• Головна
  • Власник "Київстар" запустив безкоштовний месенджер
12:49, 12 жовтня 2017 р.

Власник "Київстар" запустив безкоштовний месенджер

Власник "Київстар" запустив безкоштовний месенджер

Український телекомунікаційний ринок очікує поповнення - 7 жовтня відбулась презентація ще одного месенджеру, який називається VEON.

Про це повідомляєУкрінформ

Ініціатор - мобільний оператор “Київстар”, який, схоже, вирішив вийти за рамки суто “телефонних” послуг і створив власний аналог популярних на сьогодні програм-додатків для обміну миттєвими повідомленнями через мережу інтернет.

І це ще раз підтверджує, що месенджери останнім часом стали дуже популярні. Месенджери самі по собі нібито безкоштовні. «Нібито», бо плату за інтернет ніхто не скасовував. А за SMS та телефонні дзвінки досі треба платити конкретні гроші.

Втім, поява VEON, навіть попри те, що і раніше мобільні оператори випускали власні додатки, все ж має дивувати. І причин на це декілька. По-перше, таких саме за основними функціями програм зараз на ринку налічується десятки, або навіть сотні. Більшість українців успішно користуються тими-таки Telegram, Viber, Facebook Messenger. Щоб взяти свою долю, треба насправді запропонувати щось значиме – за ціною, за функціями, за сервісом. По-друге, наразі соціальні мережі та месенджери конкурують з операторами мобільного зв’язку. По-третє, на новий месенджер важко прогнозувати попит, хоча б такий, який виник на початку літа в зв’язку з забороною «ВКонтактє» та інших ресурсів російського походження.

Судячи з презентації, яка за мірками ринку телекомунікаційних послуг була справді грандіозною, власники нового месенджеру грошей на розкрутку продукту не шкодують. У промовідео знялись учасники популярного нині українського рок-гурту “The Hardkiss”, а 7 жовтня, “Київстар” організував безкоштовний концерт-презентацію на Контрактовій площі в Києві за участі того-таки гурту.

Месенджер VEON вже з середини літа функціонує в… Росії. Нічого дивного в тому нема: “Київстар” - дочірня компанія групи VEON, яка володіє кількома популярними операторами в країнах Центральної та Східної Європи, Азії та Африки. Серед відомих мобільних операторів, наприклад, є російський Beeline, який років зо 10 тому намагався вийти на український ринок. Тоді «не зрослося», але ми добре знаємо, що послуги телекомунікації – це глибоке проникнення в особисті дані та особисте життя клієнта. І тому природнім виглядає наше занепокоєння небезпекою нових можливостей, які ймовірно з’являться у спецслужб країни-агресора для заволодіння особистими даними українців. Втім, наприклад, за словами заступника міністра інформаційної політики України Дмитра Золотухіна, стосовно діяльності компанії “Київстар” питання піднімалось, і наразі нема підстав вважати, що персональні данні українців доступні росіянам.

Загалом, ідея месенджеру від мобільного оператора - поки що свіжа і доволі цікава. Тому “Укрінформ” вирішив розібратись, що це за програма, яка від неї користь мобільному оператору і які перспективи в Україні.

На перший погляд, структура месенджеру VEON не відрізняється від решти подібних ресурсів: є і можливість голосового виклику, є і миттєві повідомлення - як аудіо, так і текстові. Проте VEON має унікальні функції. Одна з таких - особистий кабінет, де можна переглядати баланс на мобільному рахунку, керувати тарифами тощо. Також розробники обіцяють в українській версії створити електронний гаманець - за офіційною інформацією, щодо цього уже навіть укладено договір з міжнародною платіжною системою Mastercard.

Судячи з проморолику, за своїм дизайном месенджер дуже схожий на Facebook Messenger - схожий інтерфейс, схожі функції. І це не дивно, адже подібні “запозичення” зустрічаються на кожному кроці у різних власників і для різних продуктів. “ВКонтактє” дехто, мабуть що небезпідставно, називав копією Facebook, а російський відеосервіс Rutube - копією YouTube. І це стало настільки звично, що навіть спеціалісти увагу на цьому не акцентують.

Втім, месенджер VEON - є не зовсім месенджером. Точніше кажучи, це месенджер з елементами соціальної мережі. VEON має канал новин - найгарячіша інформація буде відображатись в окремому вікні. Наразі українська версія ще не обладнана цією функцією, тож оцінити її поки що неможливо. Також, за словами розробників, VEON має можливість слухати музику і дивитись фільми.

А чим розробники VEON планують залучати «прошених» нинішніх клієнтів? Як вони збираються відвойовувати нішу, яку після блокування низки російських соціальних мереж в травні 2017-го року, зайняли Telegram, Viber, Facebook Messenger, WhatsApp, Hangouts та решта менш відомих програм? Тим більше, що жодна ані українська, ані зарубіжна соціальна мережа чи месенджер останнім часом не набули успіху в Україні.

Розставити крапки над “і” допоміг експерт - директор з маркетингу компанії UKLON Даниїл Ваховський. На його думку, “VEON створив на ринку цікавий прецедент, адже до цього жодний інший месенджер не мав настільки масштабної рекламної підтримки. Мета групи компаній VEON - мільйони користувачів, втім наразі я не берусь робити прогнози, чи буде вона досягнена”.

Даниїл Ваховський вважає, що основний ринковий козир розробників - це розрахунок на зміну вподобань користувачів. За його словами, голосова пошта та SMS-повідомлення поступово відходять, стають нецікавими, а користувачі все більше надають перевагу месенджерам. І ця тенденція - глобальна.

Втім, SMS все ще залишається важливим джерелом доходу для мобільних операторів. Але VEON планує заробляти через розповсюдження реклами. Наразі рекламні SMS повідомлення є популярними серед компаній у найрізноманітніших галузях - від служб таксі до продавців пральних порошків. Вони інколи дуже дратують користувачів. А відтепер з’являється надія, що, скажімо, власний канал в месенджері VEON, де будуть представлені різноманітні акції і пропозиції, буде в рекламному сенсі ефективнішим за SMS-розсилку.

Що ж, подивимось, скільки користувачів “Київстар” нададуть перевагу месенджеру VEON перед, власне, мобільним зв’язком. Їхній розрахунок зрозумілий - навіщо платити гроші за мобільний зв’язок та SMS, якщо ці ж самі функції будуть і в новому додатку. Ясно, що оператор «своє» візьме продажем мобільного інтернету, а також новими тарифними планами. А ось чи “клюнуть” інші користувачі на VEON, чи стане він гідним конкурентом, скажімо, для Viber, чи стане від першим успішним телекомунікаційним проектом за останні кілька років в Україні - покаже найближчий час.

Після виходу матеріалу Укрінформ отримали коментар “Київстару” щодо побоювань про можливість доступу іноземних, зокрема російських, спецслужб до персональних даних українців під час використання месенджеру VEON: “VEON — це глобальна інтернет-платформа, яку створено командою спеціалістів з інформаційних технологій міжнародної групи VEON в Амстердамі. Хостинг інтернет платформи VEON знаходиться в ЄС та США. При реєстрації у мобільному додатку VEON абоненти самостійно вносять дані для отримання персоналізованих послуг, і надають свою згоду на обробку таких даних. Це - стандартна процедура, як і при користуванні послугами Google, Facebook, Apple Store тощо. “Київстар”, як локальний партнер VEON в Україні, сумлінно дотримується норм українського законодавства щодо захисту персональних даних клієнтів”.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#месенджер
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...