Грядуть вибори: хто найбільше піариться в Луцьку?

Грядуть вибори: хто найбільше піариться в Луцьку?, Мирослава Бицька

Попри те, що виборча кампанія до виборів Президента України стартує лише наприкінці грудня, потенційні кандидати уже розпочали дочасну агітаційну діяльність у Волинській області. Спостерігачі ОПОРИ у регіоні протягом вересня-листопада 2018 року фіксували розміщення зовнішньої реклами на користь окремих майбутніх кандидатів.

Про це повідомляє прес-служба Громадянської мережі ОПОРА у Волинській області.

Ще починаючи з серпня 2018 року потенційні кандидати на пост Президента розгорнули публічну діяльність, яка має всі ознаки дочасної передвиборної агітації чи політичної реклами.

Використання зовнішньої реклами шляхом розміщення білбордів та сітілайтів – наразі найпоширеніша форма активності на Волині з боку потенційних кандидатів.

За оцінками спостерігачів ОПОРИ, наймасовішою у моніторинговий період була зовнішня реклама Юлії Тимошенко (Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина») та Петра Порошенка («Блок Петра Порошенка «Солідарність»), оскільки рекламу саме цих потенційних кандидатів можна знайти майже у всіх районах області та містах обласного та районного значення. Крім того, білборди та сітілайти на користь саме цих політиків мають різний зміст, містять кілька видів гасел та заяв, а також виконані в різних стилях.

Так, зовнішня реклама Юлії Тимошенко змінювалась за стилістикою і змістовим наповненням. На носіях зовнішньої реклами на користь кандидатки можна було побачити гасла «Новий курс України. Сильна економіка!», «Новий курс України. Закон і порядок!», «Гарантую, ціна на газ для населення буде знижена в 2 рази! Газ українського видобутку для потреб населення. Юлія Тимошенко». 

9d727d4be8061df61de89c0c16e05192.jpg
9d727d4be8061df61de89c0c16e05192.jpg

Також змінилася риторика зовнішньої реклами на користь Петра Порошенка. Йдеться, зокрема, про білборди та сітілайти із гаслами: «Ми – України. Сильна армія – запорука миру! Петро Порошенко», «Ми – Україна. Помісна церква – запорука незалежності! Петро Порошенко», «Ми – Україна. Державна мова – запорука єдності! Петро Порошенко», «Армія, мова, віра! Геть від Москви! Петро Порошенко». 

a44b2751d1cb6cd3f044e1d368f4c6ea.jpg
a44b2751d1cb6cd3f044e1d368f4c6ea.jpg

Менш масштабною є зовнішня реклама на користь Євгенія Мураєва («Наші») та Андрія Садового («Об’єднання «Самопоміч»). Білборди та сітілайти на користь Мураєва, а також білборди на користь Садового також почали з’явитись на Волині ще у вересні 2018 р. На носіях зовнішньої реклами на користь Євгенія Мураєва можна побачити гасла: «Наші ресурси – не віддамо», «Наші цінності – не віддамо», «Наші люди – не віддамо». 

21b9c984730aff74879a5e0fe2378bb9.jpg
21b9c984730aff74879a5e0fe2378bb9.jpg

Щодо Андрія Садового, то стилістика зовнішньої реклами на його користь протягом осені не змінювалась. Змінювалось лише гасло із «Андрій Садовий 2019 – Наступний» на «Андрій Садовий 2019 – Наступ». 

d343c4ae182a699756f28bc9db8b87f0.jpg
d343c4ae182a699756f28bc9db8b87f0.jpg

Інші потенційні кандидати розгорнули агітаційну діяльність з використанням зовнішньої реклами лише у листопаді. Так, на білбордах з’явилися плакати з Анатолієм Гриценком («Громадянська позиція»), Арсенієм Яценюком («Народний фронт») та Олегом Ляшком (Радикальна партія Олега Ляшка).

На носіях зовнішньої реклами на користь потенційного кандидата Анатолія Гриценка зафіксовано гасло «Чесних більше!» і зображено заклик: «Приєднуйтесь до команди Анатолія Гриценка». 

53c6d91510922df6075ba2e8c76296fc.jpg
53c6d91510922df6075ba2e8c76296fc.jpg

Білборди на користь потенційного кандидата Арсенія Яценюка поєднують одночасно символіку партії «Народний фронт» та зображення кандидата. Вони містять різний зміст, зокрема кілька видів гасел. Так, на цих білбордах зустрічаються такі гасла: «Українська мова, кіно, пісня», «Народний фронт діЄ», «Зупинили дефолт у 2014 році», «Енергетична незалежність України». 

b0cd834c90a4198dcf539bdc66bdbacc.jpg
b0cd834c90a4198dcf539bdc66bdbacc.jpg

Щодо потенційного кандидата на пост Президента Олега Ляшка, на його користь на Волині зафіксовані білборди двох видів: виконані у стилістиці Радикальної партії та з гаслом «Високі зарплати чи високі тарифи? Ляшко», а також із зображенням самого Ляшка та гаслом «Час справедливості. Твій захист від продажної влади». 

ebd7705c55b78c0d309f3bf29b6eb2b4.jpg
ebd7705c55b78c0d309f3bf29b6eb2b4.jpg

Окрім того, на вулицях обласного центру та в окремих районах області у листопаді з’явилися білборди із надписом: «Президент – слуга народу. Незабаром». Однойменна партія «Слуга народу» уже зареєстрована Міністерством юстиції. 

a987eb7e4538e2b97bd8c2350a8dedce.jpg
a987eb7e4538e2b97bd8c2350a8dedce.jpg

Нагадаємо: 15 листопада ЦВК опублікувала заяву про те, що дочасна агітація – поза законом. У ній повідомляють, що задовго до початку виборчої кампанії практично у всіх регіонах України можна спостерігати активізацію агітаційної діяльності ймовірних потенційних кандидатів. Не поодинокими є випадки розміщення зовнішньої реклами, розповсюдження відповідної агітаційної продукції, проведення соціальних і благодійних заходів,  поширення іміджевих матеріалів у ЗМІ, проведення зустрічей із виборцями тощо.

«Згадані акції здійснюються поза межами виборчого процесу, і як наслідок, поза межами можливого контролю стосовно дотримання формальних вимог щодо їх проведення та фінансування. Разом з тим, подібні факти не залишаються поза увагою громадянського суспільства та міжнародних партнерів України. Тому можуть негативно вплинути на формування оцінки майбутнього виборчого процесу в цілому», – йдеться у заяві.

реклама піар кандидати вибори
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі