• Головна
  • Кіберспорт. Як українці заробляють мільйони, граючи у комп'ютерні ігри
18:44, 6 січня 2017 р.

Кіберспорт. Як українці заробляють мільйони, граючи у комп'ютерні ігри

Кіберспорт перетворився у популярний вид спорту, який має мільйони прихильників по всьому світу та потужних спонсорів

Що таке кіберспорт

null

Власне кіберспорт являє собою віртуальне змагання у комп'ютерні ігри, у який беруть участь команди, або окремі гравці.

Неофіційні змагання розпочалися ще понад 20 років тому, коли з'явилася перша мережева "стрілялка" – Doom 2, у яку можна було одночасно грати одразу багатьом геймерам. А перший офіційний турнір було організовано 1997 році, коли у США заснували Кібератлетичну професійну лігу (CPL), у якій змагалися у Quake.

Сучасний кіберспорт налічує чимало дисциплін, які відрізняються за профілем ігор – шутери від першої особи (Counter-Strike: Global Offensive, Overwatch), стратегії реального часу (StarCraft2), симулятори (FIFA, Project CARS), командні рольові ігри з елементами тактико-стратегічної гри (Dota 2, League of Legends, World of Tanks, Heroes of the Storm, Panzar). І це навіть близько неповний перелік.

За турнірами можна спостерігати, як на спеціалізованих сайтах і телеефірі, так і наживо. Сучасні кіберспортивні змагання збирають багатотисячні арени, а картинка з моніторів змагань виводиться на гігантські екрани, з яких за перебігом подій слідкують вболівальники.

Які проводяться змагання

Через розмаїття ігрових напрямків кіберспорту організовується й велика кількість міжнародних змагань. Одним з наймасштабніших є турнір The Internationals, у якому грають у Dota 2. Цього року призовий фонд цих щорічних змагань, які приймає американський Сіетл сягнув $20 млн. Переможці з китайської команди Wings Gaming отримали $9,1 млн.

Участь у турнірі брала й українська команда Natus Vincere, яка розділила 13-16 місця та поклала до кишені $103 тис. Але цей результат наших кіберспортсменів не повинен вводити у оману. Насправді Natus Vincere мають у світі статус культової команди і той самий The Internationals у 2011 році вигравали. Тоді Іван Антонов, Данило Ішутін, Олександр Дашкевич, Дмитро Купріянов та Клемент Іванов заробили $1 млн.

Загалом за час свого існування Natus Vincere зібрали $6,2 млн призових, що є шостим показником серед усіх команд світу. Лідирує ж за цим показником американська Evil Geniuses з $15,3 млн.

Що таке кіберспортивна Олімпіада

null

Відзначалися українці і на інших престижних змаганнях - World Cyber Games, своєрідному аналогу Олімпійських ігор, де команди формуються за національним принципом. Українці неодноразово вигравали бронзові нагороди - в 2002, 2004, 2006, 2007, 2008, 2011. А у 2010 та 2013 нашим кібератлетам дісталося золото.

В 2010-му у Лос Анджелесі у Counter-Strike найсильнішою виявилася все та ж Natus Vincere, яка того ж року також тріумфувала на Intel Extreme Masters та Electronic Sports World Cup та стала першою у світі командою, які вдалося виграти за сезон усі ці турніри. А у 2013 чемпіоном з World of Tanks була інша українська команда – Dignitas.

Які турніри відбуваються у Україні

null

Регулярно приймає великі кіберстарти й Україна. Причому вони вже вийшли з тісних геймерськи клубів на великі арени. Так у травні цього року на НСК "Олімпійський" відбувся турнір з Control Strike - StarSeries з призовим фондом у $100 тис. А у вересні у палаці "Україна" за аншлагу минули фінальні змагання цієї серії, учасники яких розіграли $300 тис.

Попри суттєві досягнення українських гравців, кіберспорт в України не має офіційного статусу виду спорту, хоча він визнаний у багатьох країнах світу.

Чому кіберзмагання – це справжній спорт

null

Напевне, у масовій свідомості побутує скепсис, що кіберзмагання - це лише тривіальні комп'ютерні іграшки, але насправді це не так. Кібератлети виского рівня багато в чому схожі на професійних спортсменів. Вони тренуються по 8-10 годин на добу, разом з тренерами до дрібниць розробляють тактику та стратегію та аналізують помилки.

Від професійних гравців вимагається відмінна реакція, середній вік кіберспортсменів 22-23 роки, а у 25-30 вони зазвичай завершують активні виступи. Переслідують кібератлетів і професійні травми рук, спричинені одноманітними рухами та хронічні проблеми із зором, які виникають, через тривале перебування перед комп'ютером.

Навіщо кіберпідрозділ "Динамо"

null

Останнім часом у кіберспорт аткивно почали інвестувати футбольні клуби. Так у грудні про відкриття кіберспортивного підрозділу оголосила найтитулованіша команда України – "Динамо".

Кияни підписали контракт з професійним гравцем у FIFA 17 Віталієм "Labotryas" Мухою, який відтепер представлятиме динамівців у всіх міжнародних та українських змаганнях.

Тим самим "Динамо" наслідувало тенденцію, яка поширюється  серед європейських клубів, які виявляють все більший інтерес до кіберспорту. Його розвивають французький ПСЖ, англійські "Манчестер Сіті" та "Вест Хем", іспанська "Валенсія", італійська "Сампдорія", німецький "Шальке" та голландський "Аякс". А розробник комп'ютерних ігор – EA Games вже анонсував на 2017 рік серію турнірів з FIFA 17 з найбільшим у історії цього футбольного симулятора призовим фондом у $1,3 млн.

У кіберспорті футбольні боси також розгледіли потенціал. У час коли професійні геймерські турніри за своєю популярністю вже перевершують "класичні" види спорту та забирають десятки тисяч глядачів на трибунах, його складно не побачити.

Чому це лише початок

null

Кіберспорт поступово "обростає" притаманними популярним змаганням атрибутами. Йому присвячені окремі рубрики на великих спортивних сайтах, букмекерські контори приймають на турніри ставки, а телебачення веде прямі трансляції найбільших турнірів.

Кіберспортивні змагання показують такі впливові канали, як німецький Sport1 та американський ESPN. Лише цьогорічний фінальний матч The International у світі на різних платформах подивилося 5,5 млн глядачів. А у майбутньому аудиторія обов'язково зростатиме, адже комп'ютерні ігри стали невід'ємною частиною життя. Так, професійними гравцями стають одиниці, але мільйони геймерів із захопленням спостерігатимуть за змаганнями професіоналів.

Найпотужніші виробники комп'ютерної техніки та програмного забезпечення, які й так є головними спонсорами кіберспорту, не залишать таку аудиторію поза увагою. Тож з кожним роком у кіберспорті обертаються все більші гроші.

Скажімо, якщо у 2011 році сумарний призовий фонд турнірів з Dota складав лише 1,6 млн, то цього року він вже перевищив $31 млн – і це ще не остаточні дані.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...