Шахрайство чистої води: як у Луцьку необгрунтовано піднімають плату за проїзд

Шахрайство чистої води: як у Луцьку необгрунтовано піднімають плату за проїзд, Мирослава Бицька

Останнім часом трохи стих рейвах чиновників луцької влади і приватних автоперевізників щодо чергового підняття ціни на проїзд у маршрутних автобусах до 7 чи навіть до 9 гривень, як вимагають окремі власники маршруток. У мерії пообіцяли це питання предметно вирішити в січні-лютому наступного року. Так що чергового грабіжницького сюрпризу від влади чекати доведеться недовго. І провести цю оборудку намагатимуться тишком-нишком і скритно, як було у травні, коли вартість проїзду безпідставно підвищили до 5 гривень.

У цій публікації постараємося аргументовано довести: щоразу підняття ціни за проїзд в автобусах відбувається якраз безпідставно, без жодних економічних обґрунтувань, до того ж шахрайськими методами, - пише "Волинь 24".

Ще у квітні, зловживаючи владою і службовимШа становищем, міська рада порушила встановлений порядок ухвалення рішення – замість громадських слухань з приводу підняття ціни на проїзд відбулося обговорення представників громадськості і ЗМІ цього важливого питання, яке не має юридичної сили. 

Під час цього обговорення перший заступник міського голови Григорій Недопад, керівники департаменту економічної політики Олександр Озінович та управління транспорту і зв’язку Віктор Кукішев надали для обговорення сфальшовані, недостовірні дані – такий собі «Розрахунок тарифу на послуги з перевезення пасажирів» і нереальні економічні розрахунки собівартості перевезень на маршрутах.

Про ці зловживання написано в багатьох виданнях, зокрема газеті «ВолиньPost», в журналістському розслідуванні «Перевізники взяли владу за горло. Влада не пручається» від 20 квітня цього року. Тоді на підставі необґрунтованих розрахунків ціни у маршрутках рішенням Луцької міської ради від 16 травня підвищили до 5 гривень.

Зрозуміло, що вартість проїзду в маршрутках повинна бути економічно обґрунтованою, тобто рентабельною і прибутковою для перевізників, доступною для пасажирів. Економічні розрахунки вартості перевезень можна зробити тільки на підставі реальних показників кількості перевезених пасажирів (пасажиропотоку) на кожному маршруті щодня та з урахуванням виробничих затрат: вартості пального, ремонту, амортизаційних відрахувань, зарплат водіям. Однак виявилося, що провести такі економічні розрахунки неможливо, бо міська влада взагалі не має реальних показників кількості перевезених пасажирів у Луцьку загалом і автотранспортом зокрема.

Ніхто дослідженнями пасажиропотоку в міськраді не займається і обліку не веде. На наш запит до міськради надати публічну інформацію, скільки всього і маршрутками зокрема перевозиться пасажирів у Луцьку щодня перший заступник міського голови Григорій Недопад відповів:

«В управлінні транспорту і зв’язку відсутня витребувана в запиті інформація».

Тоді на підставі яких і звідки взятих даних про кількість перевезених пасажирів робилися розрахунки рентабельності пасажирських перевезень, які подавалися громадськості у квітні, коли затверджували нову ціну за проїзд?! Цифри бралися зі стелі чи їх у міськраді, вступивши в зговір з перевізниками, на догоду і корупційну підтримку власників маршруток, придумали самі?

Про викривленість і нереальність даних кількості перевезених пасажирів у наведеному міськрадою «Розрахунку тарифу на послуги з перевезення пасажирів…» свідчить те, що на окремих маршрутах одним автобусом перевозять від початку маршруту до кінця і назад лише по 34-40 пасажирів, що в 2-3 рази менше від реального пасажиропотоку. Саме на підставі цього придуманого чиновниками Луцької міськради «Розрахунку…» і було піднято ціну на проїзд в маршрутках до 5 гривень.

У головному управлінні статистики у Волинській області нам надали такі ж нереально-фантастичні цифри. Виявляється, що за січень-вересень цього року (три квартали) автотранспортом приватних підприємств і фізичних осіб-підприємців (дані надані самими підприємцями) перевезено трохи більше пасажирів, ніж електротранспортом. Тобто 40 тролейбусів перевезли 23664 тис. осіб, а 213 маршруток, зареєстрованих в Луцьку, – 25855 тис. осіб.

Проведемо елементарні математичні розрахунки. 25855 тис. пасажирів поділимо на 270 днів (це за 9 місяців). Отримане число поділимо на 213 маршруток і на 10 рейсів (в середньому щодня). Виходить, що одна маршрутка перевозить в середньому за один оборотний рейс (від початку маршруту до кінцевої зупинки і назад) 40 пасажирів! Це в один бік з кінця в кінець – 20 людей!

Шахрайство чистої води: як у Луцьку необгрунтовано піднімають плату за проїзд, фото-1

Судячи з цієї викривленої самими власниками автобусів звітності, виходить, що маршрутки возять не пасажирів, а повітря. Тут і стає зрозуміло, як спритні підприємці свідомо занижують в кілька разів показник кількості перевезених пасажирів. Ось звідки беруться нерентабельність і збитковість автоперевезень.

Про ці оборудки добре мали би знати в міськраді, зокрема, в управлінні транспорту і зв’язку, якби належно виконували свої службові обов’язки і дослідили реальний пасажиропотік. Інакше можемо припустити, що чиновники Луцької міськради мають добрі зв’язки із власниками маршруток, зокрема, колишніми депутатами, свідомо підтримують тіньовий бізнес автоперевізників, завдаючи збитків громаді міста.

І ще таке зауваження. У Луцьку взагалі не ведеться облік, і ніхто не знає, скільки пасажирів перевозять по місту маршрутки, які доїжджають з Луцького, Ківерцівського, Рожищенського та інших районів і там юридично зареєстровані. Маємо повний хаос з обліком пасажиропотоку. І тут луцькі чиновники викинули чергову дурницю. Комусь із них спало на думку заборонити перевізникам із прилеглих районів і приміських сіл рухатися через центр міста і по прилеглих до нього вулицях. Не про зручності для всіх пасажирів думають, а про збереження чинної корупційної схеми, збереження преференцій для пов’язаних із владою саме луцьких перевізників.

Хочеться вірити, що чиновники міської влади звернуть увагу і на безкультур’я, грубість водіїв маршруток, бо їхнє хамство зросло значно вище, ніж ціни на проїзд. Частими стали випадки вимагання коштів за повну вартість проїзду в дітей, учасників АТО, траплялося, що силою висаджували школярів із маршруток, інші неподобства. Відчуваючи покровительство з боку міської влади, приватні перевізники стають все зухвалішими, бо переконані, що їх до відповідальності ніхто не притягне. Тоді зовсім не зрозуміло, для чого в міськраді утримують цілий штат на чолі з начальником управління транспорту і зв’язку?!

Які функції це управління виконує, чи його працівники неробством заробляють собі зарплати з преміями і пенсії державних службовців?

шахрайство плата за проїзд мерія пасажиропотік
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі