• Головна
  • Хто, як і навіщо в Луцьку знімає буктрейлери?
Луцьк-творчий
14:00, 18 листопада 2016 р.

Хто, як і навіщо в Луцьку знімає буктрейлери?

Луцьк-творчий

Трейлер для кожного кіномана - річ незамінна, адже як ще можна прийняти рішення про перегляд стрічки? Мистецтво відзняти якісний трейлер - одне з найбільших досягнень реклами в сфері кінематографу. А що робити з книжками? Як проанонсувати книжку так, щоб її захотілося прочитати, тим більше, у час піктограмного візуального сприйняття інформації?

Не потрібно винаходити велосипед. Просто скористайся уже відомим методом і назви це «буктрейлер». Принцип той же – відібрати найбільш гострі і цікаві моменти з книги, продумати захопливий сюжет і закинути в мережу. Здавалося б, усе досить легко. Та, будьмо відвертими, буктрейлер - не дуже поширене явище, а якісний буктрейлер – взагалі рідкісне творіння.

Але є ентузіасти, які розуміють маркетингову цінність буктрейлерів і активно намагаються розвивати цю галузь. Такі є і в Луцьку. Один із найбільш активних ідейників подібних проектів - громадський активіст, голова ГО «Брейншторм» Антон Євтушок.

Хто, як і навіщо в Луцьку знімає буктрейлери?, фото-1

Хлопець спільно з колегами вже взяв участь у підготовці трьох буктрейлерів, а ідей має ще більше. Ось як він пояснює потребу в них: «Буктрейлер потрібен для того, аби продавати книги. Вони хоч і доступні, але більшість людей надає перевагу безкоштовній піратській версії, а дехто взагалі не читає. Їхнє призначення - популяризувати книгу, перетворити з її стандартного паперового вигляду у відеоконтент, який є більш звичним для широкої аудиторії. А потім за допомогою відеоконтенту знову привернути увагу до книги». 

За словами Антона, вперше ця ідея його захопила після перегляду буктрейлера до книги «Дом в котором» Маріама Петросяна.

«Цей буктрейлер мене настільки пройняв, що я прочитав книгу, в якій було більше тисячі сторінок. Я подумав: якщо мене зачепило, значить, це справді ефективний спосіб. Після того ми з Романом Бойком знімали наш перший буктрейлер до книги «Хованки в житі» Ігоря Ольшевського», - розповів хлопець.

Як же відзняти якісний буктрейлер?

Принципи аналогічні до підготовки трейлера до фільму. Перш за все, потрібно знайти книгу, яка справді захоплює. Ви повинні захотіти, щоб широкий загал знав про неї. Далі необхідно відібрати переломні моменти, але при цьому не заспойлерити, аби людина не втратила бажання таки прочитати книжку. Можна використовувати образ антигероя, в буктрейлері не обов’язково має бути головний персонаж книги. Головне – конфлікт!

Конфлікт добра і зла, Ордену Темних і Храму Геліонатів було використано під час підготовки буктрейлера до роману-фентезі волинської письменниці Оршулі Фариняк «Айхо, або Подорож до початку». Цей буктрейлер готували спільно з мистецьким об'єднанням «СтендаЛь» спеціально до конкурсу від 1+1. Ідея – Антон Євтушок, зйомка і монтаж – Назар Дубина.

Останньою на цей час роботою була зйомка буктрейлера до роману «Город мечтающих книг» Моерса Вольтера. Знімали відео під час «Культурної вечорки» - заходу, який відбувається  першого четверга місяця у бібліотеці ім. Олени Пчілки.

«Ця книга неймовірна. Я натрапив на неї в якійсь іншій книзі. Там була цитата і посилання. Це безпрограшна відповідь на запитання «Яку книгу порадиш почитати?» А коли я побачив архіви бібліотеки, зрозумів, що це місце ідеально відображає Книгород (місто в романі, – прим. жур)», - пояснює Антон. - «Під час «вечорки» ми намагались залучити до зйомки всіх охочих. Це додало динаміки, але трохи змінило сюжет».

Буктрейлер – це не лише процес зйомки і монтажу відео. Це ціла система операцій – від, власне, підготовки до просування самого буктрейлеру. Лише деякі видавництва розуміють користь такого виду реклами. Адже буктрейлер виконує відразу два завдання - популяризує книгу та підвищує продажі. Однак в нашій країні книговидавничий бізнес – справа проблемна і малоприбуткова. Видавництва ще не готові вкладати гроші в буктрейлери. Тим більше, його потрібно не лише відзняти, але й прорекламувати, запустити у мережі так звані «вірусні» відео, а це також потребує коштів. Тобто потрібно робити рекламу для реклами.

Та все ж сподівання оптимістичні. Оскільки українських видавництв стає все більше, вони шукають нових і нових підходів. Відтак такі ентузіасти та ідейники охоче діляться своїми вміннями. Тож бажаю вам гарного перегляду і читання.

Текст: Елла Яцута

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...