• Головна
  • Українці та органічна продукція - міф чи реальність
10:37, 25 жовтня 2017 р.

Українці та органічна продукція - міф чи реальність

Українці та органічна продукція - міф чи реальність

Популярність органічної продукції зростає. Нам всім хочеться вірити, що ми споживаємо якісну та органічну їжу. Але чи відповідає ця думка реальним показникам. 

Як розповідає "Аграрний тиждень. Україна", за останні 6 років ринок органічної продукції в Україні росте в середньому € 3 млн в рік. З 2016 року його обсяг склав € 21-22 млн, свідчать дані Міністерства аграрної політики та продовольства. У нинішньому році, за прогнозами заступника міністра аграрного відомства Олени Ковальової, темп зростання ринку збережеться, обсяг перевалить за позначку в € 25 млн.

Найбільш розвинені сегменти українського органічного ринку — виробництво зернових та молочних продуктів. Компанії-лідери — «Галекс-Агро», «ЕтноПродукт» і «Старий Порицьк».

Усі вони сертифікували такі види діяльності як рослинництво, тваринництво, переробка і експорт/імпорт. Крім того, перша має намір займатися ще й бджільництвом, а друга — торгівлею.

Кожна з цих компаній заявила до органічного виробництва по 40-70 найменувань рослинної, молочної та м’ясної продукції. Підприємства обробляють відповідно по 8,5 тис., 4 тис. і 1 тис. гектарів землі в Житомирській, Чернігівській та Волинській областях, а також мають стадо ВРХ чисельністю 2,4 тис., 1 тис. і 0,7 тис. голів.

Наприклад, ТОВ «Органік Мілк», що входить в структуру «Галекс-Агро», спеціалізується на виробництві молочної органічної продукції. В асортименті — 20 видів готової продукції: молока, кефіру, йогурту, сиру, масла і т.п. Потужність переробки власного заводу — 30 т на добу.

«Уже через місяць після початку роботи стало зрозуміло, що рішення було правильним — на ринку давно сформувався відповідний запит», — розповідають на підприємстві. «Органік Мілк» реалізує продукцію в 23 регіонах України і частково експортує в ОАЕ.

Успішні приклади організації виробництва органічних молочних продуктів демонструють «Старий Порицьк», «ЕтноПродукт», «Житомирський маслозавод», «Тізеш» та ін.

Сукупний асортимент органічних молочних продуктів в Україні зараз нараховує 57 найменувань, розповідає координатор молочного напряму швейцарско- українського проекту «Розвиток органічного ринку в Україні» Руслан Білик.

Розвивається і система збуту органічної продукції. Зараз такий товар пропонують, за інформацією ресурсу OrganicInfo, приблизно в 230 магазинах країни, що функціонують під 73 торговими марками. Серед них великі національні торгові мережі «Сільпо», «Велика кишеня», Novus, «Ашан» і «Метро», а також регіональні роздрібні структури, спеціалізовані крамнички. Більше половини всіх цих торгових точок зосереджені в столиці країни. Асортимент органічного товару в точках продажів досить скромний. Тому поки і обсяги торгівлі відповідні.

Рівень споживання органічної продукції українцями вкрай низький— близько € 0,4 на 1 людину. Наш співвітчизник споживає в 90 разів менше здорової, органічної продукції, ніж пересічний житель Європи, і в 400-600 разів менше громадян «суперорганічних» держав.

За оцінками експертів, з нинішніми темпами зростання вітчизняного ринку потрібно ще років 25, щоб досягти показників Хорватії, Словенії чи Ірландії — € 23-31 на 1 персону.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#органічнапродукція
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...