• Головна
  • Пореформені стипендії: хто виграв?
20:50, 19 лютого 2017 р.

Пореформені стипендії: хто виграв?

Небувалого резонансу в кінці минулого та на початку цього року набула справа зі стипендійним забезпеченням «по-новому». 6 грудня 277 депутатів у Верховній Раді підтримали законопроект № 5130. Вони підняли мінімальну заробітну плату і скасували норму, відповідно до якої академічні стипендії обов’язково отримували не менше 2/3 та не більше 75% студентів. Тепер їх можуть отримувати 45 % і це мали б бути лише ті, хто досягнув високих результатів у навчанні або/та успіхів у науковій діяльності. Та чи вийшло так на практиці?

Чисельні студентські акції протесту, незгоди із таким рішенням не вплинули на його остаточне прийняття. Були, звісно, і прихильники такої реформи, проте чи залишились вони після того, як побачили реальну ситуацію, яка склалась у їхніх ВНЗ?

У СНУ імені Лесі Українки провели вчену нараду, на якій ухвалили, що рейтингові списки буде обраховано за 100-бальною шкалою. 15 % складуть особи, які отримають підвищену стипендію, всього стипендіатів на кожному курсі кожної спеціальності - не більше 45 %. На перший погляд, здається доволі справедливо. Проте на другий – вийшло це так, що де великий потік студентів та багато державних місць – отримують більшість, навіть із невисокими результатами, а де малі за обсягом студентів академічні групи – навіть із відмінними результатами не матимуть звичайної стипендії.

Декан факультету філології та журналістики Юрій Громик прокоментував цю ситуацію так: «Попередня система з перекриванням трійок п'ятірками давно стала непристойною, натомість нова найбільше насторожує в одному моменті: у магістратурі та на престижних спеціальностях бакалаврату, де мало державних місць, через гарні показники успішності навіть не всі відмінники отримають стипендію... Це при тому, що на великих за обсягом студентів спеціальностях, де рівень успішності не надто високий, держава, як виявилося з коментарів і запитань студентів у соціальних мережах, звичайною стипендією, а часом навіть стипендією за особливі успіхи в навчанні винагородила й тих, хто пише "рейтенг", "степендія", "повишана степендія" і т. ін.».

Пропонуємо особисто ознайомитись із результатами нової системи, аби краще усвідомити суть введених реформ. Для порівняння подаємо рейтингові списки із «великих» та «малих» спеціальностей. Так, на прикладі ФФтаЖ СНУ імені Лесі Українки демонструємо всю різнобічність пореформеного стипендіального забезпечення (але зауважуємо, що ситуація неоднозначна не лише на цьому факультеті і не тільки у цьому ВНЗ):

а) Це бали студентів, які отримують підвищену стипендію (а тепер це на 500 грн (що у 5 разів вище, ніж попередні роки (!)) більше за звичайну):

рейтинг 1-2 підвищ

рейтинг 1-2 підвищ

рейтинг 1-3 підв

рейтинг 1-3 підв

підв 4

підв 4

рейтинг 5 півищ

рейтинг 5 півищ

б) Бали студентів, які отримують звичайну стипендію (1 100 грн):

рейтинг 1 к звич

рейтинг 2 звич

рейтинг 2 звич

рейтинг3 звич

рейтинг3 звич

є

рейтинг 4 звич

рейтинг 4 звич

рейтинг 5 звич

рейтинг 5 звич

І це при тому, що одні із нижчим рівнем балів мають підвищені стипендії, а відмінники, які за старих умов мали б винагороду "за особливі успіхи у навчанні", тепер мають звичайні, а то не мають і зовсім. То чи справедливо ж?

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...