопаливними котлами на дровах, які встановили на місці газового.
Паливо для котлів на підприємстві підбирають раціонально й економно: використовують деревину, яку викидають на смітник лучани. Хоча директор зауважує, що останнім часом цього не вистачає, тому доводиться докуповувати.
Комунальники придбали два нові твердопаливні котли і повністю відмовилися від використання газуПалять дровами, які здебільшого забирають разом зі сміттямЯк то кажуть, робота – роботою, а обід – за розкладом
Автор: Василь БІДУН
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
20:23
9 грудня
15:24
9 грудня
15:00
9 грудня
23:44
6 грудня
ТОП новини
live comments feed...