Шахрайство чистої води: як у Луцьку необгрунтовано піднімають плату за проїзд

Останнім часом трохи стих рейвах чиновників луцької влади і приватних автоперевізників щодо чергового підняття ціни на проїзд у маршрутних автобусах до 7 чи навіть до 9 гривень, як вимагають окремі власники маршруток. У мерії пообіцяли це питання предметно вирішити в січні-лютому наступного року. Так що чергового грабіжницького сюрпризу від влади чекати доведеться недовго. І провести цю оборудку намагатимуться тишком-нишком і скритно, як було у травні, коли вартість проїзду безпідставно підвищили до 5 гривень.

У цій публікації постараємося аргументовано довести: щоразу підняття ціни за проїзд в автобусах відбувається якраз безпідставно, без жодних економічних обґрунтувань, до того ж шахрайськими методами, - пише "Волинь 24".

Ще у квітні, зловживаючи владою і службовимШа становищем, міська рада порушила встановлений порядок ухвалення рішення – замість громадських слухань з приводу підняття ціни на проїзд відбулося обговорення представників громадськості і ЗМІ цього важливого питання, яке не має юридичної сили. 

Під час цього обговорення перший заступник міського голови Григорій Недопад, керівники департаменту економічної політики Олександр Озінович та управління транспорту і зв’язку Віктор Кукішев надали для обговорення сфальшовані, недостовірні дані – такий собі «Розрахунок тарифу на послуги з перевезення пасажирів» і нереальні економічні розрахунки собівартості перевезень на маршрутах.

Про ці зловживання написано в багатьох виданнях, зокрема газеті «ВолиньPost», в журналістському розслідуванні «Перевізники взяли владу за горло. Влада не пручається» від 20 квітня цього року. Тоді на підставі необґрунтованих розрахунків ціни у маршрутках рішенням Луцької міської ради від 16 травня підвищили до 5 гривень.

Зрозуміло, що вартість проїзду в маршрутках повинна бути економічно обґрунтованою, тобто рентабельною і прибутковою для перевізників, доступною для пасажирів. Економічні розрахунки вартості перевезень можна зробити тільки на підставі реальних показників кількості перевезених пасажирів (пасажиропотоку) на кожному маршруті щодня та з урахуванням виробничих затрат: вартості пального, ремонту, амортизаційних відрахувань, зарплат водіям. Однак виявилося, що провести такі економічні розрахунки неможливо, бо міська влада взагалі не має реальних показників кількості перевезених пасажирів у Луцьку загалом і автотранспортом зокрема.

Ніхто дослідженнями пасажиропотоку в міськраді не займається і обліку не веде. На наш запит до міськради надати публічну інформацію, скільки всього і маршрутками зокрема перевозиться пасажирів у Луцьку щодня перший заступник міського голови Григорій Недопад відповів:

«В управлінні транспорту і зв’язку відсутня витребувана в запиті інформація».

Тоді на підставі яких і звідки взятих даних про кількість перевезених пасажирів робилися розрахунки рентабельності пасажирських перевезень, які подавалися громадськості у квітні, коли затверджували нову ціну за проїзд?! Цифри бралися зі стелі чи їх у міськраді, вступивши в зговір з перевізниками, на догоду і корупційну підтримку власників маршруток, придумали самі?

Про викривленість і нереальність даних кількості перевезених пасажирів у наведеному міськрадою «Розрахунку тарифу на послуги з перевезення пасажирів…» свідчить те, що на окремих маршрутах одним автобусом перевозять від початку маршруту до кінця і назад лише по 34-40 пасажирів, що в 2-3 рази менше від реального пасажиропотоку. Саме на підставі цього придуманого чиновниками Луцької міськради «Розрахунку…» і було піднято ціну на проїзд в маршрутках до 5 гривень.

У головному управлінні статистики у Волинській області нам надали такі ж нереально-фантастичні цифри. Виявляється, що за січень-вересень цього року (три квартали) автотранспортом приватних підприємств і фізичних осіб-підприємців (дані надані самими підприємцями) перевезено трохи більше пасажирів, ніж електротранспортом. Тобто 40 тролейбусів перевезли 23664 тис. осіб, а 213 маршруток, зареєстрованих в Луцьку, – 25855 тис. осіб.

Проведемо елементарні математичні розрахунки. 25855 тис. пасажирів поділимо на 270 днів (це за 9 місяців). Отримане число поділимо на 213 маршруток і на 10 рейсів (в середньому щодня). Виходить, що одна маршрутка перевозить в середньому за один оборотний рейс (від початку маршруту до кінцевої зупинки і назад) 40 пасажирів! Це в один бік з кінця в кінець – 20 людей!

Судячи з цієї викривленої самими власниками автобусів звітності, виходить, що маршрутки возять не пасажирів, а повітря. Тут і стає зрозуміло, як спритні підприємці свідомо занижують в кілька разів показник кількості перевезених пасажирів. Ось звідки беруться нерентабельність і збитковість автоперевезень.

Про ці оборудки добре мали би знати в міськраді, зокрема, в управлінні транспорту і зв’язку, якби належно виконували свої службові обов’язки і дослідили реальний пасажиропотік. Інакше можемо припустити, що чиновники Луцької міськради мають добрі зв’язки із власниками маршруток, зокрема, колишніми депутатами, свідомо підтримують тіньовий бізнес автоперевізників, завдаючи збитків громаді міста.

І ще таке зауваження. У Луцьку взагалі не ведеться облік, і ніхто не знає, скільки пасажирів перевозять по місту маршрутки, які доїжджають з Луцького, Ківерцівського, Рожищенського та інших районів і там юридично зареєстровані. Маємо повний хаос з обліком пасажиропотоку. І тут луцькі чиновники викинули чергову дурницю. Комусь із них спало на думку заборонити перевізникам із прилеглих районів і приміських сіл рухатися через центр міста і по прилеглих до нього вулицях. Не про зручності для всіх пасажирів думають, а про збереження чинної корупційної схеми, збереження преференцій для пов’язаних із владою саме луцьких перевізників.

