• Головна
  • В Луцьку водії не уступають дорогу «швидкій»
15:34, 20 жовтня 2011 р.

В Луцьку водії не уступають дорогу «швидкій»

З питання діяльності міської станції "Швидка допомога" на засіданні виконавчого комітету доповів головний лікар Олег Куц.

Комунальний заклад «Луцька станція швидкої медичної допомоги» є лікувально-профілактичним закладом, підпорядкованим управлінню охорони здоров’я Луцької міської ради. Протягом 2010-2011 рр. Станція повністю забезпечила мешканців міста достатнім та кваліфікованим об’ємом екстреної догоспітальної допомоги та здійснює госпіталізацію хворих і потерпілих в міські та обласні лікарні. У 2010 р. отримала вищу акредитаційну категорію.

Для забезпечення 10 хв. доїзду до місць виклику, у складі Станції є дві підстанції: № 1 на вул. Словацького, 28 з пунктами швидкої медичної допомоги на вул. Бенделіані, 7 та просп. Волі 66, та № 2 на вул. Привокзальній, 13. В них налічується 12 (до 07.2010 р. - 15) лінійних виїзних бригад: лікарських - 9, фельдшерських – 3 та одна бригада лінійного контролю. Це становить 0,58 бригади на 10 тис. населення (в Україні – 0,65) (за наказом МОЗ України від 29.08.2008 № 500 «Про заходи щодо удосконалення надання екстреної медичної допомоги…» норматив складає не менше ніж 1,0 бригада на 10 тис. населення). Кількість санітарних автомобілів на 1 вересня 2011 р. склала – 19 одиниць (до 07.2011 р. - 24), з них санітарних з ношами – 16, автомобілів ВАЗ -2, УАЗ - 1. 7 автомобілів експлуатуються більше 13 років, 4 – більше 9 років, 4 – 7-9 років, 4 – 5-7 років.

За штатним розписом в закладі налічується 311 посад. З них лікарських – 55, фельдшерських – 106,75, молодшого медичного персоналу – 41,75, іншого персоналу – 107,5. Мають кваліфікаційні категорії 52 (94%) лікарі та 91 (85,2%) фельдшер. Вищу та першу, відповідно, 47 (85%) та 75 (70,2%).

Показники роботи Станції за 2006 – 2010 рр. свідчать про постійне зменшення кількості викликів із запізненням. В 2011 р. вперше запроваджено термін доїзду на виклик в межах 10 хвилин від моменту його отримання (замість 15 хв.). Тому показник запізнень дещо збільшився. Відкриття додаткової підстанції на проспекті Відродження (як це планувалось у 2010 році) дало б можливість скоротити цей показник.

Уже стала звичною практикою зміна кількості бригад протягом доби в залежності від погодинного навантаження, що поряд із впровадженням 6-годинних змін скоротило витрати бюджетних коштів.

У 2010 р. забезпечили автотранспорт сучасними сигнальними пристроями та розробили порядок їх застосування, скоротивши межі їх застосування при одночасному покращенні оперативності роботи. Проте водії інших транспортних засобів не зовсім усвідомлюють свій обов’язок пропускати транспорт екстреної служби. Сприяє цьому і ставлення працівників ДАІ. Так протягом 2010-2011 рр. автомобілі кілька разів потрапляли у незначні ДТП, їдучи з ввімкненими сигналами, проте лише одного разу працівники ДАІ склали протокол на іншого водія за ненадання переваги спецтранспорту під час виконання ним екстреної роботи.

Хороші умови праці персоналу створено у пунктах швидкої медичної допомоги на вул. Бенделіані,7 та пр. Волі, 66А, у яких у цьому році проведені косметичні ремонти. Проведено поточні ремонти коридорів у приміщенні на вул. Словацького та відремонтовано 100 м кв. плоского даху. Відремонтовано кімнати пункту поповнення, диспетчерську, актовий зал, санвузол, коридори на трьох поверхах, чотири кабінети персоналу, аптечний склад, повністю переобладнано кімнату зберігання наркотиків. Проведено реконструкцію кріплення витяжної труби, капітальний ремонт двох газових котлів, заміну електромоторів на економічніші, що дало змогу скоротити споживання газу котельнею з 65,9 тис. м куб. у опалювальному сезоні 2009-2010 рр. до 51,6 тис. м куб. у 2010-2011 рр. (на 21,7%). 5 років тому, до реконструкцій опалювальної системи споживання газу було на рівні 95 тис. м куб.

