12:45, 28 червня 2017 р.
Луцьк: постраждалим пасажирам маршрутки № 9 розповіли, як отримати страховку
У страховій компанії пояснили, як пасажири маршрутки, яка втрапила в аварію, можуть отримати свої страхові виплати.
Страхові виплати пасажирам, які постраждали в ДТП, регулюються Законом України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" (ОСЦПВВТЗ), Законом України "Про Страхування" (п.6 ст.7 "особисте страхування від нещасних випадків на транспорті) або ж Договором добровільного страхування від нещасних випадків (якщо такий придбано в страховій компанії). Про це розповіла директор регіонального офісу № 2 Північно-Західного регіонального управління СК "PZU Україна" Алла Сімоненко для ІА "Конкурент".
Як пояснила Алла Сімоненко, кожен перевізник, який виходить на лінію, має мати поліс ОСЦПВВТЗ. Цей поліс починає діяти тоді, коли сталася дорожньо-транспортна пригода.
Важливо, що про ДТП варто повідомити у страхову компанію впродовж доби. Якщо немає кому повідомити і на це є поважні причини (наприклад, водій у важкому і стресовому стані), про ДТП повідомляє або власник, або інші особи. Письмова заява до страхової компанії має надійти не пізніше ніж через три доби.
За цим полісом розмір страхової суми за шкоду, заподіяну життю та здоров'ю, становить 200 тисяч гривень на одного потерпілого.
Щодо майна третіх осіб (пасажирів маршрутки) – це 100 тисяч гривень на одного потерпілого. Якщо в ДТП постраждало майно когось із пасажирів (наприклад, побився планшет), людина також може вимагати в страхової компенсацію за це.
"Так само власник стовпа, в який врізалась маршрутка, може звернутися у страхову компанію за відшкодуванням своїх же збитків і вимагати компенсацію", – навела приклад Алла Сімоненко.
Не застрахований в цьому випадку лише транспортний засіб винуватця ДТП.
Кожен пасажир, який постраждав в ДТП, може звернутись в страхову компанію із письмовою заявою, щоб отримати право на відшкодування. Є письмова заява від постраждалого пасажира в страхову компанію, де був застрахований за полісом власник транспортного засобу, – є право на відшкодування.
Зазвичай людина, яка постраждала в ДТП, має надати паспорт, ідентифікаційний код, довідку з травмпункту, якщо буде продовжуватись лікування – відповідні довідки з медичних закладів та інші документи.
Розміри страхового відшкодування регламентовані статтями 23,24,25,26,26-1,27 Закону України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів".
Якщо людина зайшла в маршрутку і не отримала чи не взяла проїзний квиток у водія, а потім маршрутка втрапила в ДТП, то без наявності квитка страхова нічого не відшкодує. (Але це стосується перевезень на транспорті, в яких є обов'язковим придбання проїзного квитка. Наприклад, міжміські перевезення, залізничний транспорт тощо).
Втім Алла Сімоненко запевнила, що законом не передбачено обов'язкового придбання квитків у маршрутних таксі міста. Отож, всі пасажири (з квитками чи без них) можуть претендувати на відшкодування у страховій компанії. Якщо квитки є обов'язковими (наприклад в міжміських маршрутних таксі), виплата страхового відшкодування передусім буде здійснюватися за Законом України "Про страхування"( п.6, ст.7 "Особисте страхування від нещасних випадків на транспорті;).
Якщо людина заходить у міську маршрутку, то вона вже апріорі є її пасажиром, і неважливо, що у неї немає квитка в паперовому вигляді.
У двох випадках пасажир може не претендувати на відшкодування коштів страховою компанією:
Коли він не звернувся до страхової компанії і не написав відповідної письмової заяви;
Коли він вимагає компенсацію за лікування, наприклад, зламаної руки, але жодних довідок від лікаря, знімків руки та інших документів, що підтверджують травму, не надав.
Алла Сімоненко пояснює, що й пішохід, якого зачепило авто, він постраждав під час ДТП, перебуваючи в момент аварії не в салоні, а на вулиці, теж має право звернутися до страхової за виплатою грошової компенсації.
