21:39, 6 лютого 2018 р.
На тисячу українців припадає двісті один автомобіль
Україна — шоста країна в Європі за кількістю населення і десята за довжиною автодоріг, але з найнижчим рівнем автомобілізації. На 1 тис. осіб в Україні припадає 201 автомобіль, коли в цей же час у Німеччині – 548.
Автомобілізація країни – процес, що стимулює економічний розвиток країни, - пише Економічна правда.
Наслідки підвищеного рівня автомобілізації населення:
- Модернізація транспортної та громадської інфраструктури.
- Додаткове фінансування транспортної галузі через нарощування інвестицій.
- Впливає на появу «передмість».
- Відкриває можливості для реалізації своїх можливостей жителям віддалених регіонів.
- Дозволяє жителям депресивних регіонів вести підприємницьку діяльність, працевлаштовуватись, отримувати медичні та освітні послуги.
- Нарощування людського капіталу всередині країни.
Однак всі українські уряди України вже 27 років ігнорують переваги автомобілізації, адже результати дадуть про себе знати протягом п'яти-десяти років, тоді як термін держкерування - один-два роки.
Основні причини низького рівня автомобілізації країни:
- Високі провальні податки на старі авто.
- Бідність населення.
Привезений із США дволітровий Volkswagen Jetta 2010 року випуску в Грузії коштує 5 тис дол. В Україні ця ж машина, привезена з Грузії, після сплати офіційних платежів коштує майже в два рази більше — 9 400 дол.
Тож не дивно, що Україну заполонили нерозмитнені транзитні машини, так звані евробляхи.
В Україні великими операторами з "імпорту" "евроблях" і старих автомобілів "під розмитнення" є компанії "Автолегіон", "Евроавтотрейдинг", EuroAutoGroup, InterCarDrive .
Переправлення в Україну старих автомобілів
При здійсненні переправи старих евроблях на терени України враховують, насамперед, ціну, процедуру придбання та як ухилитись від податків.
ЦІНА
Вартість "евробляхи" складається з безпосередньої ціни автомобіля в країні продажу — Литві, Польщі, Болгарії — і послуг компанії. З України в основному замовляють авто в ціновій категорії 2,5-4 тис євро.
Послуги компанії коштують 1 тис євро. Ціна послуг не залежить від ціни автомобіля та інших чинників.
За 2,5-4 тис євро можна отримати популярні в народі і прості машини. Наприклад, Volkswagen Passat B5 2002 року випуску або Volkswagen Golf IV в хорошому стані.
Користується попитом BMW в кузові E39. У нормальному стані вони коштують 3 тис євро і більше. Машини за 1500-1700 євро - металобрухт.
"Ми на машинах не заробляємо, нам все одно, скільки вона коштує. Однак ми попереджаємо, що надто дешеве авто не буде хорошим. Це буде чудо-юдо, яке може не доїхати до України", — каже представник імпортера.
ПРОЦЕДУРА ПРИДБАННЯ
Процедура придбання авто на єврономерах проходить в декілька етапів:
Операції за кордоном
- Обрання авто
Клієнт звертається в компанію і обирає автомобіль. Він і співробітник фірми заходять на сайти ru.autoplius.lt та ru.autogidas.lt і пересилають один одному варіанти.
- Огляд авто
На огляд обраного авто їде представник фірми, який перебуває в Литві. Він розмовляє з продавцем, оглядає кузов, міряє товщину лакофарбового покриття, проводить огляд під капотом, робить міні-відеоогляд, проводить тест-драйв. Результат надсилає покупцеві через Viber. Якщо машина не сподобалася, дивляться далі "до переможного".
- Оформлення машини
Вона проходить литовський техогляд, оформляється литовська страховка. Після цього авто їде в Україну.
- Здійснення оплати
Покупець в Україні дає компанії завдаток 100-200 євро. Перед придбанням машини в Литві покупець вносить повну оплату вартості автомобіля.
Операції в Україні
- Перетин кордону
Авто приїжджає в Україну під виглядом транзитного ввезення.
