• Головна
  • Хабарів не беруть, але йдуть: чому патрульна поліція втрачає довіру та працівників
11:25, 25 лютого 2018 р.

Хабарів не беруть, але йдуть: чому патрульна поліція втрачає довіру та працівників

Патрульна поліція, яка повинна була стати зразком реформ у країні, стрімко втрачає довіру співгромадян та особовий склад - співробітники йдуть через безпорадність перед порушниками і низькі зарплати, пише видання "Новое Время".

Якщо на старті, влітку 2015-го, довіра до людей у чорній коповской формі зашкалювала, а влада називала їх "найуспішнішою реформою", то тепер мундири сильно обтріпалися: за даними соцопитування фонду Демініціативи, у 2017-му довіру до патрульних відчували 34,6% українців, а недовіру - 53,5%. Рік тому ці цифри були помітно кращі: частка українців, готових покластися на патрульних, становила 45,8% за 40,7% "недовірливих".

На сьогодні серед усіх державних та громадських інститутів, за оцінками соціологів, патрульні опинилися на восьмому місці за рівнем довіри: попереду армія, церква, громадські організації, НАБУ і так далі.

Втім, в МВС у цілому показники ще гірші: Нацполіціі, структурним підрозділом якої і є патрульні, довіряє 21% опитаних, а не довіряють 67%.

Поки що найочевидніший успіх патрульних - це те, що, почавши з Києва, вони поширилися вже у 28 регіонах України. І нині копи працюють не лише у великих містах, а й у провінційних центрах.

Їм не можна дорікнути за роботу абияк - за 2017-й, за даними Нацполіціі, патрульні склали 1,1 млн протоколів на різних порушників порядку і закону.

А як показують внутрішні оцінки копів, 90% із них в принципі не беруть хабарів. Хоча в попередній міліції ситуація була зворотною: там така сама частка співробітників якраз регулярно "нагрівала руки".

Однак, за словами діючих і колишніх патрульних, у їхній владі занадто мало важелів впливу на ситуацію, закон повною мірою не захищає, а начальство охочіше штрафує, ніж заохочує. І виловлені копами порушники найчастіше уникають відповідальності вже на етапі розгляду справ.

25-річна киянка Лілія Блажеєва майже три роки служила у складі патрульної поліції. У грудні 2017-го звільнилася.

Хабарів не беруть, але йдуть: чому патрульна поліція втрачає довіру та працівників, фото-1

Позначилася велика плинність кадрів, наполовину укомплектований штат і, як наслідок, подвійне навантаження. І не тільки це.

"У нас немає елементарного - страховки, соціального захисту. Ми ходимо у старій формі, тому що нову не видають, - перераховує Блажеєва, за звичкою все ще говорячи про себе та своїх колег "ми". - Зарплата - на рівні 2015 року, і ніхто її піднімати не збирається. Патрульні не приїжджають на виклики, тому що їх банально недостатньо".

Олександр Дьяченко, патрульний із Дніпра більшу частину розмови з НВ говорить про те, що йому не подобається у своїй роботі.

За правилами, за кожним співробітником повинен бути закріплений напарник, вони зобов'язані мати одну машину і патрулювати строго певний район міста. З таким підходом поліцейські будуть добре орієнтуватися на підшефній території як у плані географії, так і з точки зору знання населення.

Насправді патрульних весь час перекидають з району в район, напарники тасуються. А все тому, що останнім часом у структурі копів утворилася діра - люди масово звільняються, і штат тепер укомплектований лише наполовину.

"Не йдуть з патрульної лише ті, хто з інших міст, і і ті, у кого багато дітей", - упевнений Дьяченко.

Хабарів не беруть, але йдуть: чому патрульна поліція втрачає довіру та працівників, фото-2

Водночас перший заступник начальника патрульної поліції Олексій Білошицький каже, що ніяких дірок немає - під час запуску всіх патрулів сумарна кількість їхніх працівників склала 11 тис. осіб. А зараз служить уже більше 15 тис. І якщо раніше проблеми з кадрами дійсно мали місце, то тепер вони вирішені - адже добрали майже 4 тис. нових копів.

Додамо, нещодавно начальник Головного управління Нацполіції у Волинській області Петро Шпига повідомив, що з луцької патрульної поліції звільнилось  50% особового складу. З його слів, наразі замість 12 екіпажів патрульної поліції місто патрулює три-чотири екіпажі.

«Ні про які 50% мова не може йтися», - наголосивзаступник начальника управління патрульної поліції у Волинській області Дмитро Хмарук. Водночас в середньому 5 екіпажів патрулює місто кожної зміни. «На початку запуску виїжджало 12 екіпажів, однак зараз є 124 вакантні посади», - додав поліцейський.

Тим часом, у Волинській області планують створити 38 поліцейських станцій, - повідомив начальник головного управління Національної поліції в області Петро Шпига. Перші станції запрацюють уже у лютому в Луцькому та Горохівському районах.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#патрульна #поліція #Україна #статистика #Волинь #України
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...