19:29, 28 грудня 2017 р.
Результат блокування російських ресурсів: українці знайшли альтернативу
У 2017 після закриття «ВКонтакте» і «Однокласники» інтереси користувачів змінилися, а український рекламний ринок тепер практично не розміщує рекламу в «Яндексі» або Mail.ru.
Фахівці з інтернет-маркетингу розповіли, які сайти прийшли на зміну забороненим, які рекламні майданчики відтягнули на себе покупців, як помінялися ціни на рекламу, - пише Ain.ua.
Як змінилися інтереси користувачів
Протягом багатьох років в рейтингах популярних сайтів перша п'ятірка виглядала більш-менш однаково: на першому місці Google і належні йому сайти (наприклад, YouTube), потім «ВКонтакте», «Яндекс», Mail.ru, «Однокласники». Російські сайти забанили в травні, і вже в липні Facebook відвоював місце у «ВКонтакте» в першій трійці. На листопад цього року, за даними TNS Ukraine, перша п'ятірка сайтів виглядає як Google, YouTube, Facebook, OLX, Wikipedia, а в першій десятці залишився єдиний із заборонених сайтів - «ВКонтакте»:
Наскільки в цифрах просіла аудиторія цих сервісів, оцінити складно. В цілому, частина аудиторії «ВКонтакте» перейшла в Facebook (хоча зворотне теж відбувається), «Яндекса» - в Google, Mail.ru - в альтернативні поштові сервіси.
«Нюанси відстежити досить важко, тому що люди користуються анонімайзерами, VPN. «ВКонтакте» втратив менше, «Яндекс» - більше», - вважає Олександр Ольшанський, голова холдингу «Інтернет Інвест».
Куди після заборони перейшла аудиторія протягом року, в графіках показує Ярослав Огоцький, стратегічний директор Isobar Ukraine. Що стосується «Яндекса», за даними компанії, до блокування близько 90% аудиторії паралельно з ним використовувала Google, тому перехід не повинен був бути болючим. Охоплення «Яндекса» в порівнянні з Google за даними компанії змінювалося так:
За оцінкою Огоцького, до заборони подібна ситуація була і з соцмережами: близько 40-50% користувачів «ВКонтакте» і «Одноклассников» відвідували Facebook.
Після заборони Facebook вийшов в лідери, охоплення «ВКонтакте» впали катастрофічно (хоча залишилося ядро користувачів, які обходять блокування), але щомісячні охоплення Facebook виросли не так значно. Куди ж пішла аудиторія з «ВКонтакте»? За оцінками Isobar Ukraine користувачі, які користувалися «ВКонтакте» через відео, частково перейшли на YouTube.
Одним з результатів блокування стало зростання української аудиторії месенджерів:
«Блокування російських майданчиків підштовхнула аудиторію шукати альтернативні способи спілкування зі своїми друзями. Одна частина аудиторії обрала спілкування в Viber, який і до блокування був найпопулярнішим мобільним месенджером в Україні; інша частина - інші месенджери (Messenger, Telegram) », - зазначає Огоцький.
Що стосується пошти, аудиторію Mail.ru в основному між собою поділили Gmail і Ukr.net, хоча частина аудиторії російські сервіси зберегли.
Як змінився рекламний ринок
На розвиток і динаміку ринку онлайн-реклами блокування російських сервісів (і відповідно, рекламних інструментів і майданчиків) не позначився, вважають експерти. Маркетологи і агентства активно відреагували на форс-мажорну ситуацію і знайшли варіанти для розміщення - за допомогою перерозподілу бюджетів в рамках наявних програм та інвентарю, вважає Вероніка Логвіновська, digital buying director в Amplifi Ukraine, Dentsu Aegis Network Ukraine.
Від заборони виграли перш за все локальні селлери, які продають як свої власні або партнерські українські ресурси, так і міжнародні (наприклад, Facebook), на думку Івана Кучеренко, керуючого партнера агентства Dievo.
Через пару місяців після блокування ряд експертів ринку говорив про те, що з цієї причини на ринку підросли ціни. Редакція уточнила, як ситуація з цінами за розміщення виглядає на даний момент. За словами Кучеренка, на початку зростання попиту в зв'язку з хаотичним перекиданням рекламних бюджетів, потягнув за собою і певну медіаінфляцію (в основному, вона торкнулася тих майданчиків, де використовується аукціонна система закупівель - той же Facebook).
«Не помітив, щоб по нашим клієнтам сильно зросла ціна за клік. Але тут потрібно розуміти, щоб спеціалізувалися завжди на рекламі в Google AdWords. Але по чужим клієнтам чув про зростання до півтора раза за клік (можливо, пов'язано з бажанням поліпшити позиції або збільшити обсяги », - зазначає Рибальченко.
За даними Promodo, ціни на розміщення практично не змінилися. Аналогічні спостереження висловлюють і в Netpeak, за даними компанії, є невелике зростання в медійній мережі Google, але це пов'язано швидше з тим, що великі бренди стали більше витрачати в інтернеті і реклама в мережі потроху відвойовує частку ТВ.
Вартість кліка в пошуковій мережі Google:
Вартість кліка в контекстно-медійній мережі Google:
Вартість кліка в Facebook:
Деякі бізнеси все ще розміщуються на заборонених сайтах, хоча більшість великих компаній пішли з цих майданчиків.
«Відповідаючи на питання, чи розміщуються ще компанії - точно так. Багато бізнесів просто «роздвоїли» рекламні кампанії (юрособи, бренди). Але в основному, це стосується все ж дрібних бізнесів, особливо тих, які були пов'язані з доставкою чого-небудь не з України, і вони продовжують цей бізнес під іншими іменами», - зазначає Олександр Ольшанський.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
23:40
13 січня
15:42
13 січня
live comments feed...