• Найважливіші медичні відкриття 2017 року
21:17, 26 грудня 2017 р.

Найважливіші медичні відкриття 2017 року

Науковці щодня роблять нові фундаментальні відкриття у медичній галузі: шукають ліки від смертельних хвороб, пропонують революційні методи лікування і цим рятують тисячі життів.

Про  важливі медичних відкриття у 2017 році пише Gazeta.ua

Деякі з них вже застосовують на практиці, окремі — активно тестують.

1. Японці винайшли ліки від СНІДу

Японці винайшли ліки, які вбивають клітини, уражені ВІЛ. Після дії препаратів вірус не активізується знову — як це було в попередніх дослідженнях інших науковців.

Японські фахівці створили новий метод lock-in and apoptosis - "блокування і природна смерть". Вони переконані, що це допоможе повністю знищити цю недугу. Препарат уже тестують у клінічних умовах, але поки що не залучають до цього людей, хворих на ВІЛ.

Науковці Національного інституту охорони здоров'я США і фармацевтичної компанії Sanofi створили сполуку, яка успішно атакує три основні компоненти вірусу імунодефіциту. Для цього використали нейтралізуючі антитіла, які вбивають значну частину штамів вірусу і запобігають зараженню. Кілька типів таких антитіл об'єднали у речовину потрійної дії. Тестували революційний засіб на 24-х мавпах. Жодна з них не інфікувалася після введення вірусу ВІЛ. Перші випробування ліків на людях розпочнуть у 2018 році.

2. Винайшли таблетки для діабетиків, які знижують рівень цукру

Лікарі Медичного центру Монтефіоре в Нью-Йорку винайшли препарат, який знижує рівень цукру в крові у діабетиків. Ін'єкційний глюкагоноподібний пептид-1 випустили у формі таблеток.

У дослідженнях, які тривали 26 тижнів, взяли участь 1100 осіб з діабетом 2-го типу. У ході досліджень довели, що найбільша доза препарату (40 мг) в пероральної формі працювала настільки ж ефективно, що і ін'єкційна форма. Вона добре контролювала рівень цукру і дозволяла знизити вагу пацієнта. У цієї групи пацієнтів рівень глікованого гемоглобіну у середньому знижувався на 1,9%. У більш ніж у 70% добровольців знижувалася маса тіла мінімум на 5% (близько 6,8 кг)

За словами доктора Роберта Корги, американського ендокринолога, пероральна форма засобу здатна реально змінити життя людей. Адже мало хто хоче робити ін'єкції, а таблетки — це значно зручніше.

Найважливіші медичні відкриття 2017 року, фото-1

3. Винайшли унікальну камеру, яка бачить крізь тіло

Вчені Единбурзького університету розробили спеціальну камеру, яка допоможе медикам відслідковувати медичні інструменти під час внутрішніх обстежень організму. Камера може "бачити" крізь 20 см тіла. Вона розпізнає джерела світла всередині тіла, наприклад, наконечник гнучкої трубки ендоскопа, який використовують для дослідження внутрішніх органів людини. Раніше, щоб відстежити просування ендоскопу в організмі, лікарі вимушені були використовувати рентген.

Промені з ендоскопа можуть проходити крізь тіло, але зазвичай розсіюються або відбиваються від тканин і органів, а не проходять прямим потоком. Через це складніше чітко зрозуміти, де саме знаходиться пристрій. Нова камера настільки чутлива, що може вихопити крихітні відбитки світла, яке проходить крізь тканини.

4. Вчені створили програму для смартфона, що діагностує рак

Американські вчені створили систему штучного інтелекту, яка відрізняє безпечні родимки від тих, які викликають рак шкіри. За основу взяли систему розпізнавання зображень Inception v3, яку створили програмісти Google. Апарат виявляє рак на перших стадіях розвитку. Цю програму можна встановити на смартфоні чи комп'ютері. Вона аналізує фотографії "підозрілих" родимок і допомагає пацієнтові самостійно визначити, чи це доброякісне утворення чи є ознакою меланоми.

