Шахрайство чистої води: як у Луцьку необгрунтовано піднімають плату за проїзд

Останнім часом трохи стих рейвах чиновників луцької влади і приватних автоперевізників щодо чергового підняття ціни на проїзд у маршрутних автобусах до 7 чи навіть до 9 гривень, як вимагають окремі власники маршруток. У мерії пообіцяли це питання предметно вирішити в січні-лютому наступного року. Так що чергового грабіжницького сюрпризу від влади чекати доведеться недовго. І провести цю оборудку намагатимуться тишком-нишком і скритно, як було у травні, коли вартість проїзду безпідставно підвищили до 5 гривень.

У цій публікації постараємося аргументовано довести: щоразу підняття ціни за проїзд в автобусах відбувається якраз безпідставно, без жодних економічних обґрунтувань, до того ж шахрайськими методами, - пише "Волинь 24".

Ще у квітні, зловживаючи владою і службовимШа становищем, міська рада порушила встановлений порядок ухвалення рішення – замість громадських слухань з приводу підняття ціни на проїзд відбулося обговорення представників громадськості і ЗМІ цього важливого питання, яке не має юридичної сили. 

Під час цього обговорення перший заступник міського голови Григорій Недопад, керівники департаменту економічної політики Олександр Озінович та управління транспорту і зв’язку Віктор Кукішев надали для обговорення сфальшовані, недостовірні дані – такий собі «Розрахунок тарифу на послуги з перевезення пасажирів» і нереальні економічні розрахунки собівартості перевезень на маршрутах.

Про ці зловживання написано в багатьох виданнях, зокрема газеті «ВолиньPost», в журналістському розслідуванні «Перевізники взяли владу за горло. Влада не пручається» від 20 квітня цього року. Тоді на підставі необґрунтованих розрахунків ціни у маршрутках рішенням Луцької міської ради від 16 травня підвищили до 5 гривень.

Зрозуміло, що вартість проїзду в маршрутках повинна бути економічно обґрунтованою, тобто рентабельною і прибутковою для перевізників, доступною для пасажирів. Економічні розрахунки вартості перевезень можна зробити тільки на підставі реальних показників кількості перевезених пасажирів (пасажиропотоку) на кожному маршруті щодня та з урахуванням виробничих затрат: вартості пального, ремонту, амортизаційних відрахувань, зарплат водіям. Однак виявилося, що провести такі економічні розрахунки неможливо, бо міська влада взагалі не має реальних показників кількості перевезених пасажирів у Луцьку загалом і автотранспортом зокрема.

Ніхто дослідженнями пасажиропотоку в міськраді не займається і обліку не веде. На наш запит до міськради надати публічну інформацію, скільки всього і маршрутками зокрема перевозиться пасажирів у Луцьку щодня перший заступник міського голови Григорій Недопад відповів:

«В управлінні транспорту і зв’язку відсутня витребувана в запиті інформація».

Тоді на підставі яких і звідки взятих даних про кількість перевезених пасажирів робилися розрахунки рентабельності пасажирських перевезень, які подавалися громадськості у квітні, коли затверджували нову ціну за проїзд?! Цифри бралися зі стелі чи їх у міськраді, вступивши в зговір з перевізниками, на догоду і корупційну підтримку власників маршруток, придумали самі?

Про викривленість і нереальність даних кількості перевезених пасажирів у наведеному міськрадою «Розрахунку тарифу на послуги з перевезення пасажирів…» свідчить те, що на окремих маршрутах одним автобусом перевозять від початку маршруту до кінця і назад лише по 34-40 пасажирів, що в 2-3 рази менше від реального пасажиропотоку. Саме на підставі цього придуманого чиновниками Луцької міськради «Розрахунку…» і було піднято ціну на проїзд в маршрутках до 5 гривень.

