Хто винен у масовому зростанні вартості проїзду на Волині?

Початок 2017 року для усіх волинян запам’ятається не лише зростанням мінімальної зарплати до 3200 гривень. Не встигли завершитися новорічно-різдвяні свята, як кожен мешканець області відчув на собі наслідки підвищення мінімалки. Січень 2017 року став місяцем масового зростання вартості проїзду на всіх маршрутах, які курсують по області. При чому на деяких напрямках тариф виріс на 40 – 50%. Враховуючи і так не дуже високий рівень доходів більшості населення, це відчутний удар по гаманцю.

До прикладу, вартість проїзду з Луцька до Ковеля тепер становить від 45 гривень, а раніше була в межах 35 гривень. До Нововолинська потрібно заплатити 65 гривень, хоча ще у минулому році можна було розраховувати на 45 – 50 гривень. А проїзд до Ківерець від луцької автостанції №2 тепер вартує 17 гривень, хоча раніше був 10 гривень.

Чому так сталося і яка причина масового підняття вартості проїзду на автобусних маршрутах області, розповіла заступник голови департаменту інфраструктури та туризму Волинської ОДА Наталія Остапович.

- Яка зараз ситуація із підняттям вартості проїзду у Волинській області і що стало поштовхом до цього?

- Тарифи по області піднімають масово. Основним фактором такого зростання є підвищення мінімальної зарплати до 3200 гривень з нового року. Також виросла вартість палива. Останній раз, коли масово зростала вартість проїзду, ціна солярки була 13 гривень. А зараз 20 гривень і вище. Якщо в середньому, то тарифи виросли на 20 – 30% і вище. Хоча враховувати платоспроможність людей перевізники також повинні. В середньому зараз вартість одного кілометра становить 50 – 55 копійок. Раніше ця вартість складала 42 копійки.

- Чи має вплив Волинська обласна адміністрація на перевізників і їх тарифи?

- Відповідно до постанови Кабміну від 25 березня 2015 року, яка вступила у дію 6 травня 2015 року, відмінено регулювання тарифів по вартості пасажирських перевезень на транспорті загального користування органами влади. Тобто тепер обласні державні адміністрації не регулюють вартість проїзду в області між різними населеними пунктами та між містами. Підприємці самі встановлюють тарифи, виходячи з економічних реалій. Єдине, що залишилося, так це те, що вартість поїзду по містах затверджується міськими виконкомами. Підприємці, які здійснюють перевезення по місту Луцьк, не можуть підняти вартість тарифів без регуляторного акту. Він має бути затверджений та пройти усі процедури.

- Яким чином формується методика обрахунку вартості пасажирських перевезень?

- Вартість перевезення розміщена в салоні автобусів,  а також у паспорті маршруту. Сьогодні існує спеціальна методика обгрунтування тарифу. Підприємці мають розробити вартість проїзду на основі розрахунку вартості паливно-мастильних матеріалів, рівня заробітної плати. У підсумку отримуємо вартість одного пасажирокілометра з 10%-ою рентабельністю. Після цього підприємці надають цей тариф у департамент інфраструктури та туризму Волинської ОДА, оскільки ми є організаторами перевезень. У повідомленні вони інформують владу про те, що з такого то числа в них діє інший тариф та наводять розрахунки. Але кого цього повідомлення нам не надходить, то таке підняття тарифів на проїзд є незаконне. Нещодавно у нас було звернення від людини, яка скаржилась на те, що подорожчав проїзд у автобусі Ковель – Нововолинськ. Коли наш департамент підняв документи, то виявили, що ніякого повідомлення про намір підняти вартість тарифів від цього підприємця до нас не надходило. Тому департамент інфраструктури надіслав перевізнику попередження, що у разі повторного порушення з ним буде розірваний договір в односторонньому порядку. Є й інші випадки самовільного підняття вартості проїзду в нашій області. Цю ситуацію ми вивчаємо.

- Чому тарифи між містами у різних перевізників відрізняються, при чому часто – суттєво?

- Хочу зазначити, що тарифи на проїзд у різних перевізників мають бути різні. Не може бути так, що вартість проїзду у всіх маршрутах Луцьк – Ковель чи Луцьк – Нововолинськ є однаковою. Тому що кожний перевізник має свій бізнес-план, різну кількість найманих працівників, різні ставки оподаткування та різні джерела закупівлі деталей до своїх автобусів. Економічне обгрунтування в кожного перевізника різне. Тому і тарифи за одним і тим же маршрутом можуть відрізнятися на 5 чи й 10 гривень.

