Результат блокування російських ресурсів: українці знайшли альтернативу

У 2017 після закриття «ВКонтакте» і «Однокласники» інтереси користувачів змінилися, а український рекламний ринок тепер практично не розміщує рекламу в «Яндексі» або Mail.ru.

Фахівці з інтернет-маркетингу розповіли, які сайти прийшли на зміну забороненим, які рекламні майданчики відтягнули на себе покупців, як помінялися ціни на рекламу, - пише Ain.ua.

Як змінилися інтереси користувачів

Протягом багатьох років в рейтингах популярних сайтів перша п'ятірка виглядала більш-менш однаково: на першому місці Google і належні йому сайти (наприклад, YouTube), потім «ВКонтакте», «Яндекс», Mail.ru, «Однокласники». Російські сайти забанили в травні, і вже в липні Facebook відвоював місце у «ВКонтакте» в першій трійці. На листопад цього року, за даними TNS Ukraine, перша п'ятірка сайтів виглядає як Google, YouTube, Facebook, OLX, Wikipedia, а в першій десятці залишився єдиний із заборонених сайтів - «ВКонтакте»:

Наскільки в цифрах просіла аудиторія цих сервісів, оцінити складно. В цілому, частина аудиторії «ВКонтакте» перейшла в Facebook (хоча зворотне теж відбувається), «Яндекса» - в Google, Mail.ru - в альтернативні поштові сервіси.

«Нюанси відстежити досить важко, тому що люди користуються анонімайзерами, VPN. «ВКонтакте» втратив менше, «Яндекс» - більше», - вважає Олександр Ольшанський, голова холдингу «Інтернет Інвест».

Куди після заборони перейшла аудиторія протягом року, в графіках показує Ярослав Огоцький, стратегічний директор Isobar Ukraine. Що стосується «Яндекса», за даними компанії, до блокування близько 90% аудиторії паралельно з ним використовувала Google, тому перехід не повинен був бути болючим. Охоплення «Яндекса» в порівнянні з Google за даними компанії змінювалося так:

За оцінкою Огоцького, до заборони подібна ситуація була і з соцмережами: близько 40-50% користувачів «ВКонтакте» і «Одноклассников» відвідували Facebook.

Після заборони Facebook вийшов в лідери, охоплення «ВКонтакте» впали катастрофічно (хоча залишилося ядро користувачів, які обходять блокування), але щомісячні охоплення Facebook виросли не так значно. Куди ж пішла аудиторія з «ВКонтакте»? За оцінками Isobar Ukraine користувачі, які користувалися «ВКонтакте» через відео, частково перейшли на YouTube.

Одним з результатів блокування стало зростання української аудиторії месенджерів:

«Блокування російських майданчиків підштовхнула аудиторію шукати альтернативні способи спілкування зі своїми друзями. Одна частина аудиторії обрала спілкування в Viber, який і до блокування був найпопулярнішим мобільним месенджером в Україні; інша частина - інші месенджери (Messenger, Telegram) », - зазначає Огоцький.

Що стосується пошти, аудиторію Mail.ru в основному між собою поділили Gmail і Ukr.net, хоча частина аудиторії російські сервіси зберегли.

Як змінився рекламний ринок

На розвиток і динаміку ринку онлайн-реклами блокування російських сервісів (і відповідно, рекламних інструментів і майданчиків) не позначився, вважають експерти. Маркетологи і агентства активно відреагували на форс-мажорну ситуацію і знайшли варіанти для розміщення - за допомогою перерозподілу бюджетів в рамках наявних програм та інвентарю, вважає Вероніка Логвіновська, digital buying director в Amplifi Ukraine, Dentsu Aegis Network Ukraine.

Від заборони виграли перш за все локальні селлери, які продають як свої власні або партнерські українські ресурси, так і міжнародні (наприклад, Facebook), на думку Івана Кучеренко, керуючого партнера агентства Dievo.

Через пару місяців після блокування ряд експертів ринку говорив про те, що з цієї причини на ринку підросли ціни. Редакція уточнила, як ситуація з цінами за розміщення виглядає на даний момент. За словами Кучеренка, на початку зростання попиту в зв'язку з хаотичним перекиданням рекламних бюджетів, потягнув за собою і певну медіаінфляцію (в основному, вона торкнулася тих майданчиків, де використовується аукціонна система закупівель - той же Facebook).

«Не помітив, щоб по нашим клієнтам сильно зросла ціна за клік. Але тут потрібно розуміти, щоб спеціалізувалися завжди на рекламі в Google AdWords. Але по чужим клієнтам чув про зростання до півтора раза за клік (можливо, пов'язано з бажанням поліпшити позиції або збільшити обсяги », - зазначає Рибальченко.

За даними Promodo, ціни на розміщення практично не змінилися. Аналогічні спостереження висловлюють і в Netpeak, за даними компанії, є невелике зростання в медійній мережі Google, але це пов'язано швидше з тим, що великі бренди стали більше витрачати в інтернеті і реклама в мережі потроху відвойовує частку ТВ.

