• Головна
  • Міська влада хоче прибрати металеві гаражі на прибудинкових територіях
15:32, 7 березня 2013 р.

Міська влада хоче прибрати металеві гаражі на прибудинкових територіях

Намагання міської влади навести лад із металевими гаражами на прибудинкових територіях провалилося. Незаконно встановлені гаражі та «черепашки» зносити не будуть. Поки. Проте питання повністю не закрите. Його після доопрацювання знову винесуть на розгляд депутатів, - повідомляє сайт Відомості-UA.

Треба сказати, що проблема з тим, де поставити свою машину в Луцьку, назріла давно. А до її вирішення ніхто й не брався. Хоча питання парковок надзвичайно актуальне. Адже, за даними Державтоінспекції, сьогодні у місті зареєстровано понад 55 тисяч автомобілів. Їх власники паркуються скрізь: на тротуарах, дитячих майданчиках, газонах тощо. А що робити? Адже офіційних паркомісць у місті — у межах двох тисяч. Ще є стільки ж гаражів. Тому двори і перетворилися на стоянки машин. Найнахабніші ставлять не лише авто, а й гаражі, не маючи при цьому жодних документів. Про це свідчать дані інвентаризації, що її проводило комунальне підприємство «АвтоПаркСервіс». За словами його директора Олександра Кралюка, в місті нараховується понад 900 гаражів, 800 із яких встановлено самовільно.

— Ми запропонували навести із цим лад. Вивчили, як це питання вирішується в інших містах України. Найоптимальніший, на наш погляд, вихід — змусити власників металевих гаражів їх узаконити і платити за них гроші у бюджет, — зазначив Олександр Кралюк. — Адже гараж — це бажання однієї людини, реалізоване за рахунок інтересів громади. Тому що згоди жильців на такі гаражі практично немає. Треба забезпечити елементарний порядок. Раз ти хочеш мати зручності — треба платити. Нарахування здійснюватимуться в розрахунку 5% від мінімальної заробітної платні за квадратний метр в місяць. Але це лише до липня цього року. Далі відсоткова ставка збільшиться до 10%. Якщо конкретніше, то у рік власник гаража, встановленого у дворі, має сплатити у межах двох тисяч гривень. Це не стосуватиметься тих людей, які мають пільги. Таким чином у бюджет міста можна було б залучати до півтора мільйона гривень щорічно, а гроші направляти у фонд розвитку паркувального сегмента у дворах.

До цього питання, як уже зазначалося, депутати вернуться після того, як рішення випишуть відповідно до чинного законодавства. У цілому ж розуміння того, що незаконним гаражам у дворах облцентру потрібно дати лад, в обранців луцької громади є.

Думки ж лучан щодо цього, природно, розійшлися. Власники гаражів — у шоці, всі інші ініціативу підтримують. Так, пенсіонер Михайло Григорович, який мешкає у 33-му кварталі, вже 20 років ставить свою «дев’ятку» в такий гараж. Чесно зізнався, що документів на нього не має. Проте не вважає, що повинен платити.

— А за що? Я заплатив за гараж, він грошей коштує. Стоїть у дворі збоку, нікому не заважає.

Протилежної думки дотримується інший мешканець цього двору — Ігор Степанович.

— Я маю гараж у кооперативі. Щороку плачу за нього до 500 гривень. При цьому в гараж їжджу на маршрутці. Тому, напевно, людина, яка має такі зручності, як гараж у дворі, повинна сплачувати до бюджету. Причому значно більше.

Його сусід-пенсіонер зауважує, що якщо рішення про платню таки приймуть, то гараж знесе і машину залишатиме просто неба. А платити за нього дві тисячі гривень не буде.

Яке б рішення не прийняли депутати щодо металевих гаражів у дворах, на сьогодні зрозуміло одне: глобально питання відсутності паркувальних місць у Луцьку воно не вирішить. З усього видно, що в даному плані депутати не стільки ставлять перед собою завдання вирішити питання парковок автомобілів, скільки можливість наповнити бюджет. Хаос в подвір’ях залишиться той самий. Про це треба відверто говорити.

— У нас є варіант розв’язання цієї проблеми, — оптимістично запевнив директор «АвтоПаркСервісу» Олександр Кралюк. — Є китайський інвестор, який готовий дати 10 мільйонів доларів під 6% річних на розвиток паркувальної інфраструктури й електротранспортного сегмента у місті. Йдеться про механічні паркінги. Вони розміщуються біля торцевої стіни багатоповерхівки, працюють за принципом ліфта, повністю автоматизовані. Готові будувати інвестори і багаторівневу парковку. Ми вже навіть земельну ділянку знайшли у центрі міста. Проте все впирається у небажання депутатів міської ради щось міняти. Нам потрібна їхня згода на співпрацю у форматі державно-приватного партнерства. Бо лише у цьому форматі ми можемо вступати у відносини з інвесторами.

Чи реально втілити проекти, запропоновані «АвтоПаркСервісом», ми вирішили запитати в головного архітектора міста Юрія Казмірука.

— Якщо жителі облцентру готові платити чималі суми, то цілком, — сказав Юрій Йосипович. — Сьогодні питання паркування у дворах можна розв’язати кількома шляхами. У Європі популярні підземні парковки. Я вважаю, що для лучан такий варіант дуже дорогий. Адже одне паркомісце коштує до 240 тисяч гривень. У нашому місті за такі гроші можна квартиру купити. Щодо торцевих механічних паркінгів… У нас є український виробник, який їх монтує. Собівартість такого місця — 6-9 тисяч євро. Хочу наголосити, що на Троєщині навіть багаті кияни їх не надто розбирали. Що вже говорити про лучан. Але пілотний проект, звичайно, зробити можна. Найбільш прийнятним варіантом для городян було б спорудження парковок на денній поверхні. Але тут інша проблема — землі немає. Ще можна піти шляхом укладання у дворах екобруківки. Так машини не шкодитимуть травичці. На це знову-таки треба гроші. Щоправда, не такі великі, як на механічні паркінги.

Юрій Казмірук зазначив, що якщо у районах старої забудови питання нових паркомісць вирішити складно, то при проектуванні нових ця проблема буде вирішена.

— На сьогодні в Україні є норми, які чітко визначають кількість паркувальних місць при будівництві того чи іншого об’єкта. Наприклад, житловий будинок у центральній частині міста має бути на 100% забезпечений паркувальними місцями. Одна квартира — одне паркомісце. Багатоповерхівка у серединній частині повинна бути облаштована 80% парковок, на околиці — 50%. Сьогодні у нас на виході планування трьох нових мікрорайонів — на території військового містечка поблизу вулиці Привокзальної, у районі вул. Яровиця (навпроти «Променя») й у районі вулиць Станіславського — Львівської — Боженка. Там ці будівельні норми будуть застосовані.

Юрій Казмірук додав, що нові паркувальні місця з’являться і на проспекті Волі: цього року його планують розширити на 15 метрів від вулиці Шопена до вулиці Чехова.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...