Нативна реклама змінює користувацькі упередження і добре працює для рекламодавців

Можливості онлайн-реклами зростають. Бюджети рекламодавців теж. Інтернет — другий після телебачення канал, у який інвестують рекламодавці. Проте в більшості українських видань рідко натрапиш на рекламу, масштабнішу за банер чи PR-публікацію, - про це пише видання MediaLab.

І це тоді, коли світові медіа протягом кількох років отримують мільйонні прибутки завдяки інструменту, доступному кожній редакції.

Нативна реклама — це контент, який просуває рекламодавця та одночасно цікавий аудиторії видання. Важливо, що реклама у такому форматі не є чужорідним елементом для ЗМІ і пропонує корисну інформацію, аналогічну редакційним матеріалам.

Нативна реклама стала одним із основних засобів монетизації для видань різної тематики — від BuzzFeed до The New York Times, у якому її ціна сягає 8 мільйонів доларів. Такі суми навряд доступні виданням нижчого штибу, проте добре заробити можуть всі, хто вміло з нею працює. Більш близьке до українського ринку видання Meduza також самоокупається здебільшого завдяки нативній рекламі. І якщо в NYT цим займається T Brand Studio — окремий відділ, який має справу виключно з нативною рекламою, то в Meduza її створюють 2-3 людини в редакції, паралельно з журналістською роботою.

Поки українські видавці гальмують із розвитком нових каналів монетизації, digital-агентства охоче використовують нові можливості реклами. Наприклад, спецпроект агентства Aprel-Media для Hennessy зібрав побажання відомих людей майбутнім поколінням та запропонував читачам також залишити своє послання. Проект під назвою «Капсула времени» вийшов на Platfor.ma. В перші дні запуску матеріал переглянули понад 11 тисяч читачів.

Утім, видання, які намагаються заробляти за рекламною бізнес-моделлю, не лише готові для розміщення спецпроектів, а й самі їх створюють. Інтернет-журнал Platfor.ma має 65% прибутку від нативної реклами, яку редакція розробляє для різних клієнтів: від Гете-Інституту та Києво-Могилянської бізнес-школи [kmbs] до Shell, Coca-Cola, Київстар і Philips. Видання існує без інвестора, не використовує гранти та окупається завдяки рекламній моделі.

Також нещодавно медіа про IT-галузь і стартапи AIN.UA почало отримувати половину рекламного прибутку з нативної реклами. Видання її публікує, як спецпроекти — цикли редакційних публікацій у брендованих рубриках, лонгріди про бренди і спонсорські рубрики. Менеджер з бізнес-розвитку AIN.UA Ярослав Кобзар вважає, що перед початком роботи над нативним матеріалом важливо заздалегідь з’ясувати з рекламодавцем усі деталі. Для видання буде неприпустимо публікувати нативну рекламу, якщо вимоги клієнта перетворять її на PR-публікацію, в тексті буде розповсюджуватися неправдива інформація або спливе спроба очорнити конкурента. Весь контент спецпроектів створюють журналісти, тому й рішення щодо публікації за ними, говорить Ярослав Кобзар:

- Якщо яку-небудь правку редакція вважатиме неприпустимою, ми безмежно переконуватимемо клієнта, або скасуємо публікацію. Проте частіше за все конфлікт, якщо він є, вирішується самим журналістом.

Підходи до створення нативної реклами редакція обирає залежно від потреб клієнта: чи хоче він працювати разом із редакцією, чи цікаво йому залучити спеціалістів із аудиторії видання, чи прагне він на правах лідера допомогти розвитку галузі, чи потрібен йому разовий показ чи він бажає довготривалої вибудови бренду.

На відміну від редакційних текстів, спецпроекти AIN.UA показує клієнту перед публікацією. Ярослав каже, що робота з рекламою ніяким чином не впливає на ангажованість редакції щодо тем, пов’язаних із рекламодавцем:

Теоретично, в нас буже бути спецпроект із компанією, а поряд редакційна новина про те, що ця компанія підвищує ціни чи масово звільняє співробітників

Ключовим у роботі з нативною рекламою для ЗМІ є вибудова взаємодії редакції та рекламодавця або його представника. Мета видавця — створювати якісний контент. Тому для журналістів нативна реклама, перш за все, є джерелом монетизації цікавого контенту для аудиторії. Натомість рекламники мають думати про те, як допомогти клієнту. Тому завжди є ризик, що вони перетворять нативну рекламу на збірку рекламних меседжів. Тож для медіа вкрай важливо навчитися створювати нативну рекламу корисною для рекламодавців не руйнуючи неупередженість видання.

Проте у нативній рекламі не обов’язково має фігурувати продукт рекламодавця. Контент може не бути пов’язаним із брендом напряму, натомість він просуватиме його цінності. Як приклад такої реклами — тест видання bit.ua «Какой ты винтажный мобильник?». Зроблений за підтримки Київстара, він замість того, щоб розповідати про переваги оператора, нагадує аудиторії ностальгічний час, коли всі мобільні телефони були різними, вони молодшими, а Київстар вже надавав послуги мобільного зв’язку.