Фінансування Станції здійснюється з міського бюджету у розмірі 13% від коштів, що виділяються на потреби міських закладів охорони здоров’я. З року в рік об’єм фінансування зростає. Це дає можливість забезпечити потребу Станції в медикаментах та в предметах медичного призначення, без яких неможлива робота персоналу в умовах вулиці.

На медикаменти у 2009р. було виділено 184 тис. грн (доля фінансування з розрахунку на 1 виклик - 3,68 грн) у 2010р. виділено 261 тис. грн. (доля фінансування на 1 виклик склала 5,9 грн.) у 2011 передбачено 220 тис грн. (5,56 грн. на 1 виклик). Це менше ніж у 2010 р., але, в певній мірі компенсуємо недостатнє фінансування надходженнями з інших джерел. Зокрема, медикаментами та предметами медичного призначення додатково поповнено наші запаси на суму 120,4 тис. грн..

Отримано медичної апаратури всього на суму 663,8 тис. грн. Зокрема, за грантом уряду Японії обладнали 2 реанімобілі (дефібрилятори, відсмоктувачі, інфузомати, універсальні іммобілізаційні комплекти, набори для надання першої допомоги - 508 тис. грн.), та отримали з інших джерел: відсмоктувачів – 8, комплектів іммобілізаційних шин - 8, комірців шийних – 8, дощок медичних – 8, ларингоскопів – 3, кардіографів - 3 ( 155,8 тис. грн.)

На утримання транспортних засобів доля фінансування складає у 2010-2011 рр. - 7,2% (у 2008 р. – 10,1%). А щоденна потреба в пальному за останній рік скоротилась з 330 л до 314 л (4,8%).

Крім того, у 2010 р. на наші рахунки надійшло 63834 грн. позабюджетних коштів (у 2009 р. - 35408 грн.), а за 9 міс 2011 р. – 77308,41 грн., які витрачались на утримання станції та закупівлю матеріалів (придбано риштування, сигнальні пристрої, 2 комп’ютери тощо на суму 21,26 тис. грн.).

Проте, потребують заміни вікна, підлога, меблі, сантехнічне обладнання у приміщеннях на вул. Привокзальній та вул. Словацького. Необхідно придбати автомашини, медичну апаратуру, форму, сучасні засоби комунікації, оброки інформації та навігації.

Члени виконавчого комітету звернули увагу на зменшення кількості бригад та карет швидкої допомоги. Це зумовлюється тим, що частину потужностей передано на баланс поліклінік міста, що дозволило розвантажити роботу «швидкої» за рахунок невідкладної медичної допомоги. Тим не менше щодня від 14 до 26 викликів передається на «невідкладку», яка приїздить в межах години (у порівнянні з швидкою допомогою, яка прибуває за 10 хв.). Олег Куц запевнив, що робота з роз’яснення громадянам з цих питань ведеться постійно.

Перший заступник міського голови Святослав Кравчук розповів, що пророблено велику роботу для підвищення якості надання послуг медичними закладами міста. Розповів, що підстанцію швидкої допомоги на Словацького планують ліквідувати та за рахунок вилучених коштів покращити підстанцію на вулиці Привокзальній.

Планується збільшення кількості реанімобілів, хоча б на дві одиниці. Це дало б можливість розширити ореол обслуговування, включивши Луцький район в межах допустимих можливостей (до Торчина, Звірова тощо). Адже не секрет, що кваліфікація медиків міських станцій дещо вища. Також це зняло б питання з’ясування прописки пацієнта.

Вирішити проблему байдужості ВДАІ до питань руху карет швидкої медичної допомоги на вулицях міста Святослав Євгенович пропонує, запросивши в салон машини представника ДАІ, який матиме змогу реально побачити та оцінити ситуацію, коли автомобілі не дають дорогу швидким. Про це перший заступник матиме розмову з начальником відділу ДАІ.

Міський голова Микола Романюк пообіцяв передбачити кошти у бюджеті на 2012 рік на пошиття форми медичного працівника швидкої допомоги, яка не оновлювалася протягом останніх шести років. Зразки цієї форми могли побачити усі, хто відвідав сьогоднішнє засідання виконкому. Також планується встановити GPS навігатори у всіх машинах для контролю.

Щодо приміщення станції швидкої допомоги на вулиці Станіславського, то планується залучення інвесторів через аукціон.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...