Новини компаній
13:00, 6 березня 2018 р.

Які види підшипників бувають

Новини компаній

Підшипник - це пристрій, що є складовою опори, яка підтримує вал, вісь чи будь-яку іншу конструкцію, та який допомагає зафіксувати певне положення, забезпечити коливання, оберт або лінійне переміщення із мінімальним опором.

Існують певні класифікації цих деталей - за призначенням, за типом навантаження і т.д.

На підшипниках є певні позначки, які вказують на тип стандарту. Наприклад, ANSI/AMBA - це стандарт США, ISO/DIN - найбільш розповсюджений в світі стандарт, а ГОСТ - відноситься до російського стандарту.

Які види підшипників бувають, фото-1

Види підшипників

Підшипники відносять до різних груп, використовуючи при оцінці наступні ознаки:

  • За типом тіл кочення (роликові чи кулькові);
  • Який тип навантаження вони сприймають (радіальне, осьове чи комбіноване);
  • За кількістю рядів тіл кочення (1-рядні, 2-рядні чи багаторядні);
  • Можливість компенсування перекосу валу (самовстановлюючі чи несамовстановлюючі).

Видів підшипників - 11. Вони різняться за функціональним призначенням, за формою, наявність кульок і т.д.

Отже, за загальноприйнятою класифікацією підшипники бувають:

  • Радіальні кулькові. Вони застосовуються для осьового закріплення валу в самій основі й у два боки;
  • Радіальні кулькові сферичні. Сприймають радіальне навантаження. Вони тримають вал на основі в дві сторони. Напрямок - осьовий;
  • Роликові радіальні. Вони забезпечують вільний рух валу по осі відповідно до корпусу. Завдяки бортикам, вони фіксують розташування валу в дві сторони;
  • Сферичні радіальні роликові. Застосовуються для комбінованих типів навантажень. Пристрої цього виду забезпечують повноцінну діяльність стійки у випадку, коли кільця перекошуються;
  • Роликові радіальні (голчасті). Призначенні для сприймання лише навантаження радіального типу;
  • Роликові радіальні (ролики виті). Як і попередній тип - сприймають радіальні навантаження, але можуть рухатись й під час ударного, але незначної сили;
  • Кулькові шарикопідшипники радіально-упорні. Вони витримують як осьові, так і радіальні навантаження. Якщо збільшується кут контакту, то осьова вантажність зростає, а радіальна - падає;
  • Конічні роликові радіально-упорні. Їх використовують для сприймання радіальних односторонніх та осьових навантажень. Вони застосовуються у літаках, автомобілях, кранах і т.д;
  • Упорні шарові. Вони можуть тримати вал з одного боку та приймати осьові навантаження;
  • Упорні роликові. Це пристрої жорсткого типу, які можуть використовуватися для значного вантажу. Також, вони не деформуються від ударів;
  • Шарнірні. Відрізняються від інших видів високим ступенем точності. Можуть сприймати комбіноване навантаження.

Групи підшипників за принципом роботи

Абсолютно всі дані деталі можна розділити на такі групи, як:

  • підшипники кочення;
  • підшипники, що ковзають;
  • газостатичні підшипники;
  • гідродинамічні підшипники;
  • гідростатичні підшипники;
  • магнітні підшипники.

У автомобільній промисловості найчастіше використовуються 2 групи підшипників - кочення та ті, які ковзають.

Інформація надана компанією “ Termopolis ” для ознайомлення

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...