Та наскільки б цікавою та та якісною не була нативна реклама, відсутність позначки про те, що цей контент створений за підтримки рекламодавця, перетворить матеріал на джинсу. Те, чи видання намагається замаскувати рекламний контент, чи сумлінно повідомляє читача, що матеріалу допоміг вийти спонсор, відбивається на репутації обох.

Нативна реклама ЗМІ онлайн реклама 0332.ua
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Виклад
(0 оцінок)
18 переглядів в листопаді
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував
Кримінал
Поліція Тернопільської області відкрила кримінальне провадження за фактом передачі споруд Почаївської Свято-Успенської лаври у користування чи оренду Українській православній церкві Московського патріархату. Про це йдеться у відповіді обласної прокуратури на запит Укрінформу щодо обставин та наслідків передачі на баланс монастиря УПЦ МП шести споруд Почаївської Свято-Успенської лаври. "Слідче управління Головного управління Національної поліції в Тернопіль...
Суспільство
У 2018 році в українських містах ременем безпеки користується лише 23% водіїв, що на 8% більше, ніж роком раніше. Про це свідчать результати дослідження “Рівень користування ременями безпеки серед водіїв в обласних центрах України”, пише керівник Головного сервісного центру МВС Владислав Криклій на своїй сторінці у Facebook. Опитування проводилося в 22 обласних центрах, а ще в Сєвєродонецьку та Маріуполі. Воно охопило 35 тисяч респондентів. Так, виявляєтьс...
Суспільство
Лучан запрошують взяти участь у зйомці ролика для бренду Novellina.Про це стало відомо зі сторінки бренду у Facebook. Умови для учасників такі: хлопці та дівчата віком до 25 років; яскрава зовнішність, пірсинг, тату, веснянки вітаються; відсутність комплексів, харизма й драйв. «Ми оберемо 20 учасників на головні та другорядні ролі. Коли? 3 грудня – кастинг з 17:00 до 19:00. 4 грудня – зйомка. Де? Місто Луцьк, клуб MOJO Disco & Karaoke, що на вулиці Ковельс...
Суспільство
Нещодавно, у Луцьку, на проспекті Волі, 66, відкрили магазинчик домашніх напівфабрикатів «Галя Балувана».Завдяки хорошому розташуванню, у самісінькому центрі міста, багато лучан встигли полюбити та стати постійними клієнтами закладу. «Галя Балувана» - магазин смачних продуктів для господинь, які цінують свій час. До асортименту входять: вареники, млинці, голубці, пельмені та сирники. Як розповідає співвласник магазину Володимир Матвійчук, що це не перший м...
Влада
У центрі Луцька призупинять рух транспорту через громадську ходу.Вона відбудеться 21 листопада, - відповідне розпорядження підписав секретар Луцькради Григорій Пустовіт.Транспорт не курсуватиме під час заходів, приурочених відзначенню Дня Гідності та Свободи у Луцьку. Зокрема, о 16:00 стартує громадська хода від меморіального комплексу «Вічна Слава» до Театрального майдану.«Забезпечити супровід учасників громадської ходи, призупинивши рух транспорту під ча...
Суспільство
Сьогодні ввечері українці зможуть спостерігати на нічному небі за метеоритним дощем, яскравим Місяцем та Марсом. Про це повідомляє УНН із посиланням на The Guardian. "Увечері 16 листопада Марс і Місяць пройдуть по південному небу. При цьому близько 60% диска Місяця буде ярко підсвічуватись", - йдеться в повідомленні. Окрім цього, в повідомленні додається, що Марс і Місяць буде видно також зранку 17 листопада. Планета Венера, у свою чергу, зустрінеться з о...
Влада
Дуже скоро на аукціон виставлять автомобілі з гаража олігарха Сергія Курченко. Генеральна прокуратура передала дві машини Нацагентству з повернення і управління активами. Про це повідомила прес-секретар генпрокурора Лариса Сарган, пише topgir.com.ua. Зокрема, на торги виставлять броньований седан BMW 760i попереднього покоління. Нагадаємо, топова сімка БМВ оснащена шестилітровим V12 твін-турбо потужністю 536 к. с. Друге авто – п’ятидверний Aston Martin Rap...
Різне
Нинішня зима буде теплою, з дощем і мокрим снігом. Про це повідомила завідувач відділом синоптичної метеорології Українського гідрометеорологічного інституту Віра Балабух в коментарі кореспонденту УНН. “Зима очікується у нас тепла, на 1-2 градуси вище. У грудні вона може коливатися від 3-4 градусів на північному сході України — Сумщина, Чернігівщина — до плюс 5-6 градусів в західних областях і Закарпатті. При цьому середня максимальна температура за місяц...
Суспільство
Мінрегіон ініціював внесення змін до державних будівельних норм, одна з поправок стосуватиметься звуження крайньої лівої смуги. Про це повідомив заступник міністра Лев Парцхаладзе, передає прес-служба Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства. "Зараз на трасах передбачається єдина ширина смуг руху 3,75 метрів та зупинкова смуга у 2,5 метри, що є небезпечною шириною для зупинки, наприклад, вантажного автомобіля. Т...