
19:05, 4 січня 2018 р.
Реклама в інтернеті: основні види та особливості
Використання Інтернету як рекламного каналу – безперечно, об’єктивна необхідність для будь-якої компанії, яка не хоче програти конкурентну боротьбу в найближчому майбутньому. Якщо у вас поки немає навіть власного сайту, бо «і так все добре», не факт, що така ситуація збережеться невдовзі. Якщо бізнес ще не отримує клієнтів з онлайну, це зовсім не означає, що їх там немає, - повідомляє Lemarbet.
Головна перевага реклами в Інтернеті – можливість швидкого донесення інформації про продукт або послугу цільовій аудиторії без географічних кордонів.
Більше того, можливість чіткого орієнтування і вимірювання результатів дозволяють оптимізувати маркетингові бюджети і вибудувати оптимальний процес продажів.
Здебільшого оплата інтернет-реклами відбувається за однією з таких схем:
- вартість за тисячу показів (CPM) : рекламодавець платить за кількість показів його рекламного повідомлення певній аудиторії;
- вартість за клік (CPC) : рекламодавець платить щоразу, коли користувач натискає на його оголошення, що веде на цільову сторінку;
- вартість за дію (CPA) : оплата здійснюється за певну виконану дію з боку потенційного клієнта (купівля, заявка тощо).
У випадку з прямим розміщенням реклами за домовленістю власника бізнесу або його представника з адміністратором, наприклад, тематичного сайту, оплата може проводитися і за фіксованим тарифом.
Далі ми перерахуємо основні види реклами в Інтернеті та їхні особливості.
Контекстна реклама (PPC)
Один із найбільш поширених і популярних видів реклами, основою якого є система оплати за клік (Pay Per Click). Тобто ви платите в тому випадку, якщо користувач натискає на оголошення і переходить на ваш як рекламодавця сайт.
Оголошення контекстної реклами можуть показуватися як у пошуковому рядку:

Так і на сайтах, які входять у партнерську мережу провайдера контекстної реклами:

У результатах пошуку така реклама виводиться при введенні користувачем відповідного ключового слова, під яке налаштована кампанія рекламодавця. У випадку з партнерськими ресурсами оголошення формуються на основі аналізу контенту сторінки і з урахуванням інтересів користувача. Тому її і називають контекстною, бо оголошення засновані на врахуванні суті контенту або конкретного пошукового запиту.
Провайдерами контекстної реклами є самі пошукові системи. Найбільший сервіс такого типу – Google AdWords.
Однак ціна за клік визначається на підставі аукціону між рекламодавцями. Тобто хто запропонує більшу ціну, той і отримає перше місце. У результаті в деяких тематиках конкуренція стала настільки високою, що тільки великі компанії можуть дозволити собі такий вид реклами.
Ремаркетинг

seo-traffic_desc-ua.png
Суть ремаркетингу в можливості відслідковувати користувачів, які відвідали ваш сайт, і показувати їм оголошення повторно, ніби нагадуючи про себе.

Коли користувач відвідує сайт, на якому встановлений спеціальний код ремаркетингу, його ідентифікатор вноситься до спеціального списку ремаркетингу. Потім ви можете створити кампанію в AdWords або Директ, показуючи таким користувачам оголошення на інших сайтах у медійній мережі.
Google постійно покращує свої технології відстеження поведінки користувачів, що відкриває ще більші можливості для проведення рекламних кампаній. Однак існує у ремаркетингу і такий недолік – користувачі можуть бачити рекламу однієї і тієї ж компанії знову і знову, незалежно від того, зацікавлені вони в цій пропозиції чи ні.
Пошукове просування (SEO)

Search Engine Optimization, або пошукова оптимізація, – під такою загальною назвою розуміють комплекс заходів, які вживаються фахівцями відповідного профілю з метою збільшення видимості сайту в пошукових системах за цільовими для бізнесу ключовими словами для забезпечення зростання трафіку (відвідуваності).
SEO має низку особливостей, які суттєво відрізняють його від інших видів реклами в Інтернеті. Одна з основних відмінностей – орієнтація на отримання ефекту в довгостроковому періоді. Отримати відвідуваність і клієнтів тут і зараз за допомогою пошукового просування й оптимізації просто неможливо.
У той же час це єдиний вид інтернет-реклами, який дозволяє отримувати так званий органічний трафік, тобто переходи відвідувачів із пошукової видачі, за які не потрібно платити.
Медійна реклама (банерна)
Це один із перших видів інтернет-реклами, який з’явився ще на зорі становлення Всесвітньої мережі. Суть медійної реклами полягає в розміщенні банерів на сторонніх сайтах, при кліці на які користувачі переходять на спеціальну цільову сторінку на сайті рекламодавця. Такий трафік легко відстежувати за допомогою сервісів веб-аналітики.