Найважливіші медичні відкриття 2017 року, фото-2

5. Створили м'яке серце

Швейцарські вчені створили силіконове серце. Воно допоможе людям, які потребують пересадки серця, але поки що не знайшли донора.

М'яке штучне серце створили з силікону з використанням технології 3D-друку і технології лиття воску. Його вага - 390 г, а об'єм - 679 куб.см.

М'яке штучне серце рухається подібно до людського. Воно максимально наближене до функцій справжнього людського серця. Проте зараз воно може скорочуватися тільки близько 3000 разів. Після цього матеріал більше не витримує деформації. Це відповідає 30-45 хв життя.

6. Створили екзоскелет для дітей, хворих на ДЦП

Дослідники Американського Національного інституту здоров'я зі штату Північна Кароліна створили робототехнічний екзоскелет, який допомагає ходити дітям із церебральним паралічем без сторонньої допомоги. Він покращує рухливість краще, ніж інвазивна ортопедична хірургія. Ця хвороба є неврологічним розладом, що спричиняє слабкість кінцівок, відсутність координації та є головною інвалідністю у дитинстві.

Дослідники перевірили цю технології із учасниками від 5 до 19 років протягом восьми до 12 тижнів. У 6 із 7 учасників з'явилося покращення під час проходження технології до шостої сесії.

7. Провели унікальну операцію з пересадки генномодифікованої шкіри

7-річному Хасану з Німеччини зробили операцію. Лікарі вкрили 80% його тіла - генетично модифікованою шкірою.

У хлопця вроджена хвороба — бульозний епідермоліз, яка робить шкіру дитини тендітною, як крила метелика. Від найменшого дотику вона може порватися або вкритися пухирями. Після кількох операцій Хасан отримав нову шкіру, яка врятує йому життя.

Учені провели експеримент: взяли частину шкіри хлопчика і виправили генетичну помилку. Потім виростили нові, міцніші трансплантанти. Їх пересадили хлопцю.

Таке лікування поки-що не буде широко доступним у найближчі місяці. Але це значний прогрес у дослідженні, кажуть експерти.

8. Винайшли пристрій, який поверне слух і зір

Американські науковці з Rice University розробили унікальний мікрочіп, який допоможе повернути слух і зір.

Імплант FlatScope встановлюють у мозок і підключають до нервових закінчень. Чіп отримує інформацію від зовнішніх пристроїв, обробляє дані, стимулюючи окремі ділянки мозку. Це компенсує втрату зору і слуху.

Поки що FlatScope існує як прототип. На дослідження планують виділити близько $65 млн.

9. Винайшли вакцину від наркозалежності

Група американських вчених винайшлf вакцину, яка виробляє імунну реакцію мозку на героїн та синтетичні опіоїди. Вакцину успішно протестували на мишах.

Опіоїди складаються з маленьких молекул і майже не розпізнаються імунною системою. Людина не може протистояти їхньому впливу. Щоб активувати захист організму, особливо мозку, фахівці створили препарат на основі гаптенів – невеликих молекул.

Гаптен-антиген в організмі пацієнта дозволить розпізнавати молекули з опіоїдною структурою. Це своєрідний бар'єр, який розділятиме кровоносну систему і мозок людини, не дозволить проникнути наркотичним речовинам.

Вчені сподіваються, що вакцина дозволить зменшити залежність пацієнтів від наркотиків і знизить кількість смертей від передозувань.

Найважливіші медичні відкриття 2017 року, фото-3

10. Винайшли бюстгальтер, який виявить рак грудей

Мексиканський студент Джуліан Ріос Канту створив унікальний сенсорний бюстгальтер. Він допоможе виявити рак грудей на ранніх стадіях.

Бюстгальтер має назву EVA. Він призначений для жінок, які мають генетичну схильність до раку грудей.

Білизна оснащена 200 біосенсорами. Вони допомагають відстежувати зміни температури навколо грудей, їхню форму та вагу. Підвищення температури у різних зонах грудей означає посилений рух крові на конкретній ділянці. Це може вказувати на можливу появу раку, каже винахідник.

Зібрані дані EVA надсилає на додаток. Його можна завантажити на смартфон або планшет.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію