• Головна
  • KPI пошукової оптимізації від Senior'а
Реклама
10:36, 2 квітня 2017 р.

KPI пошукової оптимізації від Senior'а

Реклама

SEO — досить складна послуга, більшість клієнтів не зовсім розуміють до чого їм треба прагнути, більш того, дуже багато SEO-фахівці дуже слабо уявляють собі які параметри потрібно трекати і як це робити (окремий пункт «не знають, як на них впливати», але інформації про це в статті не буде).

Вам не потрібно на кожному проекті прив'язувати гарантії до всіх параметрів, які описані нижче, краще залиште 1-2 основні пункти. Также www.smart-web.com.ua в статье опишет первые месяцы работ, где гарантии (или KPI, как вам нравится больше) должны сводиться к «плану работ» улучшения сайта и создание стратегии, а не к абсолютным числам.

 Отже, що можна трекати якісними показниками в SEO, які цілі прив'язувати до основних напрямів робіт і як побудувати щомісячні звіти, щоб вашу роботу було видно з усіх боків, а не тільки по трафіку.

Видимість в тематиці

Вона включає в себе трафік, різні типи позицій і має декілька зрізів: регіональний, за тематиками, по пошуковим системам, за видами трафіку.

Це основний показник, яким можна оцінити наскільки ваше SEO-кунгфу ефективно. Давайте його трохи декомпозируємо, сподіваюся, ви розумієте, що дивитися на криву organic-трафіку і приймати рішення, що працює, а що йде в мінус, немає сенсу без правильних зрізів. Помилки можуть бути на будь-якому рівні, власне, як і роботи по їх виправленню, важливо вчасно знаходити помилки.

● різні типи позицій

У всіх зрізах, про яких буде мова нижче, у organic-трафік потрапляють переходи з різних типів видачі. Дуже часто зростання/просідання відбувається саме з-за того, що ви отримали/втратили певний тип трафіку. Хочете бути професіоналом, трекайте і просувайте їх окремо, давайте різні завдання програмістам, використовуйте різні зовнішні фактори. Про що мова:

○ Позиції сайту в основний organic-видачі ПС
○ Позиції в Google.Local видачі
○ Потрапляння картинок в ТОП-5 (і окремий вид — просування у видачі картинок не заради ТОП-5)
○ Позиції у видачі відео (і окремий вид — просування відео в основній видачі)
○ Потрапляння новин в основну видачу (та окремий вид — просування новин news-агрегаторах ПС)

Якщо ви думаєте, що воно само собою просувається при комплексному підході і не вимагає окремого трекінгу, ви дуже помиляєтеся. Трафік з певних типів для деяких тематик є ключовим. Не забувайте, що вартість заточеного «просування по типам» значно нижче (головне питання — чи є там трафік у вашій тематиці).

● Регіональна видимість

Пункт дуже критичний для Яндекса. У Google (особливо, коли говоримо про країни з декількома мовами спілкування, наприклад, Україну) мають важливу роль мовні видачі.

● Видимість в тематиці

Трастовий завжди прив'язується до тематики. Крім цього, ви майже напевно, працюєте з визначеними пріоритетами, які зазвичай теж будуються на зрізах тематичності. Не полінуйтеся додати параметр на сторінках, який буде розбивати ваш трафік за тематичними зрізах. Також бажано додавати теги в системах трекінгу позицій з цією метою для експрес-перегляду.

● Видимість в різних пошукових системах

У вас несподівано впав/виріс органік трафік на 20%. 95% за те, що це сталося в одній пошуковій системі. Ну і звичайно, просування має ряд відмінностей, не забудьте попередити клієнта, що ви просуваєте під одну ПС.

● Видимість за видами трафіку

Які зрізи зазвичай актуальні для постійного дослідження? Трафік на:

○ головну сторінку
○ розділи
○ фільтри
○ таксономії
○ товари
○ статті
○ послуги

Додайте параметри сторінки і дивіться в аналітиці, зріз із зростанням/просіданнями за групами сторінок.

Трафік трекаеться в системах аналітики, тому його сегментація — це зазвичай завдання:

Спробувати налаштувати зрізи у GTM (якщо є за що зачепитися) → якщо немає індикаторів, то завдання кодерам: «на сторінці потрібні індикатори» → створення звітів в аналітиці з цієї інформації, які будете переглядати, коли є зміни в трафіку або щомісяця. → Я люблю вивантаження з Google.Analytics, Google.Spreadsheets з цією метою (це не важко, зате потім все в одному дашборді).

Збільшення кількості зовнішніх посилань

Це зріз, який трекається досить легко. Show must go on, а посилальну вагу — рости. Не хочу вдаватися в подробиці, коли це актуально, але якщо ви купуєте посилання, то повинні відстежувати їх приріст у:

● Кабінетах Вебмастера пошукових систем
● aHrefs
● Звіті ваших лінкбілдерів

Варто клієнтові давати цей зріз? Якщо він допитливий, то сам знайде. Це фактор прозорості роботи, якщо працюєте з відкритим бюджетом, то можна побудувати комунікацію і пояснити які посилання будуть потрапляти в звіти і в яких обсягах.