У головному управлінні статистики у Волинській області нам надали такі ж нереально-фантастичні цифри. Виявляється, що за січень-вересень цього року (три квартали) автотранспортом приватних підприємств і фізичних осіб-підприємців (дані надані самими підприємцями) перевезено трохи більше пасажирів, ніж електротранспортом. Тобто 40 тролейбусів перевезли 23664 тис. осіб, а 213 маршруток, зареєстрованих в Луцьку, – 25855 тис. осіб.

Проведемо елементарні математичні розрахунки. 25855 тис. пасажирів поділимо на 270 днів (це за 9 місяців). Отримане число поділимо на 213 маршруток і на 10 рейсів (в середньому щодня). Виходить, що одна маршрутка перевозить в середньому за один оборотний рейс (від початку маршруту до кінцевої зупинки і назад) 40 пасажирів! Це в один бік з кінця в кінець – 20 людей!

Судячи з цієї викривленої самими власниками автобусів звітності, виходить, що маршрутки возять не пасажирів, а повітря. Тут і стає зрозуміло, як спритні підприємці свідомо занижують в кілька разів показник кількості перевезених пасажирів. Ось звідки беруться нерентабельність і збитковість автоперевезень.

Про ці оборудки добре мали би знати в міськраді, зокрема, в управлінні транспорту і зв’язку, якби належно виконували свої службові обов’язки і дослідили реальний пасажиропотік. Інакше можемо припустити, що чиновники Луцької міськради мають добрі зв’язки із власниками маршруток, зокрема, колишніми депутатами, свідомо підтримують тіньовий бізнес автоперевізників, завдаючи збитків громаді міста.

І ще таке зауваження. У Луцьку взагалі не ведеться облік, і ніхто не знає, скільки пасажирів перевозять по місту маршрутки, які доїжджають з Луцького, Ківерцівського, Рожищенського та інших районів і там юридично зареєстровані. Маємо повний хаос з обліком пасажиропотоку. І тут луцькі чиновники викинули чергову дурницю. Комусь із них спало на думку заборонити перевізникам із прилеглих районів і приміських сіл рухатися через центр міста і по прилеглих до нього вулицях. Не про зручності для всіх пасажирів думають, а про збереження чинної корупційної схеми, збереження преференцій для пов’язаних із владою саме луцьких перевізників.

Хочеться вірити, що чиновники міської влади звернуть увагу і на безкультур’я, грубість водіїв маршруток, бо їхнє хамство зросло значно вище, ніж ціни на проїзд. Частими стали випадки вимагання коштів за повну вартість проїзду в дітей, учасників АТО, траплялося, що силою висаджували школярів із маршруток, інші неподобства. Відчуваючи покровительство з боку міської влади, приватні перевізники стають все зухвалішими, бо переконані, що їх до відповідальності ніхто не притягне. Тоді зовсім не зрозуміло, для чого в міськраді утримують цілий штат на чолі з начальником управління транспорту і зв’язку?!

Які функції це управління виконує, чи його працівники неробством заробляють собі зарплати з преміями і пенсії державних службовців?

