• Головна
  • Онлайн-доступність працівника: потреба чи умова
16:18, 27 листопада 2017 р.

Онлайн-доступність працівника: потреба чи умова

Онлайн-доступність працівника: потреба чи умова

Право працівника не бути на зв’язку у позаробочий час не скасоване, однак чимало працедавців його відверто ігнорують. Більше того в деяких оголошеннях роботодавців постійна онлайн-доступність є необхідною умовою для працевлаштування.

Ми дізналися, як на законному рівні це питання вирішене в Україні.

В Україні понаднормова праця заборонена, тому працедавець не має права вимагати від робітника цілодобової онлайн-доступності. Однак у сфері клієнтозорієнтованого бізнесу цілодобовий зв'язок – необхідна умова розвитку та успіху компанії. Для них питання "відключення" працівника є болючим і вимагає законодавчого врегулювання.

«Я вже десять років працюю у сфері обслуговування. Встановлення, ремонт та постійна діагностика касових апаратів – мій бізнес. Тому мої працівники повинні постійно бути на зв’язку, адже поламатися, або не передати звіт апарат може будь-коли. Непереданий звіт – клопіт клієнта з податковою та звинувачення в мою сторону, адже клієнт щомісячно оплачує послугу консультування», - повідомив приватний підприємець Андрій Кожушко.

Законодавчо норми постійної онлайн-доступності не прописані, їх розгляд передано на розсуд роботодавця. Українські працедавці, залежно від спрямованості бізнесу, можуть самостійно регулювати це питання. Такі ініціативи не підтримуються робітниками, адже цілодобовий зв'язок зазвичай не оплачується і згубно впливає на людське здоров’я.

На думку невролога вищої категорії, заслуженого лікаря України Людмили Шульги, постійне перебування в інтернеті чи соцмережах, цілодобове консультування в телефонному режимі, понаднормова активність та відповідь на електронні листи тощо згубно впливають на імунітет людини, нерідко стають причинами стресових розладів.

Щоб уникнути завчасного «згорання» працівників на роботі у Франції, наприклад, введено закон про обов’язкове "відключення" від зв’язку після завершення робочого дня. Це правило застосовують до компаній з чисельністю понад 50 працівників. Обов’язковою умовою працевлаштування в таких компаніях є декларування у контракті порядку реалізації права «відключатися» у позаробочий час.

Подібні законопроекти розглядають також інші країни Європи. В Україні це питання не на часі, однак під впливом європейських тенденцій може стати будь-коли актуальним.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#ринокпраці #працедавці #робітники
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...