11:35, 18 березня 2018 р.
У 2017 році найбільше українці скаржились на якість одягу та побутової техніки
В минулому році українці найбільше були незадоволені якістю непродовольчих товарів і комунальних послуг - кожні дві скарги з трьох присвячені цим питанням.
Такі дані опублікувала Держпродспоживслужба, - інформує "Сегодня".
А ось з продуктами у нас, схоже, ситуація набагато краща - захисникам прав споживачів надійшло на них найменше - лише 6,2%. Втім, на думку експертів, несвіжої їжі на прилавках теж досить, але в більшості випадків подібні питання вирішуються на рівні адміністрації магазинів - обманутому покупцеві повертають гроші або змінюють товар на свіжий.
На що скаржаться
Глава Держпродпотребслужби Володимир Лапа уточнив, що 43% скарг доводиться на непродовольчі товари: одяг, взуття, побутову техніку. Майже половина скарг (42,4%) визнані обгрунтованими і задоволені. А ось в сфері комунальних послуг їх постачальники виявилися не праві тільки в 33,9% випадків. Саме поширені порушення при перевірках (75%) – відсутність інформації про продукцію, в 17% випадків продавали прострочені продукти, 8% припали на інші порушення, наприклад, була завищена ціна.
Щодня ветлікарі в лабораторіях на продринку перевіряли продукти харчування: зроблено майже 500 млн аналізів. Не допущено до продажу 30,718 тис. тонн небезпечної продукції (м'ясо, молокопродукти, овочі). А ось паливо перевіряли найрідше – на 177 АЗС виявили 102 порушення. Але в Україні близько 7000 заправок, тобто під перевірки потрапили всього 2%.Тому говорити про те, що якість бензину у нас жорстко контролюється, поки не доводиться. Нечасто інспектували і торговців сигаретами – всього 230 суб'єкта господарювання. З них 17 (7,4%) не дотримувалися антитютюнового законодавства, зокрема продавали тютюнові вироби неповнолітнім.
І як карають
Як повідомили в Держпродпотребслужбі, миттєво перевірити торговельну точку вони не можуть, потрібно узгодження з МЕРТ (за 14 днів) і з Держрегуляторною службою (5 днів). А за цей час порушники часто встигають замести сліди. Проте за 2017 рік оштрафовано 1376 приватних підприємців майже на 190 тис. грн або в середньому на 138 грн кожен. Також покарані 644 фірми. Тут штрафи більші – 4,29 млн грн або в середньому по 6600 грн.
За підсумками 111 перевірок державно регульованих цін накладено штрафів на 175 тис. грн (середній штраф 1576 грн), а 5,3 млн грн було повернено споживачам. У той же час при моніторингу регульованих цін на ліки в рамках держпрограми "Доступні ліки" виявлено завищення цін на 1,2 млн грн.
Нагадаємо, ми повідомляли, що впродовж 2017 року надійшло понад 19,7 тисяч пропозицій, звернень, скарг та заяв від споживачів, 39 % з яких були задоволені - споживачам повернуто майже 6 млн гривень за неякісні товари та надані послуги.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
20:23
9 грудня
15:24
9 грудня
15:00
9 грудня
23:44
6 грудня
22:29
4 грудня
live comments feed...