• Головна
  • Частина перша. Луцькі маршрутки: заходь не бійся!
Редакційна тема
19:30, 17 листопада 2016 р.

Частина перша. Луцькі маршрутки: заходь не бійся!

Редакційна тема

Наявність громадського транспорту - одна з ознак, що робить місто містом. Відтак якість цього транспорту складає його портрет. На жаль, луцькі маршрутки враження про наше місто часто-густо псують. Ми ж спробували розібратися, хто винен і що робити.

Чого очікувати, заплативши три гривні за проїзд?

Оскільки маршрутки щодня перевозять значну кількість пасажирів, то наша з вами безпека залежить від декількох факторів. Серед них - виробництво такого транспортного засобу (сертифікація). Власне, і сам перевізник має пройти реєстрацію в Територіальному  сервісному центрі МВС. Раз у півроку відповідні органи Укртрансбезпеки перевіряють кожну маршрутку на «технічну придатність».

Усі перевірки фіксуються у належних документах, без яких на маршрут виїздити «зась».

Однак досить часто на вулицях Луцька можна побачити чималу кількість ДТП за участю маршруток.  Страждають від них як водії, так і пасажири, адже окрім матеріальної шкоди (пошкодженні транспортні засоби) люди, які перебували на момент аварії у салоні, також можуть травмуватися.

Підтвердженням цьому є статистика аварій, які трапилися в обласному центрі  упродовж 10 місяців 2016 року.  За інформацією управління Патрульної поліції у місті Луцьку, всього на вулицях міста було зафіксовано 99 дорожньо-транспортних пригоди, 40 з яких відбулися за участю громадського транспорту, винуватцями яких є водії ( у чотирьох аваріях є потерпілі та сім осіб отримали травми).

Напевно, всі пам’ятають ДТП за участю маршрутки № 47 поблизу Там-Таму, коли вона "втаранилася" в рекламний щит і звалила його. У результаті такої  пригоди постраждав водій і ще десяток пасажирів, які отримали різні травми. Відповідно до результатів експертизи маршрутка була справною.

Частина перша. Луцькі маршрутки: заходь не бійся!, фото-1

У коментарі виданню «Конкурент» перевізник ТОВ "АТП "Луцьк" Олег Колеснік розповів, що є дві найімовірніші причини ДТП. Перша – це те, що є свідки, які бачили як маршрутку № 47 "підрізав" інший транспортний засіб, а друга – неуважність водія.

За інформацією Головного управління нацполіції у Волинській області, результати експертизи засвідчили, що аварія трапилася саме через неуважність водія і справу було передано до Луцького міськрайонного суду.

Дедалі частіше учасниками ДТП стають маршрутки, які курсують за різними напрямками. Тож пасажирам залишається лише сподіватися, що їм пощастить і не доведеться поповнити статистику аварій, заплативши три гривні за проїзд.

9 робочих годин – не примха, а необхідність

Найбільш поширеними причинами аварій за участю маршруток є перевищення швидкості, порушення правил дорожнього руху, недотримання безпечної дистанції. Звісно, існують і додаткові фактори, такі як стан транспортного засобу, який забезпечує перевезення, якість доріг, досвідченість та відповідальність самого водія. Професія водіє вимагає неабиякої пильності, адже окрім керування транспортним засобом він ще й змушений гукати до пасажирів: "Оплачуємо проїзд! Передаємо гроші! Пройдіть далі по салону! Візьміть «здачу»! І в той же час має стежити за дорожніми знаками, автомобілями та пішоходами, які рухаються поруч.

За словами начальника управління Укртрансбезпеки у Волинській області Володимира Степанова, більшість дрібних ДТП трапляються саме через порушення режиму праці і відпочинку водія.

«Робочий день водіїв маршруток не може перевищувати 9 годин. У нас вони працюють по 12 – 14.  Тому до кінця дня втрачають зосередженість, що може стати причиною аварії», − пояснює начальник.

Cтепанов 1

Cтепанов 1

Він також зазначає, що в Україні всі звикли до того, що якщо трапляється ДТП - це провина саме водія, а технічному стану транспорту приділяється незначна увага. Разом із тим, ставить у приклад Німеччину, де у 90 % випадків причиною усіх аварій за участю громадського транспорту є саме технічна несправність, яку підтверджують і результати розслідування.

Головну роль у безпечності пасажирів відіграють саме перевізники, котрим належать маршрутки. В першу чергу, це стосується підбору кадрів, а саме водіїв, від яких залежить чи доїдете ви цілими та неушкодженими до наступної зупинки.

«Замість того, щоб виконувати свою роботу, вони займаються фальсифікацією документів, аби приховати кількість робочих годин водія.  Якщо ми виявляємо такі порушення, то  управління Укртрансбезпеки застосовує штрафні санкції», - каже Володимир Степанов.

На необхідності неухильного дотримання правил дорожнього руху перевізників закликали і працівники патрульної поліції Луцька, які  нещодавно проводили профілактичні бесіди з перевізниками у рамках Тижня безпеки дорожнього руху.

Підсумовуючи зазначимо, що громадським транспортом користується значна частина лучан. Кожному з нас, напевно, доводилося частенько «сідати в маршрутку», аби під’їхати на роботу, навчання, салон краси, спортзал чи просто у справах. Залишається лише сподіватися, що водій подбає про нашу безпеку та доїдемо до місця призначення цілими та неушкодженими.

Що думають про міські маршрутки лучани, які з них є найпопулярнішими та чи потрібні місту нові маршрути -  читайте в наступному матеріалі. 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...