11:00, 23 липня 2017 р.
У СНУ імені Лесі Українки – нова спеціальність
Педагогічний факультет Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки отримав ліцензію на підготовку бакалаврів за спеціальністю 016 – «Спеціальна освіта» (за нозологіями). Про це ІА «0332. ua » розповіла професор СНУ імені Лесі Українки Ірина Кузава.
Зокрема, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки у 2017/2018 н.р. вперше здійснює набір абітурієнтів для здобуття освітнього ступеня бакалавра за освітньою програмою «Спеціальна освіта (за нозологіями)» за такими спеціалізаціями: «Вчитель-дефектолог» - вихователь дітей з вадами психофізичного розвитку та інтелектуальними порушеннями та «Асистент вчителя-дефектолога» - педагог-консультант психолого-медико-педагогічної комісії.
Так, можливість вступити на цю спеціальність абітурієнти мають уже в цьому році. Навчання здійснюватиметься на денній формі і триватиме 3 роки 10 місяців. Ліцензований обсяг підготовки фахівців складає 25 осіб.
Прийом документів триває до 26 липня 2017 року.
Довідка:
Які знання і вміння набудуть абітурієнти за освітньою програмою «Спеціальна освіта (за нозологіями)» за час навчання і в яких галузях зможуть їх застосувати»?
- Це нова освітня програма, орієнтована на підготовку фахівців у галузі спеціальної педагогіки із широким доступом до працевлаштування, готових розробляти, втілювати й забезпечувати організацію процесу розвитку виховання дітей з інтелектуальними порушеннями як в сучасному спеціальному, так і в загальноосвітньому навчальних закладах освіти. Освітня програма ґрунтується на сучасних наукових знаннях про цілі та цінності спеціальної дошкільної та початкової освіти, традиційні та інноваційні підходи щодо їх вирішення.
Програмою передбачено отримання знань і практичних навичок із основ спеціальної педагогіки та психології, зокрема, закономірностей розвитку корекційної освіти та педагогічної науки в Україні, близькому зарубіжжі в галузі виховання і навчання дітей з психофізичними порушеннями, інноваційними технологіями медико-психолого-педагогічного супроводу вихованців; корекційної психопедагогіки (олігофренопедагогіки); методів психолого-педагогічної діагностики рівня психічного розвитку та особливостей психічних станів при інтелектуальних порушеннях; методів психокорекції, компенсаторно-корекційного впливу на розвиток особистості; спеціальних методик навчання та виховання дітей з інтелектуальними порушеннями (соціально-побутового орієнтування, професійного навчання та профорієнтації); технологій соціально-реабілітаційної роботи; теорії та методики фізичної реабілітації осіб з глибокими інтелектуальними порушеннями.
Які навчальні дисципліни вивчатимуть бакалаври спеціальної освіти?
- Основу програми складають дисципліни загальної та професійної підготовки. Такий підхід забезпечує формування широкого спектру компетенцій випускників і дозволяє їм бути не тільки успішними фахівцями-практиками, а й продовжити навчання в магістратурі. Випускники набудуть фахових компетенцій у галузі спеціальної освіти, зокрема, уміння працювати з дітьми, які потребують корекції психофізичного розвитку, а також зі своїми колегами, що полягає у здатності аналізувати складні ситуації щодо їх навчання та розвитку; здатність до педагогічної рефлексії та уміння підвищувати власну компетентність, педагогічну майстерність, володіти педагогічною рефлексією; здатність створювати психолого-педагогічний клімат, що сприяє навчанню усіх вихованців, незалежно від їх соціально-економічного стану та рівня психофізичного розвитку; уміння здійснювати диференційований та індивідуальний підхід до дітей з особливими потребами, сприяти корекції відхилень різного типу, розвитку їхніх здібностей і задатків; здатність до застосування системи корекційно-педагогічних впливів, що ґрунтуються на національних традиціях толерантності та емпатії, педагогіці співробітництва, особистісно-орієнтованому підході до дітей із різним рівнем психофізичного розвитку; уміння проводити психолого-діагностичне обстеження вихованців, аналізувати рівень психофізичного розвитку дитини, співпрацювати з сім’єю; уміння володіти методами науково-педагогічних досліджень, навичками проведення діагностики особистості із психофізичними порушеннями; уміння планувати, організовувати і результативно здійснювати педагогічний процес у спеціальних закладах освіти з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дітей дошкільного та шкільного віку; намагатися ставитись до учнів з різними можливостями в класі однаково, усвідомлюючи відповідальність за добробут усіх дітей.
Де і ким зможуть працевлаштовуватися випускники цієї освітньої програми?
Бакалавр спеціальної освіти зможе працювати на посаді: вчителя початкових класів для дітей з інтелектуальними порушеннями; олігофренопедагога ДНЗ компенсуючого типу; вчителя-дефектолога навчально-реабілітаційного центру для дітей з інтелектуальними порушеннями; вихователя ДНЗ компенсуючого типу (для дітей з інтелектуальними порушеннями); вихователя спеціальної школи для розумово відсталих дітей; вихователя соціально-реабілітаційного закладу для осіб із розумовою відсталістю; вихователя навчально-освітнього закладу інтегрованого типу; асистента вчителя-дефектолога (для дітей з інтелектуальними порушеннями); педагога-консультанта психолого-медико-педагогічної комісії.
Які переваги навчання за освітньою програмою «Спеціальна освіта»?
25 % надбавка до заробітної плати, 56 днів щорічної літньої відпустки, педагогічне навантаження на одну ставку – 18-20 годин на тиждень (3-4 години на день), наявність лише 12 учнів (дітей) у класі (групі), широкі можливості працевлаштування під час навчання в університеті.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
20:15
11 грудня
20:23
9 грудня
live comments feed...