• Головна
  • ТОП-9 причин, чому важко вести бізнес в Україні легально
09:00, 14 лютого 2018 р.

ТОП-9 причин, чому важко вести бізнес в Україні легально

ТОП-9 причин, чому важко вести бізнес в Україні легально

В Україні дуже важко відкрити легальний бізнес. Інколи на це йдуть роки, інколи цього зробити взагалі неможливо, - пише Економічна правда.

53 документи повинен зібрати українець, щоб відкрити, наприклад, кіоск з продажу кави. Для цього підприємцю треба пройти 20 процедур та отримати 19 документів.

Насправді це навіть неповний список. Таким він може бути тільки за умови самостійного оформлення оренди ділянки та встановлення касового апарата.

"Значна частина підприємців не виконує правила держави, тому що ці правила нікому не зрозумілі. Держава просто забула, заради кого існує, забула, що її функція — надавати людям якісний сервіс", — підкреслює керівник BRDO Олексій Гончарук.

За словами підприємців, головне зареєструватися в податковій. Усе інше можна робити в процесі, тому що перевірки бізнесу зараз заборонені.

"Відверто кажучи, зараз для відкриття малого бізнесу в Україні найбільш сприятливі умови з того моменту, як я себе пам'ятаю. Проблем з реєстрацією нема", — каже підприємець, співвласник кондитерського кафе Євген Єлізар'єв.

"Найбільше труднощів виникає з податковою. Вона вимагає багато папірців, якихось застарілих форм ведення звітності, того, що малому бізнесу взагалі не потрібно. На другому місці за складністю взаємодії — соцстрах. З ним стикаєшся, коли береш людей на роботу. Однак податкова — це наше все", — додає він.

За словами Олексія Гончарука, відкрити бізнес в Україні складно не тільки через мінливий курс валют і війну, а ще й тому, що держава досі є носієм пострадянської ідеології. У країні багато архаїчних процедур.

Причини утрудненого відкриття легального бізнесу в Україні:

  • Значна частина бізнесу не виконує правила держави.

Велика частина бізнесу не виконує правила, які пише держава.

Бізнес мімікрує, прикидається, домовляється з чиновниками, робить все, щоб не брати участі у цих колах пекла.

  • Правила держави нікому не зрозумілі.

Бізнес домовляється з чиновниками, тому що правила держави з ведення бізнесу нікому не зрозумілі. Це головна причина, чому бізнес відмовляється публічно розповідати про те, як він був відкритий і як працює.

  • Скоротити кількість паперів — пряме завдання Мінекономіки.

Скорочувати кількість документів для ведення бізнесу — пряме завдання Мінекономіки. Його робота полягає у тому, щоб створити для бізнесу комфортні умови. Чи комфортно бізнесу зараз — питання риторичне.

  • "Випалити" папірці "напалмом" не вийде.

За останні два роки було скасовано близько 800 документів. Процес іде, але він вимагає часу.

Держава повинна мати механізм, який захистить вас, наприклад, від отруєння в ресторані зіпсованими продуктами.

Другий напрямок роботи — налаштування автоматичного обміну даними між електронними реєстрами держструктур. Зараз Державне агентство з питань електронного урядування вирішує цю проблему.

  • Держава забула, заради кого працює.

У державі нема ідеології підходу, орієнтованого на клієнта. Держава забула, заради кого працює. Архітектуру взаємин держави і бізнесу, держави і людини треба будувати від потреб бізнесу і людини.

Бізнесу і людям повинно бути комфортно, тоді вони з радістю будуть дотримуватися правил і почнуть цим навіть пишатися. Тому що 21 століття — це століття репутаційної економіки.

У публічній площині вигідно бути красивою "білою" компанією. На Заході це давно питання виживання. Там "чорні" і "сірі" компанії ніколи не отримають кредит, з ними не будуть укладати угоди системні гравці. Щоби в Україні репутація стала цінністю, держава повинна перетворитися на дружню сервісну організацію.

  • Багато процедур не можна спростити, не помінявши закони.

Багато речей важко поміняти без змін у законах, а пройти парламент — складне завдання. Там лежать, як мінімум, кілька десятків правильних законопроектів, які б значно спростили бізнес-регулювання.

  • Кожен третій підзаконний документ незаконний.

Кожен третій підзаконний акт в Україні незаконний.

  • Україні треба розвивати підприємницьку культуру.

За моїми оцінками, легально відкрити бізнес складно. Відкрити приватне підприємництво або зареєструвати юридичну особу — не проблема, але коли йдеш збирати папірці, це вже суттєва перешкода.

Тому одні починають працювати в "тіні", інші працюють на когось.

Це погано, тому що підприємницьку культуру треба розвивати, розвиток бізнесу треба стимулювати.

  • Іноді на збирання "папірців" йдуть роки.

Залежно від виду бізнесу на збирання деяких "папірців" йдуть роки. Іноді легально зібрати всі "папірці" навіть неможливо.

У Євросоюзі є простий принцип: створюючи правила, треба думати, наскільки легко їх буде виконувати малому і середньому бізнесу. Великий бізнес знайде юристів і впорається, а малий і середній відмовиться від ведення бізнесу.

У 2018 році пріоритет — реформа інспекційних органів. Понад 50 інспекційних органів можна зібрали в одну інформаційну систему і створити вичерпний перелік вимог інспекторів до кожного виду бізнесу.

Нагадаємо, що Волинь є лідером за кількістю підприємців, що закрили свій бізнес. Тільки за останні два місяці 2017 року в Україні 36 тисяч фізичних осіб-підприємців було закрито, а відкрилося лише 27,5 тисячі. Загалом у 2017 році в Україні було відкрито понад 71 тисячу компаній та 242 тисячі ФОП.

ДОВІДКА. BRDO. Офіс ефективного регулювання (BRDO — Better Regulation Delivery Office. — ЕП) — неурядова організація, створена з ініціативи Міністерства економічного розвитку і торгівлі за кошти західних інститутів. Мета BRDO — підвищити ефективність законодавчого регулювання в Україні.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#бізнес #легальний #бюрократія #Україна #підприємництво #податкова
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...