• Головна
  • Як в Україні "підтримують" національного виробника : декілька кричущих прикладів
14:09, 20 грудня 2017 р.

Як в Україні "підтримують" національного виробника : декілька кричущих прикладів

Як в Україні "підтримують" національного виробника : декілька кричущих прикладів

Підтримка національного виробника - загальновідома практика у цілому світі. Тільки в Україні це не надто практикується, - пише uainfo.

Декілька випадків "підтримки" нашого виробника в цьому році.

- Польський виробник PESA Bydgoszcz переміг україно-німецьке СП «Електронтранс» (виробничі потужності якого розташовані у Львові) в тендері на постачання трамваїв завдяки тому, що пропозиція поляків виявилася аж на одну тисячу гривень привабливішою. І вся ця перевага в тисячу гривень була на фоні контракту в 1,8 млрд. гривень! Напевне, державну цільову програму розвитку міського електротранспорту приймали для того, щоб стимулювати виробництво в Україні. А виходить, що стимулюємо в Польщі.

- 3а результатами тендеру на закупівлю самоскидів білоруський МАЗ перемагає український КРАЗ з відривом в одну (!!!) гривню. Державна цільова економічна програма розвитку автомобільних доріг загального користування мала на меті й закупівлю техніки у вітчизняних виробників. Проте, як виявляється, купуємо в Білорусі.

- Також слід згадати, як для державної «Укрзалізниці» купують давно бувші у вжитку німецькі електрички, в той час, як національний виробник Крюківський вагонобудівний завод шукає замовлення.

- Як купують комбайни в Білорусі й сівалки у Франції, які можуть випускати Харківський тракторний завод, дніпровський «Південмаш», Херсонський машинобудівний завод, Кропивницький завод «Елворті».

- Як держкомпанія «Енергоатом», замість того, щоб купити підйомно-транспорте обладнання у Старо-Краматорьского або Новокраматорського машинобудівних заводів, чи у Харківського заводу підйомно-транспортного обладнання, купує його в Чехії та США.

Не дивно, що у нас в структурі публічних закупівель імпортна складова дорівнює 38%. Річний обсяг публічних закупівель в Україні складає 275 млрд. грн., тобто 104,5 млрд. грн із українського держбюджету сплачуються іноземним компаніям. Для порівняння: в США імпортна складова в структурі публічних закупівель становить 4,6%, в Японії – 4,7%, в країнах Євросоюзу – 7,9%.

В цьому питанні є позитивні приклади - компанія General Electric Transportation домовилась із «Укрзалізницею» стосовно локалізації в Україні виробництва локомотивів моделі GE Evolution. Ступінь локалізації складатиме 40%. Треба створювати умови для того, щоб це набувало ознак систематичності.

Чому українців мають бентежити питання — чи мають замовлення польські виробники трамваїв або білоруські виробники вантажних авто? Нам треба думати про власних виробників та робітників. До речі, законодавство США передбачає, що при державних закупівлях питома вага складової американської продукції має становити не менше 50%.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#експорт #закупівля #торгівля #національний #виробник
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...