10:21, 6 листопада 2017 р.
Реформи "Укрзалізниці": що, коли і за скільки
Залізничне сполучення України реформують відповідно до "Плану розвитку "Укрзалізниці" на 2018 рік".
Українську залізницю змінять до невпізнанності: планують закупити нові вагони, збільшити швидкість локомотивів, а пасажирам у дорозі будуть пропонувати повноцінні обіди, - пише "Сегодня"
За словами прем'єра Володимира Гройсмана, оновлення будуть наймасштабнішими за останні 15 років. Вже до кінця цього року закуплять 38 нових вагонів для поїздів далекого прямування, відремонтують 150 вагонів і 110 км шляхів. А наші поїзди стануть трохи швидше — середню швидкість (58,2 до/ч) обіцяють збільшити на 1,5 км/год.
А вже найближчим часом введуть нові маршрути — як внутрішні, так і міжнародні (див. інфографіку).
Крім того, в найближчі два роки перші поїздки зроблять 10 нових швидкісних поїздів. Такий крок в УЗ пояснюють популярністю "Інтерсіті" — всього з початку впровадження швидкісного руху (у 2012 році) такими поїздами скористалися понад 15 млн пасажирів, з них третина (близько 4 млн) — тільки за цей рік.
Подбають і про зручність наших мандрівників. Так, вже в листопаді в нічних поїздах українцям замість консервів та сухого пайка запропонують повноцінні вечері.
За його словами Євгена Кравцова, відомство знайшло технології для забезпечення свіжості продуктів протягом усього рейсу. При цьому ціни обіцяють встановити на рівні середніх закладів громадського харчування. Пасажири зможуть попередньо замовити страву при купівлі квитка або вже в поїзді.
Обіцяють і поліпшити сон пасажирів — для цього закуплять майже 580 тис. комплектів постільної білизни нового зразка. Також на початку наступного року в 100 вагонах поставлять біотуалети і нові системи кондиціонування.
Бонуси дістануться і персоналу залізниць — крім доплат до зарплати, провідників ще й принарядять. Перші зразки нової форми з якісною і зручною тканини вже показали. Правда, народ не оцінив — назвав форму "плащ-наметом", "камуфляжем" і "сумом". В УЗ пообіцяли врахувати зауваження.
Експерти поставилися до революції на рейках обережно. Найбільше запитань викликає фінансування програми.
"Щоб здійснити такі грандіозні плани, знадобиться близько 5—6 млрд доларів", — говорить економіст Олександр Охріменко.
Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк зазначає, що на купівлю нових складів власних коштів компанії може не вистачити: "Тоді потрібно буде брати з держбюджету". Про це говорить екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава: "Така масштабна закупівля і капітальний ремонт вимагають фінансової підтримки від держави. Але при належній підтримці програму цілком можна здійснити".
Експерти зазначають, що досить значні витрати на глобальне перезавантаження залізниці можуть спричинити за собою подорожчання квитків на поїзди.
"Підвищити ціну спробують в будь-якому випадку. Не відразу, а наприклад, з нового року", — побоюється Олександр Охріменко.
У самій "Укрзалізниці" коментувати можливі витрати на реалізацію планів або вартість квитків відмовилися.
Також:
В Укрзалізниці закупили "золоті унітази" для плацкартних вагонів
Через Луцьк курсуватиме новий потяг
Більше комфорту в нічних поїздах "Укрзалізниці"
Укрзалізниця розділить потяги на три категорії
"Укрзалізниця" закупляє "чеські" запчастини російського виробництва
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
22:59
8 листопада
Від музейних колекцій до архітектурних памʼяток: як ЄС допомагає рятувати культурну спадщину України
Партнерський матеріал
09:00
7 листопада
23:37
6 листопада
15:40
6 листопада
09:43
6 листопада
ТОП новини
live comments feed...