Соціальний бізнес: як це працює?

Експерти з соціального підприємництва дали українцям п’ять порад, як крок за кроком перетворити просто ідею соціальної ініціативи на бізнес, що спрацьовує, пише УНІАН.

Хто радить?

  • Матіас Капс (Німеччина) – лідер міжнародної організації Starkmacher, яка за 12 років реалізувала понад 20 соціальних проектів,
  • Петер Фабіан (Хорватія) – президент Асоціації Economy of Communion.

1. Визначіться з проблемою, яка вас турбує

Петер Фабіан: «Усі бізнес-ідеї соціального підприємництва приходять від бажання щось змінити. Я побачив, що в моєму маленькому місті не вистачало альтернативної культури, і виникла ідея відкрити клуб, який буде просувати музику та мистецтво. Так з’явився SAFEHOUSE. Це був мій перший соціальний бізнес. У клубі виступали молоді музиканти та виставляли свої роботи художники. Він працював 5 років, і за цей час культурна ситуація у місті значно змінилася. Потім у нас із дружиною народилась ідея органічного виробництва «Z VRTA» («Із саду»). Ми вирощуємо органічні фрукти та овочі і навчаємо цьому людей».

2. Порахуйте бюджет та ризики

Матіас Капс: «Підготуйте бізнес-план, який сформує розуміння етапів і ризиків проекту. Подумайте, як ви можете монетизувати свою справу. Визначення «соціальне» змушує людей думати, що цей вид підприємництва неприбутковий. Але це не так. У соціальному підприємництві чим більше прибутку ви отримуєте, тим більше допомоги можете надати».

Петер Фабіан: «Коли робите фінансовий прогноз, не розраховуйте одразу на максимальний прибуток. Наприклад, ви висаджуєте 300 помідорів. Кожна рослина дає від одного до п’яти кілограмів плодів. Беріть за основу найнижчий показник доходу. Тобто будьте готові, що за перший рік ви виростите 300-600 кг помідорів. А не 1500 кг. Ставте амбітні цілі, але завжди будьте готові до найгіршого».

3. Шукайте інвестиції 

Петер Фабіан: «Якщо за проектом стоїть сильна історія, великий виклик – використовуйте краудфандинг. В Україні можна розмістити проект на платформі «Спільнокошт» (Biggggidea) або на міжнародній платформі Indiegogo. Можна звернутися до міжнародних організацій, які допомагають підприємцям-початківцям». Є кілька стипендій, які можна отримати на розвиток соціального підприємства: Echoing Green, Voqal, Acumen, Grameen, LGT Venture Philanthropy, Resolution, Shuttleworth, Wild Gift, Rolex Awards for Enterprise, Ashoka.

4. Заручіться підтримкою однодумців

Матіас Капс: «Заручіться підтримкою друзів, знайдіть однодумців та соціальних підприємців по всьому світу. Вивчайте проблему, дізнавайтеся, як її вирішують в інших країнах. Разом ви брейнштормите, помічаєте недоліки та одразу можете їх виправити».

Петер Фабіан: «У Хорватії першим соціальним підприємством стала шоколадна майстерня у місті Крижевці.Вона влаштовує на роботу лише людей з особливими потребами. Засновники та працівники кондитерської на старті пройшли через фінансові труднощі. Вони не могли дозволити собі замовити рекламу чи орендувати магазин. Перші цукерки «особливі» кондитери продавали просто з невеличкого візка, який поставили в центрі міста. Вже через пару тижнів не було жодної людини, яка б не куштувала їхніх солодощів».

Петер Фабіан та Матіас Капс прочитали лекції у Києві у рамках міжнародної програми Future Lab. Це платформа, яку організувала Українська соціальна академія спільно з міжнародною організацією Starkmacher.

Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Виклад
(0 оцінок)
23 перегляди у липні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Актуальність
0/12
Виклад
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку