• Головна
  • "Верх цинізму": Ощадбанк "обдирає" волинських пенсіонерів
08:30, 25 січня 2017 р.

"Верх цинізму": Ощадбанк "обдирає" волинських пенсіонерів

"Верхом цинізму по відношенню до громадян України" назвав депутат Волинської обаласної ради Михайло Імберовський нововведення Державного ощадного банку України, яке стосується стягнення комісії за сплату комунальних платежів не за одну платіжку, а за кожну отриману споживачем послугу, яка включена у платіжку у розмірі 3 гривні з 1 січня 2017 року,  що призвело до збільшення витрат за цю банківську послугу в окремих випадках в десять разів.

Про це він написав на своїй сторінці у мережі "Фейсбук".

"Реагуючи на численні звернення і обурення волинян в суботу і сьогодні відвідав декілька відділень банку, поспілкувався з лучанами щодо цього питання, зустрівшись із керівництвом банку і на основі зібраної інформації, як депутат обласної ради сьогодні подав звернення керівнику Волинського обласного управління банку, в якому попросив надати:
- копії нормативних банківських документів, якими затверджені тарифи за прийом платежів від населення;
- розрахунок собівартості послуги Ощадбанку за прийом платежів в місті Луцьку та населених пунктах області; 
- копії укладених договорів на прийом платежів укладених між банком та підприємствами – надавачами послуг", - йдеться у дописі.

Також Михайлу Імберовському вдалось поспілкуватись із керівником Обчислювального центру м.Луцька.

"Отримав інформацію, що банк має укладені договори із КП, згідно яких вони сплачують банку за послуги, які надають, а тому ми маємо ситуацію, що як споживачі послуг, оплачуючи за іх надання в касах Ощадного банку, ми сплачуємо за них двіччі!!! (до речі у терміналах і через інтернет банк сплати комісії не вимагає...) Це підтверджує той факт, що у схваленому 1 листопада 2016 року звіті про результати дослідження ринку послуг з прийому готівкових платежів від фізичних осіб за житлово-комунальні послуги, Антимонопольний комітет України визнав неправомірність сплати громадянами комісії в банку, або поштовому відділенні при оплаті послуг ЖКГ, оскільки дані витрати закладені в тарифи!!!", - додав депутат.

Саме тому за словами Михайла Імберовського, він зареєстрував на розгляд обласної ради проект рішення "Про звернення Волинської обласної ради до Голови Правління АТ «Ощадбанк» А. Г. Пишного щодо скасування рішення про нарахування комісії за оплату комунальних послуг при їх сплаті через каси банку".

Текст звернення публікуємо без змін:

"В умовах, коли постійно зростають тарифи на газ, теплову та електричну енергію, що непосильною ношею лягають на плечі найбільш знедолених і соціально незахищених верств населення, якими є українські пенсіонери Державний ощадний банк України у січні 2017 року встановив комісійну винагороду, яку утримує з населення у розмірі 3 грн. за кожен оплачений платіж в касі установ АТ «Ощадбанк». При цьому не оприлюднена собівартість однієї операції, яка суттєво відрізняється по регіонах України та не взято до уваги, що сума банківської винагороди уже врахована енергопостачальними та збутовими підприємствами при розрахунку тарифів і закладена у вартість комунальних послуг, які сплачує населення. У схваленому 1 листопада 2016 року звіті про результати дослідження ринку послуг з прийому готівкових платежів від фізичних осіб за житлово-комунальні послуги, Антимонопольний комітет України визнав неправомірність сплати громадянами комісії в банку або поштовому відділенні при оплаті послуг ЖКГ, оскільки дані витрати закладені в тарифи.

У місті Луцьку, за сприянням місцевої влади ще у 1995 році створено єдину базу, в яку збирається інформацію з усіх комунальних служб щодо нарахованих сум за послуги, а з іншого боку – із всіх відділень «Ощадбанку» та інших банківських установ щодо внесеної населенням плати. Вся зведена інформація обробляється ТОВ «Місцевий обчислювальний центр» за єдиною квитанцією, яка формується в банківській установі автоматично. В касі банку оператор лише друкує квитанцію та отримує від клієнта готівку. Після введення АТ „Ощадбанк” у січні 2017 року плати в розмірі 3 грн. за кожен платіж в банківських установах міста Луцька та Волинської області, фактично за одну операцію утримують плату, яка сягає в середньому 30 гривень, тобто в десять раз перевищує обумовлений розмір. При цьому в терміналах самообслуговування Ощадбанку за здійснення аналогічної операції комісійна винагорода не стягується, що свідчить про нерівні умови, для клієнтів та порушення конкурентного законодавства на ринку банківських послуг. 

Через мережу АТ „Ощадбанк" області здійснюється до 50% всіх комунальних платежів і таке нововведення стало надто "дорогим задоволенням" для пенсіонерів, які є сумлінними платниками та вчасно розраховуються за спожиті послуги: газ, електроенергію, воду, житло, телефон тощо.

Освоїти роботу платіжного терміналу Ощадбанку вдається далеко не кожному з людей похилого віку, отож через навантаження час від часу біля терміналів теж виникають непорозуміння, люди сердяться, бо доводиться і тут чекати у черзі. 

Органи самоврядування Волинської області завжди з розумінням ставились до ролі Ощадбанку, як поважної державної банківської установи. В установах Ощадбанку області на депозитних рахунках постійно розміщується значна сума тимчасово вільних залишків бюджетних коштів, через його відділення здійснюється чимало соціальних та зарплатних проектів бюджетних установ. У 2005 році більшість приміщень, які орендував Ощадбанк у громади міста Луцька за залишковою вартістю передані у власність банку. 

З огляду на викладене, вважаємо що встановлення комісійної винагороди "Ощадбанку" за оплату комунальних послуг при сплаті через касу банку є безпідставним і звертаємося до Вас із проханням опрацювати питання щодо скасування рішення про нарахування комісії за оплату комунальних послуг при їх сплаті через каси банку".

Допис Імберовського викликав масу кометарів. Зокрема, Валентин Малиновський зазначив, що "те саме робить Укрпошта".  

"Це можна розцінювати як зговір двох монополістів на ринку платежів. Саме сумно, що це спрямовано проти пенсіонерів, тому що такі як я і молодші сплачують плаиежі через інтернет", - зауважив Віктор Сморярчук.
"Банк завжди бере комісію за свої послуги. Але постачальники послуг повинні укладати з банками, які мають розвинуту мережу у даному населеному пункту, дрговір, за яким беруть на себе вартість обслуговування. Тим паче, що тарифи дуже за високі..." - написав Олексій Большаков.
"Держава вижимає з пенсіонерів (саме вони платять на пошті ) останні "соки". Саме ця верства населення останню копійчину віддасть бо не розуміє як то НЕ платити. А депутати ВР будуть до Трампа літати чартерами, щоб в " толпі" постояти...", - висловив думку Олександр Волянюк.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...