Такому пішоходу треба вимагати страховку у водія чи компанії-перевізника і звертатися у страхову компанію.
Всі питання щодо відмови у виплаті страхового відшкодування пасажир має право оскаржувати в основного регулятора – Моторно-транспортного бюро України. Тоді цей регулятор має втрутитись в ситуацію, адже страхові поліси і їх видача строго контролюється.
Страховий поліс для пасажирських перевезень надається на півроку, але є такі недобросовісні перевізники, які або пропускають встановлені терміни поновлення, або ж взагалі не мають такого поліса. Якщо пасажир постраждав в ДТП у маршрутці такого перевізника, то він має право звертатись в суд і стягувати грошову компенсацію тільки з перевізника. А загалом в таких ситуаціях спрацьовує цивільний кодекс і за протермінований поліс чи його відсутність такого перевізника позбавляють ліцензії і права на перевезення.
До речі, з перевізника та і з СК пасажир може вимагати ще і моральну компенсацію. Також через суд з перевізника можна вимагати компенсації на лікування, якщо отриманого страхового відшкодування не достатньо.
Представник страхової каже, що окрім обов'язкового страхового поліса, є ще й добровільний, який забезпечить можливість на більшу компенсацію. Страховики часто рекомендують водіям брати одночасно з обов'язковим і добровільний поліс, щоб краще перестрахувати себе і пасажирів.
Оксана, потерпіла з маршрутки № 9, яка втрапила в аварію, розповіла, що у Волинській обласній лікарні проходила МРТ, вартість якого страхова компанія не відшкодує, оскільки в документі про оплату зазначено, що це благодійний внесок. У страховій компанії жінку запевнили, що не відмовляються здійснювати компенсацію, але єдиним нюансом є те, що благодійні внески не відшкодовуються. Оксана також сумнівається у тому, що в лікарні їй захочуть "переробити" чек так, щоби там не писало "благодійний внесок".
"Навряд вони погодяться на це, бо в нас медицина – безкоштовна", – зазначила постраждала пасажирка маршрутки № 9.
Заступник директора з розвитку мережі продажів страхової компанії "Княжа", де перевізник маршруту № 9 застрахував свою цивільну відповідальність, Тетяна Корецька підтвердила, що дійсно страхова не може покрити такі витрати, як "благодійна допомога".
"Страхова компанія благодійні внески не може оплачувати. Ми за характером своєї діяльності не маємо права займатись благодійністю. Ми здійснюємо страхові відшкодування в разі настання страхових подій з нашими застрахованими особами – потерпілими", – пояснила Тетяна Корецька.
Представниця страхової розповіла, що поки від пасажирів маршрутки № 9, які постраждали в ДТП, офіційних, оформлених заяв не надходило. Втім люди вже звертались у страхову за роз'яненнями та консультаціями.
Виплати для постраждалих залежатимуть від ступеня тяжкості отриманих травм та затрат на лікування.
Що ж до транспортного засобу, то його ремонт страховка за обов'язковим цивільним страхуванням не покриває. Кожен перевізник страхує свою цивільно-правову відповідальність перед третіми особами. Тому компенсацію за цим полісом виплачують потерпілій стороні – особам, які травмувались, перебуваючи в маршрутці в момент аварії, чи пошкодили якесь своє майно.
Що ж до транспорту, то його власник мав би його застрахувати за зовсім іншою програмою страхування. У "Княжі" розповіли, що перевізник застрахував лише свою цивільну відповідальність.
Тим часом потерпіла в ДТП Оксана розповіла, що невдовзі має їхати на дороговартісне лікування (близько 30 тисяч гривень) в Київ. Зараз родина Оксани збирає гроші на це лікування. Нещодавно в іншому ДТП постраждав її син, тому фінансова ситуація в родині не з найкращих. Жінка надіється, що після лікування київські лікарі їй нададуть належним чином оформлені документи про лікування, за якими вона зможе отримати відшкодування із страхової.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
20:15
11 грудня
20:23
9 грудня
15:24
9 грудня
15:00
9 грудня
23:44
6 грудня
ТОП новини
live comments feed...