Текст: Петро Герасименко

При передруці матеріалу є обов’язковим посилання на «0332.ua Сайт міста Луцька»

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Виклад
(0 оцінок)
79 переглядів в листопаді
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань

Кримінал
Вимагачі і злодії часто знімають номери з автомобілів, але далеко не кожному автовласнику вдається їх отримати назад. Іноді в цьому їм допомагають гроші, а іноді – випадок. Подібна історія сталася з киянином, який на Подолі зовсім випадково побачив чужу машину зі своїми номерами, повідомляє Автоблог. Здивований потерпілий відразу викликав поліцію, і показав їм на автомобіль з номерами, які у нього вкрали. Правоохоронці знайшли другого «власника», який стве...
Суспільство
Незважаючи на всі упередження і нелюбов українців жити в борг, банківські картки з кредитним лімітом залишаються для багатьох людей незамінним фінансовим інструментом.  Близько половини опитаних UBR.ua людей зізналися, що навідріз відмовляються від «солодких» пропозицій банків.  Зате майже 40% тих, хто проголосував відзначили, що кредитку використовують для повсякденних дрібних покупок. Щоб полегшити споживачеві вибір надійної картки UBR.ua проаналізував...
Суспільство
Компанія Enterprise Poland заборонила здавати автомобілі в оренду українцям, пише користувач Facebook Андрій Дорофеєв. «Ви не отримаєте автомобіль, тому що власник компанії заборонив нам здавати машини в оренду українцям», – відповіли Дорофеєву в пункті Enterprise Poland на території аеропорту Кракова, пише thebabel.com.ua. Українцю відмовили в прокаті автомобіля попри те, що він здійснив дійсне резервування. Дорофеєв звернув уваги, що на власному сайті En...
Суспільство
Лідером президентського рейтингу залишається Ю.Тимошенко, яка з різницею майже у два рази випереджає найближчих своїх конкурентів. Згідно з результатами спільного соціологічного дослідження, проведеного зусиллями трьох соціологічних компаній (КМІС, Центр Разумкова та Соціологічна група Рейтинг). Ю.Тимошенко готові підтримати 21% тих, хто визначився з вибором та мають намір взяти участь у голосуванні. В.Зеленського підтримують 11%, П.Порошенка – 10%, А.Гриц...
Суспільство
У третьому кварталі 2018 року старі автомобілі в Литві подорожчали. В середньому старий автомобіль коштує 3800 євро і це на 200 євро більше, ніж в середині року. У порівнянні з цінами рік тому, ціни виросли на 15%, або на 500 євро, повідомляє charter97.org. Матас Бузяліс, представник порталу Autoplius.lt, зазначив, що в першому і в другому кварталі цього року ціна на старі авто була стабільною – 3600 євро. До осені ціна збільшилася на 200 євро. Рік тому с...
Спорт
У Мінську відбувся відкритий чемпіонат Білорусі з карате версії JKA WF.Про це пишуть на сторінці Департаменту сім'ї, молоді та спорту Луцькради.Зазначають, що у турнірі взяли участь команди з Білорусі, України, Росії та Латвії.Збірна України у складі 16 спортсменів завоювала 20 медалей: 7 золотих, три срібних та 10 бронзових.Луцьк представляла шестирічна каратистка з Луцька Аріна Киричук (професійний клуб «Любарт»). Вона виборола дві золоті медалі з ката т...
Суспільство
Дорогою на обід лучанин врятував людині життя. Події, які розгорнулися на луцькому мосту були схожі на зйомки гостросюжетного фільму. Старший чоловік вирішив звести рахунки з життям, на щастя, спроба виявилась невдалою.Про це пишуть "Волинські новини".Висота мосту на вулиці Шевченка близько 10 метрів, а температура води у річці Стир ледь сягала 7 градусів за Цельсієм. Чому чоловік вирішив звести рахунки з життям наразі не відомо, на щастя, його жахливим на...
Суспільство
За інформацією Управління Держпраці в області, на підприємствах Волині за 9 місяців травмованих на 18 осіб більше, ніж торік. Водночас, з початку року на виробництві загинуло 9 волинян. Про це йдеться у сюжеті UA: Волинь. Тоді, як минулого року, було зареєстровано 5 смертельних випадків. Що є головною причиною травмування працівників? Як запобігти росту виробничого травматизму? Хто, насамперед, повинен нести відповідальність за травми на виробництві – п...
Суспільство
На кінець вересня в міському центрі зайнятості перебувало на обліку 1843 безробітних (23,2% від кількості безробітних в області), що на 0,8%  та на 9,6% більше, ніж відповідно місяць та рік тому. Із загальної кількості безробітних: 67,3% – жінки, 40,9% – молодь у віці до 35 років. Про це повідомила прес-служба Головного управління статистики у Волинській області. На десять вільних робочих місць (вакантних посад) на кінець вересня претендували 9 осіб (в обл...