12:11, 4 січня 2018 р.
Чи стане 2018 рік - роком електромобільності
Щороку зростає попит на електромобілі. Враховуючи переваги електричного двигуна над двигуном внутрішнього згорання, постає питання про цілковиту ліквідацію останнього, - пише dw.com.
Політики вже поспішають: у Великобританії з 2040 року буде заборонено продаж нових автомобілів з дизельними або бензиновими двигунами. Небажаними тоді стануть навіть гібриди, в яких комбінуються електромотор та двигун внутрішнього згоряння. Схожі рішення прийняли також у Франції та Норвегії. У Китаї - найбільшому автомобільному ринку світу - невдовзі мають запровадити квоти для електромобілів.
"Я вважаю, що в довгостроковій перспективі ми обов'язково відмовимося від пального для двигунів внутрішнього згоряння, бо насправді ми не здатні впоратися з пов'язаними з ним екологічними проблемами", - каже Клаус Долл (Claus Doll) з Інституту дослідження систем та інновацій імені Фрауенгофера.
Екологічний струм змінив би цю ситуацію, але його спочатку треба згенерувати.
"Звичайно, можна сказати, що зараз ми беремо весь наявний екострум та спрямовуємо його в транспортну галузь", - каже дослідник. Але треба бачити загальний баланс - тобто скільки струму є загалом у наявності та як ми розподіляємо його екологічні компоненти по всіх галузях економіки, вважає Долл.
Екострум є дорогим, а будівництво величезних вітрових електростанцій та ліній електропередач викликає суперечки. За його словами, до уваги треба брати також глобальну користь: скільки одиниць викидів вуглекислого газу я заощаджую та як це економічно оцінити. Взявши до уваги всі аспекти, експерт робить висновок: "Ми вважаємо відхід від двигуна внутрішнього згоряння необхідним з міркувань захисту клімату".
На транспорт припадає лише чотири відсотки обсягу всіх парникових газів, за викиди яких відповідальне людство. Значно більший обсяг продукують інші галузі, передусім сільське господарство (ключове слово тут - метан).
"Двигун внутрішнього згоряння переживе нас усіх", - каже Роланд Баар, інженер та викладач (Roland Baar) з Технічного університету Берліна.
А отже, запровадження електромобільності не є рішенням екологічних проблем, особливо якщо доведеться ще довгий час очікувати переходу на альтернативні джерела енергії.
"Ми не вирішили головне питання цього переходу, і тепер хочемо попрощатися з двигуном внутрішнього згоряння, хоч і не маємо жодної альтернативи", - каже Баар.
На думку експерта, розвиток синтетичного пального, що базуватиметься на вуглеводнях, може дати питання на енергетичні питання майбутнього. Це дорого, але це функціонує. Таким чином можна буде зберігати енергію та забезпечити наші транспортні потребі у довгостроковій перспективі.
Головною ж проблемою є марнотратне використання багатьох ресурсів - і це заміна двигунів внутрішнього згоряння на електромотори не скоротить, радше навпаки збільшить.
Нагадаємо, що в Україні з 1 січня 2018 року парламент запропонував звільнити від сплати ПДВ та акцизного податку операції із ввезення на митну територію України електромобілів. Відповідно до цих нововведень прогнозують зниження цін на електрокари на 17%.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
20:15
11 грудня
20:23
9 грудня
live comments feed...