• Головна
  • Лише третина "дорожніх грошей" піде на місцеві дороги
18:00, 3 січня 2018 р.

Лише третина "дорожніх грошей" піде на місцеві дороги

Лише третина "дорожніх грошей" піде на місцеві дороги

З 1 січня 2018 року запрацював Державний дорожній фонд, для якого пріоритетним є розширення фінансування української автошляхової галузі в цілому та покращення фінансування ремонту місцевих доріг.

Фонд наповнюватиметься за рахунок акцизних зборів та мит від нафтопродуктів, палива та автомобілів, - пише dw.com.

Однак на повноцінне наповнення фонду доведеться почекати ще кілька років: у 2018 році до фонду надійде лише половина від зазначених акцизів і зборів, у 2019-му - 75 відсотків, у і лише в 2020-му - 100 відсотків.

Як повідомив міністр інфраструктури України Володимир Омелян, у 2018 році через Дорожній фонд автошляхова галузь отримає загалом 33 мільярди гривень.

"60 відсотків коштів фонду підуть на ремонт доріг загальнонаціонального значення, 35 відсотків - на місцеві дороги, 5% - на заходи підвищення безпеки на дорогах: спорудження кільцевих розв'язок на дорогах державного значення, острівців безпеки, а також освітлених та розмічених пішохідних переходів", - пояснив в. о. голови державного агентства автомобільних доріг Славомір Новак.

Загальна протяжність українських автошляхів - 170 тисяч кілометрів. З них близько 50 тисяч кілометрів - дороги загальнонаціонального значення, інші 120 тисяч - місцевого.

За автошляхи загальнонаціонального значення, як і раніше, відповідатиме "Укравтодор". Відповідальність за дороги місцевого значення передається на обласний рівень.

За словами Новака, з 1 січня губернатори особисто відповідальні за шляхи у своїх регіонах.

Хоча доріг загальнонаціонального значення помітно менше, вони отримають майже вдвічі більше фінансування.

Новак пояснює цю диспропорцію тим, що дороги загальнонаціонального значення важливіші для економіки країни та транспортної системи в цілому.

95 відсотків доріг, за даними міністерства інфраструктури, є зношеними і не відповідають сучасним вимогам.

За підрахунками експертів, щоб ідеально відремонтувати всі дороги за 10 років, потрібно щороку виділяти щонайменше 100 мільярдів гривень, тобто вдвічі більшу суму, ніж її матиме Державний дорожній фонд.

Керівник "Укравтодору" пропонує наповнювати фонд, зокрема, й за рахунок штрафів з перевантажених вантажівок та порушників швидкісного режиму. Він пропонує запровадити в Україні ще й додатковий збір з вантажних авто.

Іншою проблемою, на думку експертів, є виконання великих обсягів робіт - для цього бракує потужностей. "Укравтодор" є лише замовником робіт, а виконавці - державні і приватні компанії, яких в Україні налічується лише кілька.

Як вказує статистика самого "Укравтодору", цих компаній фізично вистачає для ремонту не більше, ніж тисячі кілометрів доріг у середньому за рік.

Нагадаємо, що 120 тисяч км буде передано на обласний рівень з гарантованим фінансуванням з Дорожнього фонду в обсязі 35% від його надходжень.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#дороги #ремонт #Укравтодор #Дорожній #фонд
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...