Хочеться вірити, що чиновники міської влади звернуть увагу і на безкультур’я, грубість водіїв маршруток, бо їхнє хамство зросло значно вище, ніж ціни на проїзд. Частими стали випадки вимагання коштів за повну вартість проїзду в дітей, учасників АТО, траплялося, що силою висаджували школярів із маршруток, інші неподобства. Відчуваючи покровительство з боку міської влади, приватні перевізники стають все зухвалішими, бо переконані, що їх до відповідальності ніхто не притягне. Тоді зовсім не зрозуміло, для чого в міськраді утримують цілий штат на чолі з начальником управління транспорту і зв’язку?!

Які функції це управління виконує, чи його працівники неробством заробляють собі зарплати з преміями і пенсії державних службовців?

шахрайство плата за проїзд мерія пасажиропотік
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Виклад
(0 оцінок)
139 переглядів в грудні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував
Культура
У Луцьку із міського бюджету витратили 95,125 тисячі гривень на послуги монтажу Новорічного та Різдвяного містечка на Театральному майдані. Про це інформують у договорі, який опублікували у системі публічних закупівель «Prozorro». Договір підписали 11 грудня між департаментом житлово-комунального господарства та Луцьким спеціальним комунальним автотранспортним підприємством «Луцькспецкомунтранс». Загальний обсяг надання послуг визначать по факту на підстав...
Пригоди
На трасі Луцьк-Рівне у селі Струмівка зіткнулися дві автівки. Про це інтернет-виданню «Волинь24» повідомив власкор. Автопригода трапилася у середу, 12 грудня, близько 11:10. Сірий «Рено Меган» виїжджав із автозаправки, а «Тойота» зіткнулася з автівкою на подвійній смузі. На місці працює патрульна поліція. На трасі видно гальмівний шлях, але зрозуміло, що швидкість була достатньою, щоб розбити крило «Тойоти».
Суспільство
Увага! Туман, ожеледиця та погана видимість, попереджає Патрульна поліція Волинської області. Сьогодні на автодорозі Київ-Ковель-Ягодин, на 471 км, водій Mitsubishi Lancer злетів у кювет, не впоравшись з керуванням, повідомляє поліція на сторінці у Facebook. За його словами, він рухався зі швидкістю не більше 80 км/год.Однак погана видимість та ожеледиця «взяли своє» - автомобіль перевернувся, зазнавши механічних пошкоджень, у результаті автопригоди – 2 по...
Суспільство
У Луцьку водій маршрутки 9а не забрав людей на зупинці. Про це Андрій Кондратюк написав на платформі Відкрите місто. "11.12.2018, приблизно об 19-20 годин, водій маршрутки 9а, бачачи людей, які сигналізують про зупинку по вул. Рівненській, умисно не зупинився, бо бачив перед собою маршрутку 3, яку обігнав і наплювавши на людей, погнав вперед за більшою кількістю пасажирів і більшим заробітком". Прошу встановити цього водія, і оскільки така ситуація вже не...
Суспільство
У зв'язку з погіршенням погодних умов на території Волинської області діє 30 стаціонарних пунктів обігріву.  Про це повідомили на сайті Волинської ОДА. Окрім того, додатково можливе залучення 3 мобільних пунктів обігріву управління ДСНС, що вивозяться на автомобілях підвищеної прохідності. Отож, пункти обігріву знаходяться за такими адресами: 1. Приміщення територіального центру соціального обслуговування – м. Луцьк, вул. Данила Галицького, 18; 2. Центр об...
Кримінал
Інспектори департаменту муніципальної варти Луцької міської ради ліквідовують рекламу наркотиків. Про це повідомили на сторінці департаменту муніципальної варти у «Фейсбуці». За останні кілька днів муніципали видали більше тридцяти приписів підприємцям, головам ОСББ та директорам ЖЕКів на негайне усунення шкідливої реклами в місті. На фасадах будинків та комерційних споруд багатьох вулиць Луцька зараз можна побачити написи, а також невеличкі наліпки. Їх ро...
Суспільство
У середньому по Україні вартість новорічного столу 2019 року для української сім'ї з 4 осіб складе 1535 гривень. Про це повідомив заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки» Микола Пугачов. За його словами, для оцінки було взято новорічне меню зі страв, які є традиційними для столу середньостатистичної родини: салати, м’ясні та рибні продукти, овочі, фрукти, хлібобулочні та кондитерські вироби, напої тощо. За розрахунка...
Новини компаній
Сучасний магнітний конструктор – це прекрасний варіант для розвитку дитини під час захоплюючої гри. З’явилися вони зовсім нещодавно. Перші магнітні конструктори були дуже дорогими, а їх деталі занадто великими. З часом стали доступні нові набори – зручніші і дешевші. Один з перших конструкторів, серед магнітних наборів, був Магниформс. Після цього стали з’являтися різні аналоги. Один з популярних і улюблених у дітей – MiniMagical Magnet. Головні переваги –...
Суспільство
Волинян попереджають про погіршення погодних умов.Так, з 12 грудня в Україні буде погіршення погодних умов. Це пов’язано з циклоном, що рухається з Кримського півострова. Відтак, волинян просять утриматися від далеких поїздок, - інформує прес-служба Волинської облдержадміністрації. На Волині вже 13 грудня по всій області випаде від 5 до 10 см снігу. Тож, аби запобігти транспортного колапсу на автошляхах, волинян просять не вирушати в далекі подорожі та, за...