• Головна
  • Покупки в інтернеті: як не попастися на гачок шахраїв
16:55, 1 листопада 2017 р.

Покупки в інтернеті: як не попастися на гачок шахраїв

Покупки в інтернеті: як не попастися на гачок шахраїв

З розвитком торгівлі в інтернеті та появою торгових онлайн-майданчиків випадки інтернет-шахрайства стали частішими.

Найчастіше покупці пишуть про такі види шахрайства в інтернеті: оплатили замовлення – товар не отримали, продукцію назад не приймають протягом 14-ти днів, товар не ремонтують за гарантією.

Важливо знати, що закону, який регулює купівлю через Інтернет в Україні немає. У випадку шахрайства можна користуватися нормами Цивільного кодексу України та  Закону України «Про захист прав споживачів».

Навіть досвідчений покупець не одразу зрозуміє, що став жертвою шахрайства. Тому, щоб оминути хитрих псевдопродавців, дотримуйтесь простих правил:

1.  Інформація

Звертайте увагу на контактні дані продавця, які повинні бути на сайті.

Якщо інформація доступна на сайті, тоді легко знайти продавця в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

2. Якість та опис продукції

Перед замовленням товарів чи послуг обов’язково дізнайтесь інформацію про продукцію (основні характеристики продукції, дані про ціну, гарантійні зобов'язання виробника, термін придатності).

3. Доставка

Здійснюйте оплату після отримання товару, його огляду та перевірки. Ви можете обрати спосіб доставки - "накладний платіж" у відділенні «Нової пошти» та перевірити якість товару до оплати.

4. Документи

Вимагайте у продавця товарний чек, а також гарантійний талон та сертифікати на товар.

5. Оплата

Якщо оплачуєте частину коштів карткою, то краще  скористайтесь окремою кредиткою, спеціально для подібних покупок з обмеженою сумою коштів. У такому випадку достатньо зазначити номер картки, строк дії та CVV2-код, що написано на звороті картки поряд з 4 останніми цифрами номера картки.

6. Підтвердження здійсненої покупки

Зберігайте всі документи, що підтверджують перемовини з продавцем та факт оплати товару (електронне листування, скріншот сторінки сайту з обраним вами товаром, електронна квитанція).

7. Повернення товару

Повернути товар можна протягом 14-ти днів з моменту отримання товару. Важливо, щоб товар не використовувався і зберігся в тому вигляді, в якому його купували. Також, у 1994 році Кабмін затвердив Перелік товарів належної якості, які не підлягають поверненню.

8. Повернення коштів

Якщо продавець не повертає сплачені кошти за товар або послугу у разі розірвання договору, покупець має право нараховувати неустойку у розмірі 1% від вартості продукції (послуги) за кожен день затримки повернення коштів. Також, ви маєте право звернутись із заявою про шахрайство до поліції.

Тож робіть покупки в інтернет-магазинах обдумано  та дотримуйтесь вищезгаданих рекомендацій.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Шахрайство #покупка #інтернет
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...