• Головна
  • Поради адвоката: як вберегтися від шахраїв в інтернеті
19:50, 18 квітня 2018 р.
Надійне джерело

Поради адвоката: як вберегтися від шахраїв в інтернеті

Чим активніше розвивається інтернет-торгівля, тим активніше користуються надмірною довірою покупців і шахраї. Чи не щодня правоохоронці реєструють скарги на недобросовісних продавців, невідповідність якості та вартості товарів. Як не потрапити на гачок до шахраїв?

Адвокат Луцька з адвокатського об'єднання "Правовий стандарт" радить користуватися кошиком на сайті, перевіряти товар та моніторити вартість на інших ресурсах, аби не переплатити.

Марина Шевчук, Луцьк: Купила в інтернеті через фейсбук верхній одяг, спілкувалася з менеджером, робила заміри, але товар прийшов неякісний і не в тому розмірі. Зробила предоплату у 100 відсотків, на приватну картку фізичної особи. А тепер - ця людина відмовляється і спілкуватися, і робити заміни і повертати гроші. Переписка збережена і є чек на перерахування коштів. Як мені діяти? Як повернути кошти?

Поради адвоката: як вберегтися від шахраїв в інтернеті , фото-1

Коментує адвокат з адвокатського об’єднання «Правовий стандарт» Артур Мельничук:

- По перше, варто розуміти, що зараз в Україні фактично немає механізму регулювання інтернет-торгівлі і, зокрема, захисту тих, хто наважується здійснювати там покупки.

Для уникнення шахрайства з боку недобросовісних продавців товарів в інтернеті слід дотримуватись одного головного правила: завжди купуйте товари тільки через корзину та через перевірені торгові майданчики.

Такі угоди можливо відстежити і, в разі шахрайства, допомогти з вирішенням проблеми.

Якщо ж, замовити товар по телефону, підтвердити дійсність угоди дуже складно. Це може стати перешкодою в доказі того, що вас обдурили.

Не перераховуйте передоплату на карту або інтернет-гаманець неперевіреним продавцям.

Якщо ви зважилися на це, обов'язково перевірте його рейтинг і вивчіть відгуки про них попередніх покупців. Але краще все ж користуйтеся кур'єрською доставкою з післяплатою або сервісом поштових платежів післяоплати. Платіть тільки за товари без дефектів та пошкоджень.

Ретельно перевіряйте товар під час отримання.

Не звертайте увагу, якщо кур'єр або працівник пошти вас квапить підписати акт отримання товару. Перевіряти товар - ваше законне право, як і відмовитися від оплати неякісного продукту.

Якщо після отримання замовлення, ви виявили несправності в роботі товару, або брак - не намагайтеся його розібрати або полагодити. Особливо це стосується техніки. Залиште це гарантійному сервісу. Якщо ви зірвете пломбу, відповідальність за дефект і оплата ремонту ляжуть на ваші плечі. І навряд чи ви зможете довести, що він уже був з несправностями до втручання.

Якщо вартість товару при отриманні виявиться завищеною, зв'яжіться з продавцем.

Поясніть, що ви готові заплатити тільки обумовлену ціну. Якщо продавця це не влаштовує, підкресліть, що ви не станете забирати і оплачувати товар, а витрати на доставку (пересилання) ляжуть на його плечі. Після такої ситуації обов'язково розкажіть про неї у відгуках і зверніться в службу підтримки інтернет магазину.

А ще - перевіряйте характеристики товару на сайті виробника або на декількох інших ресурсах. Так ви не купите товар дорожче його середньої вартості.

Що робити, якщо ви скористались послугами недобросовісного продавця?

Однозначно - звернутися в службу підтримки торгового майданчику і правоохоронні органи. Всі угоди, оформлені через корзину, на більшості торгових майданчиків потрапляють під програму захисту покупок. Це означає, що вам повернуть гроші за замовлення, який ви оплатили і не отримали (або отримали неякісний товар). Наприклад, онлайн-маркет Bigl.ua відшкодовує до 5 тисяч гривень, маркетплейси Prom.ua та Crafta.ua - до 3 тисяч грн. Щоб отримати грошову компенсацію, потрібно детально описати ситуацію фахівцям служби підтримки. Також докласти всі докази шахрайства: номер замовлення, лист-скріншот, СМС про його статус, чек, листування з продавцем, а також можуть просити надати копію заяви в правоохоронні органи.

Також можете звернутись до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (http://www.consumer.gov.ua).

Пам'ятайте, покупець має право розірвати укладений через інтернет договір і повернути товар впродовж 14-ти днів з моменту одержання товару. Але при цьому товар повинен бути у незмінному стані.

Будь-які витрати, пов'язані з поверненням продукції, покладаються саме на продавця.

Якщо продавець не повертає сплачені кошти за товар або послугу у разі розірвання договору, покупець має право нараховувати пеню у розмірі 1% від вартості продукції (послуги) за кожний день затримки повернення коштів.

Якщо у Вас є контактні дані продавця або виробника, є підтвердження оплати товару, то я б рекомендував звернутись з письмовою претензією, де вказати нарахування штрафу, а потім до суду.

Якісно зробити усі ці кроки, Вам допоможуть професійні адвокати, які мають багаторічний досвід у захисті прав споживачів, та успішному вирішенні таких справ.

Контактну іноформацію адвокатів об'єднання знайдете за посиланням.

Читайте також:

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Правовий #стандарт #покупки #інтернеті #шахрайство
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...