• Головна
  • Хто винен у масовому зростанні вартості проїзду на Волині?
20:00, 24 січня 2017 р.

Хто винен у масовому зростанні вартості проїзду на Волині?

Початок 2017 року для усіх волинян запам’ятається не лише зростанням мінімальної зарплати до 3200 гривень. Не встигли завершитися новорічно-різдвяні свята, як кожен мешканець області відчув на собі наслідки підвищення мінімалки. Січень 2017 року став місяцем масового зростання вартості проїзду на всіх маршрутах, які курсують по області. При чому на деяких напрямках тариф виріс на 40 – 50%. Враховуючи і так не дуже високий рівень доходів більшості населення, це відчутний удар по гаманцю.

До прикладу, вартість проїзду з Луцька до Ковеля тепер становить від 45 гривень, а раніше була в межах 35 гривень. До Нововолинська потрібно заплатити 65 гривень, хоча ще у минулому році можна було розраховувати на 45 – 50 гривень. А проїзд до Ківерець від луцької автостанції №2 тепер вартує 17 гривень, хоча раніше був 10 гривень.

Чому так сталося і яка причина масового підняття вартості проїзду на автобусних маршрутах області, розповіла заступник голови департаменту інфраструктури та туризму Волинської ОДА Наталія Остапович.

- Яка зараз ситуація із підняттям вартості проїзду у Волинській області і що стало поштовхом до цього?

- Тарифи по області піднімають масово. Основним фактором такого зростання є підвищення мінімальної зарплати до 3200 гривень з нового року. Також виросла вартість палива. Останній раз, коли масово зростала вартість проїзду, ціна солярки була 13 гривень. А зараз 20 гривень і вище. Якщо в середньому, то тарифи виросли на 20 – 30% і вище. Хоча враховувати платоспроможність людей перевізники також повинні. В середньому зараз вартість одного кілометра становить 50 – 55 копійок. Раніше ця вартість складала 42 копійки.

- Чи має вплив Волинська обласна адміністрація на перевізників і їх тарифи?

- Відповідно до постанови Кабміну від 25 березня 2015 року, яка вступила у дію 6 травня 2015 року, відмінено регулювання тарифів по вартості пасажирських перевезень на транспорті загального користування органами влади. Тобто тепер обласні державні адміністрації не регулюють вартість проїзду в області між різними населеними пунктами та між містами. Підприємці самі встановлюють тарифи, виходячи з економічних реалій. Єдине, що залишилося, так це те, що вартість поїзду по містах затверджується міськими виконкомами. Підприємці, які здійснюють перевезення по місту Луцьк, не можуть підняти вартість тарифів без регуляторного акту. Він має бути затверджений та пройти усі процедури.

- Яким чином формується методика обрахунку вартості пасажирських перевезень?

- Вартість перевезення розміщена в салоні автобусів,  а також у паспорті маршруту. Сьогодні існує спеціальна методика обгрунтування тарифу. Підприємці мають розробити вартість проїзду на основі розрахунку вартості паливно-мастильних матеріалів, рівня заробітної плати. У підсумку отримуємо вартість одного пасажирокілометра з 10%-ою рентабельністю. Після цього підприємці надають цей тариф у департамент інфраструктури та туризму Волинської ОДА, оскільки ми є організаторами перевезень. У повідомленні вони інформують владу про те, що з такого то числа в них діє інший тариф та наводять розрахунки. Але кого цього повідомлення нам не надходить, то таке підняття тарифів на проїзд є незаконне. Нещодавно у нас було звернення від людини, яка скаржилась на те, що подорожчав проїзд у автобусі Ковель – Нововолинськ. Коли наш департамент підняв документи, то виявили, що ніякого повідомлення про намір підняти вартість тарифів від цього підприємця до нас не надходило. Тому департамент інфраструктури надіслав перевізнику попередження, що у разі повторного порушення з ним буде розірваний договір в односторонньому порядку. Є й інші випадки самовільного підняття вартості проїзду в нашій області. Цю ситуацію ми вивчаємо.

- Чому тарифи між містами у різних перевізників відрізняються, при чому часто – суттєво?

- Хочу зазначити, що тарифи на проїзд у різних перевізників мають бути різні. Не може бути так, що вартість проїзду у всіх маршрутах Луцьк – Ковель чи Луцьк – Нововолинськ є однаковою. Тому що кожний перевізник має свій бізнес-план, різну кількість найманих працівників, різні ставки оподаткування та різні джерела закупівлі деталей до своїх автобусів. Економічне обгрунтування в кожного перевізника різне. Тому і тарифи за одним і тим же маршрутом можуть відрізнятися на 5 чи й 10 гривень.

Текст: Петро Герасименко

При передруці матеріалу є обов’язковим посилання на «0332.ua Сайт міста Луцька»

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...