20:41, 30 листопада 2017 р.
Реклама ліків на телебаченні: чи правомірна вона
Майже у кожній рекламі виробники обіцяють 100% терапевтичний ефект, хоча згідно з Законом “Про рекламу” у роликах заборонено гарантувати ефективність ліків.
Сьогодні, майже 30% від загальної кількості реклами на українському телебаченні – реклама лікарських препаратів та медичних виробів. На окремих каналах обсяг подібної реклами становить понад 50%, йдеться на сайті МОЗ.
“Найбільшою проблемою реклами лікарських засобів є свідоме маніпулювання інформацією про препарат та його властивості. Така реклама медикаментів спонукає українців до самолікування, яке часто призводить до ускладнень. У Законі “Про рекламу” є дуже чіткі обмеження щодо інформації про препарат, але цим доволі часто нехтують”, – стверджує заступник міністра охорони здоров’я Роман Ілик.
Правомірність трансляції реклами лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації регулюється статтею 21 Закону України «Про рекламу» і передбачає використання інформації, яку може надавати тільки центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, – МОЗ України. Проте, в цьому ж законі ми бачимо повне протиріччя. Відповідно до статті 26 Закону України «Про рекламу» МОЗ не включено до переліку державних органів, які уповноважені здійснювати контроль за рекламою. Національна рада наділена повноваженнями лише щодо порядку і обсягів розміщення реклами, а якщо вбачає певні порушення в ефірі телерадіоорганізацій, то звертається до Держпродспоживслужби для передбаченого законом реагування.
Тобто контролювати рекламу ліків, інших медичних препаратів та виробів можливо лише задіявши ці державні органи, кожен окремо безсилий вплинути на подібні порушення.
Відповідно до правових норм рекламувати можна тільки ті ліки, яка мають обов’язковий сертифікат, а їх реалізація дозволена без рецепту лікаря. Відповідні дані містяться в Державному реєстрі ліків, що розміщений на веб-сайті МОЗ.
“Законодавчі зміни необхідні, і законопроект, який спрямований на вирішення багаторічних структурних проблем контролю за рекламою, вже розроблено. Проте всі знають, як довго і важко ухвалюються закони і зміни до них. А ситуація з рекламуванням лікарських препаратів нині така, що потрібно напрацювати спільні позиції державних органів, які наділені повноваженнями здійснювати контроль і нагляд, аби на неї вплинути належним чином”, – зазначила заступник голови Національної ради з питань телебачення та радіомовлення Уляна Фещук.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
20:23
9 грудня
15:24
9 грудня
15:00
9 грудня
23:44
6 грудня
ТОП новини
live comments feed...