• Головна
  • Адмінпослуги на дивані: майже як магазин
КОРИСНО
12:43, 13 листопада 2017 р.

Адмінпослуги на дивані: майже як магазин

КОРИСНО
Адмінпослуги на дивані: майже як магазин

Нещодавно президент підписав закон «Про довірчі електронні послуги». Звичайні громадяни мало слідкують за такими проектами, вважаючи, що це чергова бюрократична забаганка. Але насправді саме вони сприяють налагодженню системи електронного самоврядування.

Власкор 0332.ua дізнався, які саме можливості вже є і що можна зробити сьогодні, не встаючи з дивану.

1. Зареєструвати бізнес

Це можна зробити, будучи вдома або закордоном. Щоб зареєструвати компанію, потрібно зайти на сайт Онлайн-будинок юстиції та зареєструватися там. Але щоб відправити заповнену заяву на реєстрацію або припинення ФОП на розгляд державному реєстратору, необхідно мати електронний цифровий підпис.

Попри застереження, що система працює в тестовому режимі, зареєструвати підприємство вдасться по-справжньому. Серед варіантів - юридичні та фізичні особи, також можна запросити відомості про них та припинити діяльність чи змінити її.

Адмінпослуги на дивані: майже як магазин, фото-1

2. Записатися на прийом до лікаря

Це можна зробити за допомогою сайту Medics. Проект розробляється спільно з МОЗ в межах медичної реформи. Віртуальна реєстратура діє паралельно зі звичайною. На сайті потрібно зареєструватися – вказати рік народження, прізвище, ім’я та по-батькові, а також адресу. Таким чином формується електронна медична карточка.

Відтак, можна швидко знайти лікаря, якого потрібно, переглянути його розклад роботи та записатися на прийом. Сторінки лікарів дещо нагадують сторінки у соціальних мережах. Під фото спеціалістів «кнопки»: «Додати до моїх лікарів», «Записатися на прийом». Також можна залишити свій відгук та переглянути рейтинги.

Все це повинне усунути черги, спростити діагностику та лікування. Сервіс безкоштовний для пацієнтів, однак користуватися ним поки що є зміст лише жителям п’яти населенних пунктів.

Адмінпослуги на дивані: майже як магазин, фото-2

3. Зареєструвати земельну ділянку

Щорічно українці реєструють понад 500 тис. земельних ділянок. Для реєстрації потрібно двічі відвідати відповідні держоргани. У Держгеокадастрі пояснюють, що запровадження цієї послуги дозволить виключити перший візит: залишиться лише необхідність отримати документи після реєстрації земельної ділянки.

На сайті можна замовити адміністративні та отримати сервісні електронні послуги Держгеокадастру. Для цього необхідно зареєструватися та авторизуватися в електронному кабінеті за допомогою електронної пошти, електронного цифрового підпису або платіжної картки банку (BankID).

Є послуги, доступні онлайн навіть без авторизації (витяги з держреєстрів та сертифікати).

Обираємо у рубриці “Сервіси” комірку “Заява на реєстрацію земельної ділянки”. Після цього заповнюєте всі необхідні поля, генеруєте пароль та проходите остаточну реєстрацію.

Система познайомить вас зі своїми можливостями, серед яких: нормативно-грошова оцінка, інформація про права, статистика, пошук, звітність та навіть загадкова рубрика Вlockchain (можна перевірити витяг, завантаживши файл в систему).

Адмінпослуги на дивані: майже як магазин, фото-3

4. Дізнатися, хто є власником компанії, яка Вас цікавить

Всі дані представлені єдиним пакетом документів, який називається “Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань”. Файл стиснутий в zip-архів, “важить” небагато, але здійснювати повноцінний пошук документами незручно.

Також існує легший шлях - OpenDataBot в Telegram, Skype, Facebook чи Viber. Для пошуку компаній достатньо почати комунікацію з ботом та ввести код, назву, адресу чи ім'я директора компанії українською мовою. Після цього робот розпочне пошук - у випадку, якщо компаній з такою назвою чи директором кілька, бот запропонує всі.

Адмінпослуги на дивані: майже як магазин, фото-4

5. Замовити довідку про несудимість

Часто її вимагають при прийнятті на роботу, подачі паперів в різноманітні інстанції, а отримання може тривати тижнями. Можна дещо скоротити час очікування.

Для цього потрібно зайти на сайт Головний сервісний центр МВС України чи МВС України. Реєструємося через Електронний цифровий підпис або Bank ID, заповнюємо електронну форму, вказавши найближчий до вас сервіс, чекаємо повідомлення про те, що документ готовий.

Забираємо довідку в обраному сервісному центрі, показавши документ, що посвідчує особу. До слова, вибір центру не залежить від місця реєстрації, тож сміливо вибирайте найзручніший.

Адмінпослуги на дивані: майже як магазин, фото-5

Частина електронних сервісів наразі працює в тестових режимах. Немає можливості користуватися їх перевагами в кожній точці країни, оскільки не всі населені пункти додані в базу. Але поступово перелік послуг та їх географія розширюються, а інструменти вдосконалюються, тож справа лише за часом. 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#послуги #онлайн #електронніпослуги
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
live comments feed...