Вартість кліка в пошуковій мережі Google:

Вартість кліка в контекстно-медійній мережі Google:

Вартість кліка в Facebook:

Деякі бізнеси все ще розміщуються на заборонених сайтах, хоча більшість великих компаній пішли з цих майданчиків.

«Відповідаючи на питання, чи розміщуються ще компанії - точно так. Багато бізнесів просто «роздвоїли» рекламні кампанії (юрособи, бренди). Але в основному, це стосується все ж дрібних бізнесів, особливо тих, які були пов'язані з доставкою чого-небудь не з України, і вони продовжують цей бізнес під іншими іменами», - зазначає Олександр Ольшанський.

Реклама месенджер бан блокування Facebook
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Виклад
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Новини компаній
Сучасний безконтактний термометр для вимірювання температури тіла і навколишнього середовища - дуже корисний пристрій, який повинен бути в кожному домі. З його допомогою Ви з легкістю і за лічені секунди зможете виміряти температуру тіла членів родини. Але також пристрій дозволить дізнатися й температуру будь-якій поверхні або предмета: стіни, їжі, води. Кожен термометр інфрачервоний безконтактний, представлений у нашому магазині пройшов ретельний відбір і...
Новини компаній
Багато людей, вибираючи годинник, намагаються знайти таку модель, яка підкреслить їхню індивідуальність. В Україні з'явилися модні дерев'яні годинники. Вони виконані дуже стильно, якісно і привабливо. Це аксесуар, який зможе підкреслити Вашу індивідуальність і неповторність. Це новинка 2019, яка буде в тренді ще досить довго. Виглядають класично. Мають якісний кварцовий японський механізм, що дозволяє безтурботно носити їх досить довго, змінюючи лише батар...
Новини компаній
Стильне і надійне рішення Up-brella – це стильна парасолька зворотнього складання, дуже зручна у використанні. Це нове конструктивне рішення для захисту від дощу. Вона стане у нагоді у будь-яку зливу, град, сніг або вітер, що леденить. Ця незвичайна парасолька ніколи не залишить калюжу на Вашій підлозі, не намочить Вас і Ваш одяг. Адже це так неприємно! На Вас не впаде ні крапельки, коли Ви виходитимете з машини, з дома або заходитиме в магазин. Більше нія...
Офіційно
Незабаром – другий тур виборів президента України, в якому зійдуться художній керівник студії «Квартал 95» Володимир Зеленський і нинішній президент Петро Порошенко. І якщо про самих кандидатів і команду чинного глави держави ми чули чимало, то з ким іде в політику «кварталівець», відомо не всім. Як виявилося, у його команді багато авторитетних, хоч і не завжди публічних фахівців. Один із них – уродженець Тернополя Руслан Стефанчук. Він – доктор юридичних...
Суспільство
У Луцьку хочуть підвищити ціну на проїзд у маршрутках до 6 гривень. 18 квітня відбудеться громадське обговорення проекту рішення «Про вартість проїзду в автобусах, що працюють на міських маршрутах у звичайному режимі руху», – повідомляють на сайті Луцькради. Захід проводиться відповідно до вимог закону, з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб. Громадське обговорення відбудеться за адресою: вул. Лесі Українки, 35 («Центр нада...
Новини компаній
Де купити гарну лампу для манікюру? Наша відповідь - магазин novinki.top. Ми пропонуємо унікальну розробку - LEDлампу «SUN», яка дозволяє висушити гель-лак за лічені секунди. Що таке лампа «SUN» і чим вона відрізняється від інших? Неповторний дизайн, в якому відсутнє дно. Для чого? Це дозволить робити не тільки якісний манікюр, але і педикюр. Чому варто купити саме лампу «SUN»? завдяки подвійному джерелу світла, лампа просушує всі популярні види гель-лаку;...
Новини компаній
Якщо вас запросили на день народження до дитини, то вибір подарунка стає важким завданням. Що подарувати, якщо у нього все є? - таке питання виникає у кожної людини. Найчастіше вибір зупиняється на черговий ляльці для дівчинки або машинці для хлопчика. Не варто поспішати нести чергову гарну, але марну коробку, зверніть увагу на подарунок, який надовго захопить маленького непосидько і стане відмінним заняттям для цілої дитячої компанії. Унікальний набір для...
Суспільство
Партнери, найбільша мережа спортивних клубів Луцька "Інтер Атлетика" випустили новий промо-ролик, дивіться нижче. А якщо хочете знати більше деталей стосовно тренувань у залах мережі, заходьте на сайт:  https://interatletika.lutsk.ua/ та підписуйтесь на сторінки у соціальних мережах: https://www.facebook.com/interatletika.lutsk/, https://www.instagram.com/interatletika.lutsk/"
Суспільство
Відсвяткувати будь-яку дату, зібратися в колі дружньої компанії, зустрітися за романтичною вечерею Ви зможете в Арт-кафе. Воно розмістилося у привітному районі Луцька - на вулиці Конякіна, 17А. Розкішний інтер’єр, люб’язний персонал, вишукана кухня, гостинні ціни приваблюють сюди на відпочинок. Тут завжди раді відвідувачам і вміють створити кожному гарний настрій. У меню закладу – найрізноманітніші пропозиції. М’ясні страви під ніжними соусами, карпачо з...