• Головна
  • Бронювання житла онлайн: чим ризикують туристи
21:16, 5 червня 2018 р.

Бронювання житла онлайн: чим ризикують туристи

Бронювання житла онлайн: чим ризикують туристи

З наближенням відпусток туристи все частіше заходять на сайти з підбору житла в Україні та за кордоном, на кшталт, Booking, Airbnb тощо. З ними активізувалися і шахраї, які привласнюють гроші  недбайливих мандрівників. 

Експерти розповіли, як не потрапити на гроші при бронюванні житла на Booking, Airbnb, в хостелах і апартаментах, - пише ubr.ua.

Звичайно, на великих, популярних наших або міжнародних майданчиках з пошуку нічлігу відверте шахрайство, швидше, виняток із правил.  Та й промишляють ним здебільшого власники новостворених акаунтів. Щоб захистити клієнтів від недобросовісних користувачів, власники майданчиків проводять цілий ряд превентивних заходів. 

«Ми зі свого боку робимо все можливе, щоб такі власники навіть не могли зареєструватися в нашій системі. Перевіряємо власників в кілька етапів, робимо їм skype-call, щоб переконатися в тому, що це реальний власник і запитуємо прив'язку до соцмереж, верифікацію телефону і пошти.  Всі ці етапи власник проходить до того, як з'явиться на сайті і отримає перші бронювання », - розповів співзасновник сервісу бронювання житла подобово Dobovo.com Дмитро Малахов. 

Проте, навіть без шахраїв ризики залишитися без грошей все одно є, кажуть експерти. Як правило, найбільшою проблемою буває некоректно викладена в оголошенні інформація, або її неправильна інтерпретація туристом. Найсумніше, що багато проблем розкриваються вже за фактом приїзду в готель або апартаменти. 

«Насправді замовленого номера може не виявитися в наявності або він не буде відповідати зазначеним критеріям (не буде додаткової ліжка, власного санвузла, наприклад, в хостелах, вид на будівництво і т.д.). Також до найпоширеніших проблем можна віднести приховані платежі (це більше до Аirbnb), наприклад, у вигляді депозиту, або тариф за фінальне прибирання, який може досягати $ 50. Але це все-таки не масові явища», - розповіла експерт туристичного ринку Тетяна Куценко. 

Також мандрівники нерідко скаржаться на відсутність своєчасно діючої служби підтримки. Сам номер і колл-центр є, але співробітникам потрібен час і кваліфікація для вирішення проблеми. А туристу доводиться селитися куди попало, поки не владнають всі неприємності. 

Умови резервування номерів і квартир при цьому можуть залежати як від країни перебування, так і від конкретного власника. 

Умови резервування можна розділити на три види:

  • Оплачене бронювання і неповернення грошей в разі відмови; 
  • Неповне повернення коштів в аналогічній ситуації - віддають лише частину коштів, в залежності від того, наскільки заздалегідь турист відмовився;
  • Повністю безкоштовне бронювання - оплата за фактом заселення. 

«На сайтах з житлом діють ті ж правила, як і в готелях - чим раніше забронював номер, тим більше можна заощадити. Наприклад, якщо вибирати житло зараз на зиму, то можна заощадити до 20%. А якщо бронювати з зими на літо - то всі 30%. Але потрібно враховувати, що розпродається в першу чергу найдешевше, ходове житло, і найдорожче. Особливо це стосується міст, де проходять якісь тематичні заходи, наприклад, Каннський кінофестиваль», - підмітила директор Valanta Travel Agency Валерія Кухарук.

При роботі з тим же Booking готелі в більшості своїй працюють за попередньою авторизації грошей на картці - гроші на рахунку блокуються і недоступні для гостя, але фактичне списання відбувається вже в момент заселення. 

Але, наприклад, українські хостели все рідше зловживають такою можливістю. Гостей у них і без того не надто багато, конкуренція жорстка, та й європейські колеги ставлять тренд загальної свободи. Люди не дуже хочуть залишати номер своєї картки для блокування грошей і бронюють там, де немає цієї опції. 

«Також хостели відмовилися від штрафних санкцій при скасуванні бронювань. Дуже багато було відмін навіть на чемпіонат - приїхали фани, в місті погуляли, знайшли нових друзів, поїхали до них в гості і скасовували бронювання. Але ці місця тут же заповнювалися новими туристами. Що стосується небезпек при бронюванні, то в першу чергу треба дивитися на рейтинг засоби розміщення і кількість відгуків. Чим більше відгуків, тим менш імовірно потрапити на фейковий хостел або готель», - розповіла  віце-президент Всеукраїнської хостел асоціації Олена Іващенко. 

Разом з тим, багато хостелів та готелів закріплюють за собою право, особливо на гарячі дати, запросити передоплату або заблокувати певну суму на рахунку у мандрівника при бронюванні.  

Якщо гість скасував своє замовлення в період, що не суперечить політиці скасування бронювання, то протягом 7 банківських днів, він отримує повернення своєї передоплати. 

«На штраф можуть потрапити як власники, так і гості, в залежності від ситуації. До власника штрафні санкції застосовуються в тому випадку, якщо він скасовує підтверджене бронювання. При цьому він оплачує компенсацію в розмірі 50% від першої доби проживання, яку гість може використовувати в наступному замовленні. До гостя штрафні санкції застосовуються, якщо він скасовує бронювання в терміни, які суперечать політиці скасування.  Стандартна політика скасування - 7 днів до заїзду. Але при цьому, кожен власник може регулювати її в індивідуальному порядку", - зауважив Дмитро Малахов. 

Якщо турист, побачить, що у нього були незаконно списані гроші, він може звернутися в банк і вимагати роз'яснень. І в цих випадках найчастіше банки стоять на стороні туриста, кажуть експерти. 

Хостелу потрібно надати багато документів, щоб довести, що гроші зняті законно, а туриста про це було повідомлено. 

«Були випадки, в основному з іноземцями, коли хостел знімав передоплату, а турист приїжджав, жив, а потім звертався в банк і говорив, що гроші зняли незаконно і його там не було. Траплялося, що туристу повертали гроші - готелі не вдавалося довести, що той у них жив », - каже Олена Іващенко. 

Хитрують і самі майданчики з пошуку житла, щоб стимулювати відвідувача до спонтанної купівлі. 

Наприклад, алгоритм Booking.com нерідко вказує, що за останній час було заброньовано 7 номерів в конкретної готелі, але в більшості випадків це не так. Розрахунок лише на те, що нерішучий турист швидше зробить вибір, злякавшись, що йому не дістанеться номер «нарозхват».

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#бронювання #житло #хостел #ціни #апартаменти #туристи #Україна
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...