16:45, 9 жовтня 2017 р.

Нові небезпеки безвізу

Нові небезпеки безвізу

Безвіз відкрив українцям кордони Європи, дав можливості для роботи та подорожей. Проте питання безпеки перевезень навіть не розглядалося. І ось що ми маємо. Спритні водії автобусів уже нікого не дивують на внутрішніх рейсах в Україні, але вони почали халтурити і за кордоном. Заради кількасот гривень водії навіть готові кинути пасажирів напризволяще у чужій країні.

Сайт segodnya.ua розбирався, коли є ризик не повернутися додому з ЄС і що робити, якщо вас залишили на вокзалі, – повідомляє "ЗІК".

З першого дня безвізу "дамба" на кордоні з Польщею прорвалася – на маршрути в бік сусідньої країни випустили сотні автобусів з усієї України. Влітку потік збільшився вдвічі.

"До Польщі автобуси відправляються кожні п'ять хвилин. Автобуси є різні – і мого року народження, і хороші", – розповідає генеральний директор міжнародної компанії-перевізника Наталія Вовк.

Такий підхід до міжнародних перевезень відразу позначився на польських вокзалах. Тепер, як кажуть очевидці, Люблінський автовокзал нічим не відрізняється від середньостатистичного українського – звучить багато оголошень від водіїв українською мовою, багато заробітчан.

Але відсутність мінімального сервісу виявилося найменшою з проблем, з якими зіткнулися українські туристи. Набагато гірше ситуації, коли люди вже приїхали до Польщі і не змогли звідти виїхати.

Волинська журналістка Ганна Калаур в липні 2017 року відчула на собі "комфорт" українсько-польського рейсу. Квитки з Любліна до Луцька були у Ганни на руках ще за кілька тижнів до від'їзду. Але наприкінці подорожі на Люблінському вокзалі водій заявив, що може взяти "на борт" тільки сім осіб, а ще двоє повинні залишитися. Перевізника не переконали навіть роздруковані проїзні документи.

"Це була година суперечок, з'ясування відносин і так далі, – згадує журналістка. – Просто звичайні люди, напевно, здалися б, але ми стали відстоювати свої права і говорили, що поїдемо або всі, або не поїде ніхто".

Квиток на той рейс коштував 300 гривень. Як з'ясувалося пізніше, водій просто захотів отримати вартість двох квитків – 600 гривень – собі в кишеню. Адже два "зайвих" квитки він сам виписав від руки. Цих пасажирів в результаті висадили.

"Як виявилося, така проблема виникла не тільки у нас. Поруч стояли люди, за якими не приїхав цілий автобус. Серед них був студент, який віддав останні гроші за квиток, а автобус не приїхав", – говорить Ганна.

Наталя Вовк зазначає, що надійність перевізника, насамперед, залежить від його стажу роботи на ринку. Зараз 8 з 10 перевізників в Україні – фірми, створені нашвидкуруч.

"Нормальні цивілізовані перевізники повинні працювати з системою бронювання, в якій все має відповідати кількості пасажирів і місцях в автобусі", – зазначає Вовк.

Якщо ви опинитеся в подібній ситуації, експерти радять звертатися до місцевої поліції. Якщо пасажирів з квитками на руках залишили на вокзалі в чужій країні, на перевізника чекає покарання. Крім того, в цьому випадку перевізник повинен буде компенсувати всі витрати пасажирів на дорогу додому. Навіть якщо люди вирішили полетіти на літаку.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#безвіз
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...