• Головна
  • Чи створять конкуренцію українські яблука польським
18:17, 24 січня 2018 р.

Чи створять конкуренцію українські яблука польським

Чи створять конкуренцію українські яблука польським

Українські садівники планують витіснити європейських. Українська компанія «Vinigrette» власне увійшла зі своїми яблуками на скандинавський ринок, а перед цим – на британський, - пише monitor-press.infо.

«Україна збільшує виробництво високоякісних фруктів, багато компаній працюють над просуванням своєї продукції в надії витіснити польських та італійських конкурентів», – резюмує галузевий портал Freshplaza.com.

«Це не подих конкуренції за плечима, це дихання дракона. Цього року польські садівники через заморозки пропонують на 40 % менше товарів, ніж зазвичай, тому попит на польські яблука повинен бути величезними, але так не є. Одна із причин – українські виробники», – каже Міхал Ляхович, президент виробничої групи «La Sad».

«Однак Україна – це природний постачальник на східні, а не західні ринки. На неї не поширюється російське ембарго, тому вона може продавати продукцію в Росію. Також вона все активніше забезпечує продукцією пострадянські ринки. Я не вірю у витіснення нас із Заходу», – додає Мірослав Малішевський, президент Асоціації польських садівників.

Маріуш Дзівульський, фахівець відділу економічного аналізу в банку «PKO BP» переконує, що українська конкуренція не в змозі серйозно загрожувати Польщі, принаймні зараз.

«Україна виробляє близько 1,1 млн тонн яблук на рік, зокрема десертних і промислових. За даними українського статистичного управління, ця кількість істотно не змінюється. Динамічне зростання було помітне до 2012 р. Протягом деякого часу чути, що Україна багато інвестує в сади, але поки що у статистиці не видно збільшення поставок сировини. У галузі говорять також про спроби наймання польських і голландських садівників для співпраці у створенні садів в Україні та збільшення попиту на дерева польських розсадників», – каже Маріуш Дзівульський.

Міхал Ляхович підкреслює, що молоді українські сади вже плодоносять, а їх багато.

«Конкуренція зростає з кожним сезоном. Одержувачі вже говорять про те, що українські яблука гарніші або дешевші при схожій якості. В Україні у галузь інвестували люди, що заробили капітал в іншому бізнесі. Вони одразу створюють великі фруктові сади, наймають консультантів із Польщі та Західної Європи. Тому вони зможуть боротися з польськими виробниками», – каже глава «La Sad».

У короткостроковій перспективі Маріуш Дзівульський очікує посилення конкуренції на ринку яблучного концентрату, а не свіжих яблук. Із ним погоджується Мірослав Малішевський.

«У цьому сезоні до Польщі було привезено також велику кількість вишень і слив, що, безсумнівно, доводить, що виробництво фруктів в Україні зростає», – говорить глава Асоціації польських садівників.

«У довгостроковій перспективі українці мають низку переваг: добрі умови для виробництва яблук і набагато більш низькі витрати на робочу силу. Проблема – це логістика, слабкі можливості для зберігання яблук та недостатні інвестиції у сади», – додає експерт «PKO BP».

Міхал Ляхович нагадує, що деякі переваги українських виробників є слабкими місцями у польських.

«Ми всі нарікаємо на відсутність робочої сили, рятуємося сезонними робітниками з України. Однак їх досі замало, а ми платимо їм більше, ніж вони заробили би вдома. Українські садівники мають доступ до людей на місці», – підкреслює президент «La sad».

Маріуш Дзівульський каже, що дотепер експорт яблук із України не був великим. Але зменшувався імпорт. Україна колись багато купувала у поляків, а тепер стає все більш самодостатньою.

«Це не лише питання розвитку українських садів. Великі інвестиції також можна побачити в Росії, Казахстані, а Грузія нещодавно шукала в Польщі фахівців із розвитку сектору садівництва. Очевидно, що кожен кілограм, вироблений у цих країнах, – це зменшення продажів польських садівників», – підсумовує Міхал Ляховіч.

На відміну від садівників, польські виробники круп не боялися української конкуренції на західних ринках. Однак вони уявляли собі картину заповнення польського ринку дешевою сировиною, обвалу цін і проблем, пов’язаних зі збутом вітчизняної продукції. У наступних сезонах дійсно було збільшення імпорту, але лише поблизу кордону. Про витіснення із зовнішніх ринків польського зерна українським навіть не йшлося.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#українські #яблука #польські #конкуренція #ринок #імпорт #експорт
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...