У будь-якому випадку, ваші конкуренти покажуть клієнту графік посилань, і не раз (для середнього тематичного сайту, це 1-3 аудиту щомісяця). Потім буде важче пояснювати, що ви не верблюд. Мене дивують ТОП SEO-компанії, які говорять своїм клієнтам, що посилання купуються, хоча насправді цього не роблять — не вважайте своїх клієнтів профанами.

Для внутрішнього користування важливий зріз: «Купили посилань: XXX, в aHrefs нових +YYY, в вебмастере з'явилося +ZZZ». Коефіцієнти XXX/YYY і XXX/ZZZ показують якість роботи линкбилдеров. Це не рахуючи стандартного зрізу з аналізом посилань за індикаторними параметрами.

Toolbar'вальні показники

Це те, що легко трекається, не завжди показово (треба розуміти, чому так відбувається), але в цей час гарне рішення для експрес-аналізу.

Що варто дивитися:

● ТІЦ (іноді)
● aHrefs: UR / DR або Moz: PA / DA / DmR
● видимість в SerpStat

Необхідно розуміти, що означають числа, чому вони обманюють, і як їх використовувати для швидкої реакції.

Це індикатор, який іноді допомагає знайти проблему, яка не дуже очевидна (наприклад, відвалився 301 редирект зі старого домену, або хтось зайнявся чорним SEO за вашим посиланням і почалися масові зняття).

У цьому списку є SerpStat авансом, поки його видимість не показова, але швидше за все буде поліпшуватися. Хороший показник для відстеження конкурентів у зручному (не технічному, як це зроблено в aHrefs) вигляді.

Відсутність помилок

● Наявність вірусів на сайті
● Потрапляння IP спам-бази
● Наявність / поява помилок в вебмастерах
● Падіння сервера сайту
● Зміна ключової інформації на своїх сторінках (Title, H1 і т. д.)
● (!) немає помилок в стандартних аналізаторах сайту і вашому інструменті

Відсутність проблем — це одна з основних цілей SEO. Підтримуйте цей стан постійно.

Попадання в індекс сторінок і картинок

Звичайно, кількість сторінок практично нічого не означає.
Потрапляти в індекс повинні ті URL, які ви додали в Sitemap.xml. Власне і роботи повинні проводитися тільки в цьому напрямку.

Ctr в пошуковій видачі

Окремий вид робіт — це поліпшення клікабельності сніппетів. Як це робити, не буду пояснювати, не маленькі, про це сотні статей.
Як це трекати?
Джерело, тільки один – кабінети Вебмастера пошукових систем. Робите зрізи щомісяця.

Тільки не забувайте, що ПС розвиваються в бік «знизити трафік на сайти з органіки», впроваджуються десятки рішень, які вирішують проблеми користувачів в самій ПС, розширюється видача до неймовірних «клікабельних та інформаційних» розмірів. Ваш ctr може просідати з-за цього в рази.

Якщо не замислювалися про це, то наведу невеликий показник з досвіду: коли на ряді проектів, які були ТОП-1 Google, ctr просів рівно в 2 рази, коли ввели Local-видачу в тематиках. Це був відчутний удар, який був помічений, тому що побачили падіння цього показника, і він був досить неочевидним при перегляді загальної кривої organic-відвідувачів. Клієнтам вийшло пояснити, чому ми не були винні в просіданні пошукового трафіку.

Швидкість завантаження основних видів сторінок

Це самий некритичний показник для SEO. Але досить приємний козир у спілкуванні з клієнтами. У цій статті згадую, щоб звернути увагу на те, що швидкість потрібно трекати на всіх видах сторінок, а не тільки на головній (що зазвичай роблять початківці SEO-фахівці та менеджери з продажу ваших конкурентів). Робіть зріз з щомісячним аналізом.

У моїй практиці бували проблеми з пессимізації, коли певні сторінки сильно просідали за цим показником. Але це швидше виняток. Цей KPI більше підходить для «смачної булочки» у звіті, ніж для отримання ТОП-позицій.

Аналіз якості трафіку

Не забувайте, що трафік, який ви наводите завжди дуже різний за якістю. В першу чергу він залежить від видів сторінок, але може бути змінена і за зрізах: регіональності, мов, типу трафіку, пошуковій системі, теплоті ключових слів (див. вище).

Навіщо це потрібно? Для пріоритизації робіт: іноді 100 відвідувачів з одного зрізу набагато крутіше, ніж 1000 з іншого, тому вкладаємо більше ресурсів спочатку сюди. Це актуально у випадку self-SEO просування. Рідко хто заходить в такі подробиці на клієнтських проектах.

Що важливо:

● конверсії
● глибина / відмови / час на сайті
● взаємодії з CTA-блоками

Куди дивитися? Додайте цю інформацію в звіти, про яких я писав у видимості.

Сподіваюся, ви також як і я займаєтеся не конвеєрним SEO, і хочете отримати максимум від усього можливого арсеналу, відмінно розумієте, що потрібно робити, щоб отримати трафік з Local-видачі, або як просувати регіональні запити. Тоді побудова правильного «контролера робіт», має бути досить пріоритетно для вас.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#KPIпошуковоїоптимізаціївідSenior'а
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...