Медійну рекламу можна розміщувати і за допомогою Google AdWords, який надає для цього всі необхідні можливості, а також майданчики у вигляді сайтів-учасників партнерської мережі. Крім того, можна домовлятися про розміщення безпосередньо з власниками цікавих для вас ресурсів, а створення банерів замовляти у фахівців із веб-дизайну.
Реклама в соціальних мережах
Таргетована реклама в соціальних мережах зараз один з основних видів реклами в Інтернеті. Крім того, активно використовується так званий SMM – маркетинг у соціальних медіа, суть якого полягає у формуванні та розвитку спільнот навколо сторінки бренду в певній соціальній мережі.
Можливість показу рекламних оголошень доступна в будь-якій великій соціальній мережі. Для України одним із основних такими каналів є Facebook. Наприклад, ось як виглядає таргетована рекламав Facebook:

Різниця між таргетованою рекламою і SMM-просуванням в тому, що в першому випадку ви фактично платите за кліки, як і в PPC, а другий варіант передбачає саме роботу зі спільнотою і розвиток сторінки бренду. Причому маркетинг у соціальних медіа може бути комплексним і передбачати зокрема і використання рекламних оголошень.
Тізерна реклама
Це своєрідний мікс із медійної і контекстної реклами, який має низку особливостей, що і дозволяють винести їх в окрему групу. Тізер – це рекламне оголошення, яке складається з заголовка, невеликого тексту, який характеризує рекламований продукт і його фото. Наприклад, ось як виглядають типові тізери:

Зазвичай використовується яскравий заголовок, текст, який інтригує, і фото, яке привертає увагу. У результаті дії CTR-тізерів може в декілька разів підвищуватися аналогічний показник контекстної реклами на сайтах партнерів мережі.
Створення та розміщення тізерної реклами здійснюється шляхом взаємодії власників сайтів і рекламодавців через спеціальні тізерні мережі. Пошукові системи не мають із такою рекламою нічого спільного, не розміщують її у видачі, а в деяких випадках можуть навіть знижувати у видачі позиції сайтів, які активно монетизуються рекламою такого типу.
CPA-реклама
Часто цей формат інтернет-реклами називають ще і партнерським маркетингом (affiliate marketing), принаймні саме таке визначення використовується в зарубіжному сегменті інтернет-маркетингу.
Модель Cost Per Action (CPA) передбачає такий механізм роботи, коли оплата з боку рекламодавця проводиться тільки в разі здійснення певних дій з боку клієнта. Таким чином, ризики для рекламодавця мінімальні, адже він фактично отримує гарантію вигідного повернення інвестицій.
З іншого боку, для видавців реклама за схемою CPA не настільки бажана, оскільки, незважаючи на більшу винагороду, показники прибутку можуть істотно коливатися залежно від типу рекламованого продукту, якості самої рекламної кампанії та безлічі інших чинників.

Простіше кажучи, вартість CPA-реклами – це сума, яку ви заплатите в тому випадку, якщо оголошення призведе до продажу. Звичайно, порівняно з оплатою за перегляд або клік вона може здатися досить високою. Але і конверсії будуть набагато рідшими, а прибуток із кожної з них для бізнесу – вищим.
Мобільна реклама
Цей вид реклами цікавий хоча б тому, що дозволяє звернутися до потенційної аудиторії через найбільш персональний для сучасної людини пристрій – її смартфон. Той факт, що пристрій перебуває поруч із людиною протягом усього дня, – незаперечний аргумент і очевидна перевага мобільної реклами.

У Google створили спеціальну платформу для мобільної реклами – AdMob. Крім того, створювати оголошення для мобільних пристроїв можна і в AdWords/Директ. У будь-якому випадку запуск кампанії з показом на мобільних дозволяє скористатися всіма перевагами контекстної реклами, перерахованими раніше. Зокрема, точними налаштуваннями демографії та географічного таргетингу.
Наприклад, технології визначення місця розташування користувача дозволяють маркетологам запускати рекламу орієнтовану, наприклад, на залучення відвідувачів до місцевих розважальних закладів.
Хоча рекламні оголошення і показуються на невеликому екрані, рекламодавці мають можливість персоналізувати оголошення, таким чином зробивши кампанію більш ефективною.
Зараз мобільна реклама підходить далеко не всім рекламодавцям, хоча в деяких нішах і дозволяє отримати дуже хороший ефект. Часто реклама в одних мобільних додатках використовується розробниками інших додатків для піару своїх продуктів.
Реклама в Інтернеті – це вже далеко не тренд, хоча деякі підприємці продовжують сприймати її в такому вигляді. Тепер це вже необхідність. Її можна ефективно використовувати не тільки для продажу товарів і отримання клієнтів на послуги, це ще і чудовий канал для поширення інформації про свій бренд і підвищення його впізнаваності.
Тим часом, експерт з інтернет-маркетингу, РR директор "Dnipro Development Agency" Віктор Пашула радить активно використовувати у рекламі візуалізацію. І це не лише картинки "мімішних" цуценят або макрофотографії вишуканих страв. Мова йде більш про відео, завдяки якому люди краще сприймають і запам'ятовують інформацію. І ще бажаніше – із застосуванням інтерактивних елементів, нативної реклами.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
live comments feed...