шахрайство плата за проїзд мерія пасажиропотік
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Виклад
(0 оцінок)
142 перегляди в лютому
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував
Кримінал
Співробітники СБ України викрили на одержанні неправомірної вигоди посадову особу райвідділу Державної виконавчої служби у Волинській області.Оперативники спецслужби встановили, що старший державний виконавець вимагав від місцевого приватного підприємця дві тисячі американських доларів, - повідомили у прес-службі СБУ. За цю суму посадовець обіцяв комерсанту своє сприяння у придбанні за заниженою вартістю комплексу будівельних споруд державного підприємства...
Суспільство
Деякі навчальні заклади Луцького району «відправили» на карантин через захворюваність дітей на ГРВІ та грип. Про це повідомляють у ДУ «Волинський ОЛЦ МОЗ України». Так, за останній тиждень захворюваність гострими респіраторними вірусними інфекціями (ГРВІ) та грипом у Волинській області зменшилась на 103 випадки. Зареєстрували незначне перевищення епідемічного порогу – на 2%. Перевищення епідемічних порогів зафіксували у 9 районах області: у Рожищенському т...
Суспільство
Поліція розшукує водія, винуватця смертельної ДТП у Ківерцівському районі.Так, 18 лютого, близько 22 години на автодорозі перед мостом поблизу села Прилуцьке внаслідок автопригоди загинув пішохід, 40-річний житель цього ж району - інформує ГУНП у Волинській області.Водій із місця пригоди втік. За фактом ДТП слідчі розпочали кримінальне провадження за ч. 2 ст. 286 Кримінального кодексу України.За вчинення смертельної ДТП правоохоронці розшукують водія транс...
Суспільство
За місяць в Україні ціни на ліки зросли в середньому на 1,7%. Про це свідчать дані Держстатистики, передає УНН.Так, у січні 2018 року, у порівнянні із груднем 2017, антибіотики вітчизняні подорожчали на 1,6% - до 16,75 грн за 10 таблеток, капсул. Антибіотики імпортні - на 0,75%- до 105,7 грн за 10 таблеток (капсул).Вітчизняні судинорозширювальні засоби зросли в ціні на 0,1% - до 10,34 грн, імпортні - на 1,1%, до 48,47 грн (за 10 таблеток, капсул - ред.).Кр...
Суспільство
У Луцьку зіткнулися вантажівка ЗІЛ та легковик Nissan.Аварія сталася 19 лютого на проспекті Соборності, - пишуть Волинські новини.Зі слів водійки Nissan, вона виїжджала з двору, коли у неї заднім ходом в'їхав ЗІЛ комунальників.Проте очевидці винуватять у скоєнні ДТП жінку, яка не пропустила вантажівку.У результаті – в Nissan розбите скло, водії не постраждали.На місце події викликали патрульних.
Суспільство
У Луцьку на проспекті Василя Мойсея навпроти будівлі УСБУ авто збило жінку, яка перебігала дорогу поза пішохідним переходом. Про це пише Інформаційне агентство ВолиньPost із посиланням на очевидців інциденту. Автопригода сталася увечері, 18 лютого. За інформацією, легковик Volvo бордового кольору на іноземній реєстрації збив пішохода, який намагався перейти дорогу у недозволеному для цього місці. Автівка зазнала механічних пошкоджень, на її лобовому склі -...
Суспільство
У Луцьку розробили програму розвитку та утримання парків і скверів на 2019-2021 роки.Про це йшлося у вівторок, 19 лютого, під час засідання комісії міськради з питань генерального планування, будівництва, архітектури та благоустрою, житлово-комунального господарства, екології, транспорту та енергозбереження.Директор КП «Парки та сквери» Богдан Феденчук повідомив, що у місті розробили трирічну програму розвитку та обслуговування всіх парків та скверів Луцьк...
Кримінал
22-річний житель села Марковичі Горохівського району вирішив придбати колеса до трактора і натрапив на шахрая на сайті оголошень OLX. Як тільки молодий господар перерахував на вказаний рахунок 5000 гривень, «продавець», наче зник у невідомому напрямку, - пише газета Волинь-нова.Тож поліцейські вкотре звертаються до волинян бути обачними при купівлі товару в інтернеті.
Суспільство
Жителі кількох районів Луцька скаржаться, що не можуть нічим доїхати, оскільки забрали 47 маршрут.Про це пише Галина Цимбал у Фейсбуці."Мабуть, хтось у Луцькій міській раді вирішив, що всі, хто живуть у районі Кічкарівки, Чернишевського, Зміїнця, Тарасового і Боголюбської лікарні - їздять власним автотранспортом. І забрав 47-ий маршрут. Казали, додадуть ще дві 31-их маршрутки", - зазначає жінка.Вона пише, що вже другий день 31 маршрути переповнені і купа л...