- Оплата послуги
Тисячу євро за послуги компанія бере після прибуття машини в Україну та передавання ключів покупцеві.
За законом таке авто може перебувати на території країни до десяти днів. У разі перевищення цього терміну передбачений штраф 8500 грн.
Стратегія ухилення від штрафу
Юристи компанії рекомендують клієнтам не платити штраф добровільно, але і не сидіти склавши руки, якщо на пошту клієнта приходять повідомлення від митних органів. Клієнти просто пересилають ці листи компанії, і вже далі цим займаються її юристи.
Офіційне розмитнення: ціна машини подвоюється
Машини для офіційного розмитнення везуть з Грузії. У цій країні автомобілі імпортують із США, а там машини дешевші, ніж у Європі.
У Грузії машину вибирають на сайті autopapa.ge. Ціновий сегмент машин, які везуть з Грузії в Україну, — 5-8 тис дол. Всі автомобілі — після 2010 року, стандарт "Євро-5". Популярністю користуються Volkswagen Jetta і Volkswagen Passat. Перший в нормальному стані коштує 5-6 тис дол, другий — 7-8 тис дол.
82% електромобілів, зареєстрованих в Україні, є уживаними. 78% електромобілів на ринку — Nissan Leaf.
У зв'язку з ухваленням парламентом у грудні 2017 року законопроекту про скасування на рік ПДВ та акцизу на імпорт електромобілів багато ентузіастів електромобільного руху очікували різкого падіння вартості старих електромобілів.
Цього не сталося і не станеться.
Причина — корупція на митниці, перш за все, — в одеському терміналі і в київських терміналах ДФС.
Подешевшають нові електромобілі і дорогі старі електромобілі — Tesla і BMW. Під час митних операцій оцінка таких машин вже істотно вища. На дешеві автомобілі як Nissan Leaf, скасування ПДВ майже не вплине .
"Якщо BMW оцінювали 20 тис дол, то 20% від суми — це 4 тис дол, і це вже істотно", — пояснює імпортер.
Як економлять українці
Розквіт схеми з "евробляхами" і багаторазове щорічне зростання продажів старих електромобілів — це відповідь на дії уряду.
"Інноваційна" схема з "евробляхами" дозволяє українцю отримати особистий засіб пересування за удвічі нижчою ціною, ніж шляхом "білого" розмитнення: 5 тис дол замість 10 тис дол.
Як діють державні чиновники
Тим часом влада продовжує розцінювати автомобіль як предмет розкоші, а не як засіб пересування.
Так, крім ПДВ, мита й акцизів, усі автомобілісти при першій реєстрації авто платять збір до Пенсійного фонду: 3-5% від вартості авто. Вони платять цей збір з 1998 року. Він був запроваджений на рік, до погашення боргу з пенсій. Борг погасили багато років тому, а збір залишився. Дія закону автоматично щорічно продовжується.
Натомість держава не виконує ряду першочергових завдань:
- Створити єдиний реєстр з точними цифрами кількості зареєстрованих автомобілів в Україні за роками, областями, віком приватного автопарку, динамікою його оновлення.
Єдиний реєстр Головного сервісного центру МВС реєструє автомобілі тільки з 2013 року. За його даними, до 31 травня 2017 року в Україні було зареєстровано 1,539 млн легкових транспортних засобів. Інші дані зберігаються в обласних і регіональних реєстрах.
- Провести фундаментальні аналітичні дослідження на тему автомобілізації.
- Зменшити імпорт автопалива на користь українського виробника.
В Україні шість нафтопереробних заводів, але 80% нафтопродуктів держава імпортує. НПЗ іржавіють, а країна щороку субсидує економіку РФ, Білорусі і Литви на 4-5 млрд дол.
Україні в 21 столітті доведеться змиритися з тим, що автомобіль — це не розкіш. Це такий же інструмент для стимулювання зростання економіки, як інтернет, автомобільні дороги, залізниця, авіатранспорт, річковий транспорт, дорожня інфраструктура, пошта, платіжна інфраструктура.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
23:40
13 січня
15:42
13 січня
09:49
13 січня
live comments feed...